Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Dave0512

Dave0512

• Lid sinds 20 juli 2010
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2012
  • 15:06

Hey iedereen,

Momenteel gebruik ik alleen wifi, voor alles!
Maar binnen twee weken krijg ik een ander abonnement waarbij ik iedere maand 50 mb krijg, niet veel maar hopelijk genoeg voor wat mails te bekijken.

Ik vroeg me af: We gaan er vanuit dat ik mijn nieuw abonnement heb en daarmee kan ik op het internet. Maar 's avonds kom ik thuis en vindt mijn gsm het wifi-netwerk van thuis.

Als ik dan op internet ga, hoe weet ik dan of hij via wifi of 3g gaat?
Kan ik ergens instellen dat hij altijd voorkeur moet geven aan wifi?

Sorry mocht deze vraag al gesteld zijn…

Bewerkt (24 april 2013 14:46)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 4 mei 2012
  • 15:34

Het is heel simpel: ALs WiFi aan staat en er een bekend netwerk in de buurt is dan zal Android automatisch de voorkeur geven aan WiFi. Bij mij staat WiFi altijd de hele dag aan, thuis en op school zit ik op wifi, onderweg op mobiel internet.

Rechtsboven in de notificatiebalk is te zien of je verbonden bent met wifi of 3G.

50mb is overigens wel heel weinig en dan zal je goed op moeten passen wat je doet. Zet zo veel mogelijk dingen op WiFi only. Start Google Maps niet op op 3G, ga geen nieuwe apps downloaden(of iig, alleen hele kleine), geen radio streamen, geen video's bekijken en geen foto's uploaden onderweg. Als je dat allemaal niet doet, en het bij emails ontvangen(niet de bijlages openen!), dan moet het we lukken denk ik.

Als ik geen radio/video stream, geen nieuwe apps download dan zit ik rond de 250mb. Maar dan zit ik wel op Google Maps(af en toe), Google+(zijn best veel plaatjes), ben ik redelijk veel aan het browsen, en aan het whatsappen(inclusief foto's). Oh, en best wat nieuws-sites

Bewerkt (24 april 2013 14:46)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren