Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

yakie996

yakie996

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 570
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 19:29

hoi ik wil mensen helpen voor het rooten van hun htc wildfire 2.2.1 met Alpharev X beta, CyanogenMod 7 en ROM Manager
waarschuwing: ik ben niet aansprakelijk voor eventueel dingen die mislopen

1.Alpharev X beta
1. instaleer htc sync (dit is voor de drivers)
2.verwijder hem terug (htc sync is niet nodig alleen zijn drivers..)
3.download AlphaRev X - Make it your phone
4.ga met je telefoon naar HBOOT (telefoon uit en volume omlaag en aan/uit knop tegelijkertijd indrukken)
5.kijk boven aan en je ziet een nummer staan HBOOT: 1.01.0001 of 1.01.0002 onthoud deze.
6. vul het in op AlphaRev X en je serial nummer in en laat de code staan.
7. start alpharev x beta en connect je telefoon aan je pc via usb kabel. (Instellingen>Applicaties>ontwikkeling>USB foutopsporing aanvinken)
8.vul de serial in en laat het het werk doen.
9. je hebt s-off

2.rooten
1. kopieer dit naar je telefoon (laat het in de .zip)
2. ga naar HBOOT klik op yes wanneer het vraagt voor te updaten. (uw sd kaart moetFAT32 zijn!! te controleren klik met je rechter muisknop op het sd kaartje en dan eigenschappen)
3.verwijder dan de vorige .zip file en zet deze er dan op. (laat deze ook in de .zip)
4.ga naar HBOOT en dan Recovery
5.klik ‘install from zip’ (gebruik je trackpad en niet je aan/uit knop, aan/uit knoip is voor terug te gaan.)
6. klik ‘choose zip from sdcard’
7.vind uw .zip (helemaal vanonder) en updaten!!

3.Flashing CyanogenMod7 met ROM Manager
1.download 'ROM Manager' deze is gratis of de betaalde 'ROM Manager (premium)' voor €4.13 uit de market.
2.start het op en klik op ‘Flashing CyanogenMod’
3.druk dan op ‘Download ROM’
4. neem CyanogenMod en dan laatste versie van CyanogenMod en vink Google Apps aan.
5.wanneer het klaar is met downloaden vraagt het of je wil ‘Backup Existing ROM’ en ‘Wipe Data and Cache’.
6.je wildfire gaat nu rebooten en gaat in recovery en gaat hij backuppen (als je ervoor gekozen hebt) en formateren dan instaleert hij CyanogenMod. en herstart hij in CyanogenMod.

ps. als hij vast loopt kan je de batterij er gewoon uithalen (maar heb geduld w8 eerst 15-20min). en blijf rond de 700MHz dan blijft je wildfire stabiel.

VEEL GELUK!!

vragen vraag maar!

hier zijn nog een paar ROM's maar deze kan ik niet garanderen dat het werkt met deze methode.. alleen CyanogenMod

bronnen uit:
2.http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1130044
3http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Wildfire:_Full_Update_Guide

Lev;201918
You_Make_Me_sick je moet eerst clockworkmod flashen
ClockworkMod v3.2.0.0 - xda-developers ga naar deze site om het bestandje te downloaden dat heet PC49IMG.zip
zet dat op je sd kaart die in je wildfire zit.
als je dat geflasht en clockworkmod hebt dan moet je een bestandje flashen dat je telefoon root http://bit.ly/su2361ef dat is deze bestandje en dat moet je flashen en dan is je telefoon geroot maar vergeet niet voordat je dat laatste bestandje op je sd zet PC49IMG.zip te verwijderen.
hier is de engelse versie wat je moet doen als je alpharev x hebt gebruikt Rooting after AlphaRevX! - xda-developers(lees alles nouwkeurig voordat je iets doet met je android phone)
PS. lees de engelse versie ook maar die is beter uitgelegd

Bewerkt (19 juni 2011 19:29)
yakie996

yakie996

• Berichten 570
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 16:29

veel plezier!!! ;D

kan misschien een moderator de titel veranderen naar root htc wildfire 2.2.1

Bewerkt (29 juni 2011 16:29)
Floris.

Floris.

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 16:40

haha, eerst wist je niet hoe het moest, nu heb je tut. nice job

OT: Je kan eventueel een paar ROM's erbij zetten. Via Rom Manager downloaden kan, maar kan ook gewoon via deze site halen: All ROMs for Wildfire (newest version) listed by release date. - xda-developers

Vraagje btw, heb je nou met Cyanogenmod gewoon nog HTC Sense? En wat zijn grote veranderingen? 'k heb zelf nu JokerDroid.

Bewerkt (29 juni 2011 16:40)
yakie996

yakie996

• Berichten 570
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 16:56

xp ik weet het maar nu weet ik hoe het moet..htc sense euhm nee denk ik waar kan je dat zien :confused: :p ik vind dat het hard lijkt op de gewone 2.3..

Bewerkt (29 juni 2011 16:56)
Floris.

Floris.

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 16:58

je bedoelt met 2.3 Froyo(2.2)? Gingerbread(2.3) bestaat nog niet voor Wildfire. Htc Sense is het normale homescreen. Ziet het homescreen er hetzelfde uit als voor de root? staat er onderin het midden telefoon, linksonder een pijl omhoog, en rechtsonder een +?

Bewerkt (29 juni 2011 16:58)
yakie996

yakie996

• Berichten 570
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 17:15

nee, nu staat er dit

Bewerkt (29 juni 2011 17:15)
Floris.

Floris.

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 17:17

nah, ziet er mooi uit ;D ik stap nu over naar cyanogenmod;p

Bewerkt (29 juni 2011 17:17)
yakie996

yakie996

• Berichten 570
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 17:32

Floris.;186213
nah, ziet er mooi uit ;D ik stap nu over naar cyanogenmod;p

haha ik vind het een leuke rom.. maar hoe schakel je over?? moet je dan eerst de oude rom eraf gooien of hoe doe je dat.??
ps ik raad je dit aan voor galerij deze is sneller..

Bewerkt (29 juni 2011 17:32)
Floris.

Floris.

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 17:35

Zelf doe ik het door een RUU (unroot) (de S-Off is er nog) en in jouw geval moet je dan vanaf stap 2,5 beginnen. Je HBOOT is als het goed is hetzelfde. Ik ben trouwens toch niet overgestapt, ik vind het te veel gedoePPP Al ben ik wel van mening dat het er mooi uitziet.

Bewerkt (29 juni 2011 17:35)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 30 juni 2011
  • 23:28

Yakie996,
Ik formuleer mezelf even opnieuw.
Als advies zou ik de regels iets verder uitleggen. Installeer HTC Sense en verwijder hem weer is een beetje verwarrend.
Hier kun je beter spreken over HTC Sync, zo heet het programma.
De reden dat je dat installeert is omdat je de drivers nodig hebt, maar het programma zelf niet. Dit zou duidelijker zijn.

Om te kijken hoe de SD geformatteerd is, kun je erbij zetten dat je de telefoon aan de PC moet aansluiten als USB opslag om dit te controleren.

Het advies om de batterij eruit te halen als het niet wil zou ik persoonlijk weglaten. Dit is namelijk de nummer 1 reden waarop mensen hun telefoon bricken tijdens rooten, ongeduld, en die fatale actie.

Verder zou je nog wat screenshots kunnen toevoegen, om er een leuke TUT van te maken.

Succes

Bewerkt (30 juni 2011 23:28)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren