Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bart79

Bart79

• Lid sinds 23 januari 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2012
  • 16:18

Hallo,

Ik wil mijn telefoon (Wildfire s, zie onderaan) gaan rooten. Maar dat blijkt onmogelijk te zijn als je telefoon S-on is. Ik heb uitgezocht of dit het geval was en ja, dat was zo.
Ik heb ook gelezen op een ander forum dat het bij sommige modellen van htc het hardware-matig onmogelijk is gemaakt om je telefoon S-off te maken, is dat bij mijn telefoon (zie onderaan) ook het geval?
Weten jullie nog een goed root programma om de wildfire s te rooten?

Als jullie verder nog ervaringen hebben metrootenvan je telefoon hoor ik het ook graag. Verder nog informatie over mijn toestel:
Telefoon: HTC Wildfire s
Processor: 600MHz
Geheugen: 512MB
Android-versie: 2.3.5
HTC Sense-versie: 2.1
Gekocht in september 2011
HBOOT: 1.08.0000

Alvast Bedankt,
Bart

PS. Mede door mijn dyslexie ben ik slecht in o.a. engels, dus heb liever verwijzingen naar Nederlandse pagina's

Bewerkt (24 april 2013 14:07)
keepitcool

keepitcool

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2012
  • 17:05

Bart79;262282
Hallo,

Ik wil mijn telefoon (Wildfire s, zie onderaan) gaan rooten. Maar dat blijkt onmogelijk te zijn als je telefoon S-on is. Ik heb uitgezocht of dit het geval was en ja, dat was zo.
Ik heb ook gelezen op een ander forum dat het bij sommige modellen van htc het hardware-matig onmogelijk is gemaakt om je telefoon S-off te maken, is dat bij mijn telefoon (zie onderaan) ook het geval?
Mijn telefoon is S-On en ik kan er customroms opzetten en overklokken.
Kijk op deze side, Welcome to HTCdev en klik rechts van het midden op Unlock Bootloader en volg de gehele procedure daarna zul je customroms kunnen installeren maar het is een heel verhaal maar HTC legt het wel heel netjes uit maar geeft ook aan dat je garantie daarna weg is.

Suc6

Bewerkt (24 april 2013 14:07)
rensoosterhout

rensoosterhout

• Lid sinds 22 april 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 april 2012
  • 13:59

Hee,
dan heb ik nog een vraag..

op die site van htcdev moet je dan dat downloaden zoals:
* Vodafone DE (GER)
* Vodafone UK
etc etc..

Maar ik heb Vodafone NL en staat er niet tussen, welke moet ik dan downloaden?

Gr Rens

Bewerkt (24 april 2013 14:41)
joopdroid

joopdroid

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 22 april 2012
  • 15:08

Bart79;262282
Hallo,

Ik wil mijn telefoon (Wildfire s, zie onderaan) gaan rooten. Maar dat blijkt onmogelijk te zijn als je telefoon S-on is.
Bart

Ik ben ook bezig met het aanpassen van mij WFS deze is ook s-on maar ik wist nog niet dat dat helemaal niet te rooten was!
De HTCDev heb ik goed doorlopen, was erg makkelijk, een nieuwe rom flashen ben ik nog niet aan toe omdat ik nog helemaal niet weet hoe dat moet en welke ROM ik wil.
In Nederlands zal het lastig gaan er zijn niet veel forums en niet veel mensen met een heldere uitleg.

@ keep it cool: welke ROM heb je gekozen en doet deze het stabiel? heb je data2sd? sd card gepartitioneerd?
Kan / wil je er iets over uitleggen?

@ RensO:

je moet de RUU met EU erachter hebben, werkte bij mij ook.

outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 22 april 2012
  • 18:25

Helaas maak je hier een fou. Ik kan zeggen dat je WFS niet S-Off hoeft te zijn om deze te rooten, maar de Boot Loader moet Unlocked zijn.. en dak kan via htcdev. De mijne is rooted en er staat bij dat hij gewoon S-on is.

Maar ik heb Vodafone NL en staat er niet tussen, welke moet ik dan downloaden?

Ik heb ook Vodafone en ik de HTC EU gekozen en die werkte prima.

een nieuwe ROM flashen ben ik nog niet aan toe omdat ik nog helemaal niet weet hoe dat moet

Kijk eens hier: Custom ROM flashen - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

welke ROM heb je gekozen en doet deze het stabiel?

Ik heb er verschillende roms op de WFS gehad waaronder de Hensemod6 en de BEATSenseless_jermzii_2.3.5. Die laatste vind ik heel fijn om mee te werken..die staat er nu nog op.

heb je data2sd?

Nee, wel app2sd, die kan je gewoon installeren via google play

sd card gepartitioneerd?

Ja, Ik heb een partitie van 1,5GB met de naam EXT4. Dan kan Link2SD ook apps, die niet met app2sd verplaatst kan worden, wel verplaatsen.

Volg deze aanwijzingen en het moet je lukken:

SD card partitioning - XDA-Developers

joopdroid

joopdroid

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 23 april 2012
  • 09:29

@ outlaw: dank voor de link en uitleg ROM flashen het ziet er nu al wat eenvoudiger uit.
Het partitioneren is niet zo ingewikkeld meer welke keuze van de drie: app@sd, link2sd of data2sd en de bijbehorende ext 2, 3, 4 ?

En iemand ervaring met deze ROM: SCvRom Ultimate beta 1.2 Full Dutch language included - xda-developers ?

Joop

outlaw

outlaw

• Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 23 april 2012
  • 15:08

Ik zelf app2sd en link2sd en een partitie genaamd ext4.

Ik heb die ROM wel gedownload, maar nog niets mee gedaan.

joopdroid

joopdroid

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 26 april 2012
  • 09:42

joopdroid;292702
En iemand ervaring met deze ROM: SCvRom Ultimate beta 1.2 Full Dutch language included - xda-developers ?
Joop

Unlocked, gepartitioneerd en de rom geinstaleerd ! Helaas geen wifi! ik lees op XDA nog iemand met wifi problemen :-(
Eerst maar iets anders proberen dus, wel jammer het zag er wel goed uit.
Ik denk eerst maar hensemod die is al wat ouder en hopelijk uit de bugs fase.
Wat is Deodexed?? of odex?

Joop

Bewerkt (24 april 2013 14:43)
outlaw

outlaw

• Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 26 april 2012
  • 12:50

Jammer dat die rom niet goed werkt. De hensemod werkt prima, maar ik kan je de BEATSenseless_jermzii_2.3.5 aanbevelen. Nadat deze geinstalleerd is hou je zo'n 80MB over. En daar met het proggie Link2SD heb ik nu zo'n 80 APK's er op draaien en heb noh 35 MB ruimte over.

Voor je andere vraag over Deodexed en Odexed, kijk hier even:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/29629-odexed-deodexed.html

Of kijk even bij de Wiki:
Wiki main:Androidworld Wiki - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Bewerkt (24 april 2013 14:43)
joopdroid

joopdroid

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2012
  • 17:11

joopdroid;292702
Joop

Ik heb deze ROM sinds een week draaien en ben tevreden! De installatie ging iets lastig maar hij draait nu.
De basis is de ROM van M1ndh4x8r en heeft een laag energie verbruik, ik heb einde dag nog steeds genoeg sap over. de modded wattsapp is er leuk. En ik heb mega veel geheugen over, voor mij voorlopig geen gezeur over tekort aan geheugen.
Kortom aan te bevelen.

Joop

Bewerkt (24 april 2013 14:47)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren