Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

eldin1234

eldin1234

• Lid sinds 20 oktober 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 18:19

Hallo,
Ik heb vandaag mijn HTC Wildfire S Mogen ontvangen die sim-lockvrij is.
Ik heb als provider Telfort.
Maar als ik mijn toestel opstart zie ik eerst het HTC logo en dan zie ik een soort Wallpaper van T-Mobile,
Is die soort wallpaper ook weg te halen van T-Mobile?
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Alvast bedankt!
Mvg, Eldin.

Bewerkt (20 oktober 2011 18:19)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 20 oktober 2011
  • 18:23

Verplaatst naar de correcte sectie: HTC Wildfire S

Dan is je toestel branded. Dit houdt in dat T-Mobile haar eigen tintje aan het toestel gegeven heeft.
Het is te verwijderen, maar dit is een ingrijpende actie, en wellicht niet aan te raden voor een nieuwe gebruiker.
Je kan namelijk als je het fout doet je gloednieuwe toestel er mee stuk maken en dat wil je niet natuurlijk.
Neem je toestel gewoon in gebruik en geniet ervan. Als je je over een maandje er nog aan ergert praten we verder

Bewerkt (20 oktober 2011 18:23)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

eldin1234

eldin1234

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 16:04

Hallo.
Ik denk dat ik hem wel moet un-branden want mijn wifi werkt niet correct.
Ik heb wel verbinding met mijn router maar internet en market (alles wat internet vereist) werken niet.
En ik heb vernomen dat er een update is waar dit mogelijk verholpen wordt.
Weet iemand misschien hoe ik het toestel moet un-branden?
Ik denk dat dit de enige mogelijk zal zijn..
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt!
Mvg, Eldin.

Bewerkt (21 oktober 2011 16:04)
eldin1234

eldin1234

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 16:05

Hallo.
Ik denk dat ik hem wel moet un-branden want mijn WiFi werkt niet correct.
Ik heb wel verbinding met mijn router maar internet en Market (alles wat internet vereist) werken niet.
En ik heb vernomen dat er een update is waar dit mogelijk verholpen wordt.
Weet iemand misschien hoe ik het toestel moet un-branden?
Ik denk dat dit de enige mogelijk zal zijn..
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt!
Mvg, Eldin.

Bewerkt (21 oktober 2011 16:05)
htcvinay

htcvinay

• Lid sinds 21 oktober 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 19:11

Je kan hem rooten en custom rom opzetten, dan heb je dat nietMaar je bent wel je garantie kwijt en er is een (heel klein) risico dat het mis gaat.

Bewerkt (21 oktober 2011 19:11)
eldin1234

eldin1234

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 21:25

Ik snap het niet precies.
Kunt u dat mij misschien uitleggen?
Dat het T-mobile scherm opstart daar zit ik eigenlijk totaal niet mee maar mijn wifi doet het wel (ben dus met mijn router verbonden met de beveiliging WPA2/PSK) alleen kan ik niet op internet,market,weer dus alle apps die internet gebruiken werken niet omdat er waarschijnlijk geen dataverkeer loopt. En ik weet echt niet meer wat ik moet doen!. Mijn zus heeft de Samsung Galaxy Mini waar ik dus de sleutel van het netwerk invoerde en die het ook direct deed. Maar op mijn HTC Wildfire S ben ik wel leuk verbonden allemaal leuk en aardig maar geen data verkeer:cry:.
Hopelijk kan iemand mij verlossen van dit probleem want het is erg jammer een smartphone die niet op internet kan..
Alvast heel erg bedankt!
Mvg, Eldin.

Bewerkt (21 oktober 2011 21:25)
Turkdale

Turkdale

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2011
  • 05:59

Het unbranden van je toestel zal geen invloed hebben op het probleem wat je met je Wifi hebt.
Want wat het unbranden nou precies doet, is het weghalen van die bootscreen van T-mobile en vervolgens kun je daarna doorgaan met het rooten en verwijderen van apps van je provider die als systeem applicatie zijn geïnstalleerd.

Zoals htcvinay uitlegt, is het wel mogelijk om een custom rom op je telefoon te zetten, maar dit vereist nog wel wat tijd en inzet om dit mogelijk te maken.
Ik zou even nagaan of je wel goeie verbinding hebt en je zou eventueel HTC kunnen contacteren over dit probleem per e-mail.

Als je toch je telefoon wilt rooten en vervolgens een andere rom erop wilt zetten, kan ik je aanraden om hiervoor duidelijk handleidingen te zoeken en verwacht niet dat ze in het Nederlands uitgebreid beschikbaar zullen zijn, want ik raad je de Engelsen eerder aan, aangezien deze veel populairder zijn en vaker getest zijn. Youtube filmpjes kunnen ook helpen als je het voor het eerst doet.

Voor de HTC Wildfire S zou je even goed moeten zoeken en eventueel op XDA-developers.com

Ik kan je hierbij wel waarschuwen, als je dit fout doet en het gaat echt fout, kan je je telefoon bricken en dat valt BUITEN de garantie van je toestel en zou je ongeveer voor de reparatie bij HTC tussen de 40 tot 90 euro kwijt zijn(tenzij je het zelf oplost).
Dus weet waar je aan begint of raadpleeg eventueel enkele kennissen die er al eerder mee aan de gang zijn gegaan.

Je kan later als alles goed is gegaan wel een andere rom erop zetten en profiteren van de vrijheid van Android

Bewerkt (22 oktober 2011 05:59)
traaymakers

traaymakers

• Lid sinds 28 oktober 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2011
  • 22:14

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb zojuist de Wildfire S ontvangen die ook T-mobile branded is, terwijl Vodafone mijn provider is. Wifi werkt zonder problemen, echter krijg ik mobiel internet niet aan de praat. ik heb de APN-instellingen direct overgenomen van de Vodafonewebsite. ook dat mocht niet baten. Toen dacht ik dat het misschien lag aan data roaming (staat uit), omdat de telefoon wellicht alleen t-mobile zou accepteren. even snel uitgezet maar ook toen kon ik geen gebruik maken van mobiel internet. Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn of moet ik ook naar een custom rom gaan kijken?

Bewerkt (28 oktober 2011 22:14)
Jebo

Jebo

• Lid sinds 02 november 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 5 november 2011
  • 19:39

Had een soortgelijk probleem……….is opgelost met de volgende instellingen:
Ga naar ‘Toepassingen’ -> ‘Instellingen’ -> ‘Draadloos en netwerken’ -> ‘Mobiele netwerken’ -> ‘Namen toegangspunten’
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies ‘Nieuwe APN’
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com of voor zakelijk office.vodafone.nl
Proxy: 192.168.251.150
Poort: 8799
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN type: leeg laten
Druk op de Menu-toets en kies ‘Opslaan’
Keer terug naar het beginscherm
Ga naar Toepassingen –> Instellingen –> Draadloos en Netwerken
Gegevensverbinding aanvinken (verbonden)
Keer terug naar het beginscherm

Kies ‘Toepassingen’ -> ‘Internet’ om verbinding te maken internet
Het probleem zat bij mij in de proxy instellingen; die moet je dus wel instellen!!!

Bewerkt (5 november 2011 19:39)
Tingel1968

Tingel1968

• Lid sinds 10 november 2010
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 13:27

Waarom zijn simlockvrije telefoons eigenlijk toch vaak branded? Als er een abonnement bij zit begrijp ik dat bijvoorbeeld T-Mobile dit doet. Maar wat schieten ze er meer op om simlockvrije toestellen waar een simkaart van een ander provider in gaat te branden?
Ik vind het knap irritant, want je krijgt er altijd apps bij waar je niet op zit te wachten. Zonde van de ruimte.
Kun je eigenlijk wel makkelijk aan unbranded toestellen komen en kun je wel zien of een toestel gebrand is of niet?

Bewerkt (14 november 2011 13:27)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren