Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

sam_cocha

sam_cocha

• Lid sinds 24 april 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 16:05

Hallo,
Ik ben in het bezit van een HTC Tattoo en ben daar in het algemeen zeer over te spreken. Het enige probleem dat ik ondervind is dat sommige apps niet te downloaden zijn uit de Market.

Nu las ik echter ergens dat het mogelijk is om .apk files te downloaden op de computer en deze vervolgens op mijn Tattoo te installeren dmv HTC Sync.

Mijn vraag is nu, kan ik dit echt zo doen? En is dit niet gevaarlijk, omdat je niet weet of de .apk file die je installeert wel echt te vertrouwen is en niet een of ander schadelijk virus voor je telefoon blijkt te zijn

Daarbij komt dan ook mijn conclusie dat ik dan dus ook apps waar je in de market geld voor moet betalen, illegaal kan downloaden op de computer en dus zonder te betalen kan installeren op mijn telefoon, klopt dit?

Alvast Bedankt, Sam

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
Nolimits

Nolimits

• Lid sinds 21 maart 2010
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 16:17

Ja Sam,

je stellingen zijn helemaal correct.
Je moet uiteraard je bron op internet kunnen vertrouwen,hoewel schadelijke software niet zo vanzelfsprekend is voor mobieltjes.
Ik ben in mijn smartphone-tijd nooit een schadelijk programma tegen gekomen.En geloof me,ik ben een software freak,dus ik installeer alles wat me leuk lijkt.
Ik ben daar niet zo bang voor.

Kijk,je kunt natuurlijk je apk files selectief van 1 bron downloaden om zo weinig mogelijk risico te nemen,en dan nog weet je niet waar je bron ze vandaan haalt.Google eens op de apk en wellicht kom je meldingen tegen van schadelijke apk files.
Ik in ieder geval nog niet.

Suc6

sam_cocha

sam_cocha

• Lid sinds 24 april 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 16:24

Bedankt voor het snelle antwoord, dit maakt een hoop duidelijk.
Ik heb echter nog een paar vraagjes, is er misschien een simpele .apk emulator, waardoor ik de apps eerst kan testen op mijn computer of ze het doen en malware zijn ofzo.
Kan ik door HTC of Google bestraft worden door op deze manier illegale apps te instaleren?

Nolimits

Nolimits

• Lid sinds 21 maart 2010
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 17:17

Nee,een simpele emulator is er niet.
Waarschijnlijk moet je dan een SDK (Software Development Kit) installeren.
Daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten.

En Malware bestaat volgens mij niet voor android.
Hooguit een banner die meedraait in freeware apps,wat meestal niet storend is.

En illegale software zijn we hier in het forum niet zo van,maar bestraffen kunnen ze je niet.
En de prijzen van de vele apps en games zijn zo goedkoop dat je zo af en toe wel eens kunt kopen.
Zo blijf je de ontwikkelaars steunen in het bouwen van goede software.

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 11 juni 2010
  • 19:25

Wanneer je de sdk installeert kan je in de map tools met het ADB command apps installeren die op je pc staan.
Dus je hoeft ze niet te copieren naar je sd kaart. Maar let het commando "adb install naam.apk" gaat het perfect en snel.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren