Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jessi4real

jessi4real

• Lid sinds 30 november 2009
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 april 2011
  • 21:22

hoi hoi

ik heb al meer dan 1 jaar een htc tattoo en ik snap er helemaal niks van!
mijn bluetooth doet het niet en nu wil ik WhatsApp installeren maar dat gaat ook al niet.
ik heb android 1.6 en moet hiervoor android 2.1 hebben.
maar kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe updaten-upgraden?

alvast bedankt!

xxx jessica

Bewerkt (23 april 2011 21:22)
Twanhtcdesirez

Twanhtcdesirez

• Lid sinds 01 februari 2011
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 24 april 2011
  • 10:48

Je kunt updaten, als je naar telefoon instellingen gaat > over de telefoon> softwareupdates) nu controleren
dan controleert hij of er updates zijn
en kan je die direct installeren

ik hoop dat ik je hierbij een beetje heb geholpen

Bewerkt (24 april 2011 10:48)
jessi4real

jessi4real

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 april 2011
  • 10:57

als ik dit doe: telefoon instellingen> over de telefoon> systeemsoftwareupdates kan ik hem niet controleren. ik kan dan alleen kiezen uit automatisch downloaden, waarschuwen voor downloaden en nooit. dus ik snap eigelijk niet wat je precies bedoeld.

verder kan ik whatsapp ook nergens vinden? kan ik dat in market vinden of moet dat via internet?

mijn bluetooth doet het ook niet, heb je enig idee waarom niet?
heb echt spijt dat ik deze telefoon toen gekocht heb, want ik snap er echt helemaal niks van.

groetjes xx jessica

Bewerkt (24 april 2011 10:57)
Twanhtcdesirez

Twanhtcdesirez

• Lid sinds 01 februari 2011
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 25 april 2011
  • 15:24

Hmm dat is dan echt de oude versie.. Uhm kan je hem wél aansluiten op htc sync?
Want dan controleert hij meteen de updates..

Whatsapp kan je of VIA WhatsApp Messenger downloaden of VIA de market.
Tja de htc tattoo is niet slecht, alleen het is niet een erg gebruiksvriendelijk apparaat.

Bewerkt (25 april 2011 15:24)
jessi4real

jessi4real

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 08:34

ja ik kan hem aansluiten aan de htc sync maar dan doet hij alleen maar synchroniseren en verder niks….
ik kan dan ook nergens op klikken. beetje raar allemaal

Bewerkt (26 april 2011 08:34)
Arinelis

Arinelis

• Lid sinds 31 mei 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 07:15

Nee is niet raar, je tattoo ondersteund whatsapp niet omdat het een verouderde versie van android is.
Ook is er geen officiele rom die dit wel ondersteund, ik draaide whatsapp via een custom rom.

Bewerkt (6 juni 2011 07:15)
idealist

idealist

• Lid sinds 26 maart 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2015
  • 01:49

Hallo Android gebruikers,

Ik kan zo snel niet vinden hoe je een nieuw topic opent..

Ik heb wat problemen met mijn HTC Tattoo.
Hij chrasht steeds vaker. Inmiddels ken ik hem bijna uit mijn broekzak.
De youtube app chrasht steeds, steeds vaker dan voorheen. Dan moet ik hem gedwongen stoppen via Toepassingen en dan doet hij het wel weer..
De facebook app chrasht ook vet vaak. te vaak. veel vaker dan voorheen.. moet ik hem ook gedwongen stoppen
Internet algemeen, de browser knalt er ook vaak uit. Maar dat deed hij al, dat is niet echt erger geworden, ben het wel gewend.

Whatsapp maak ik geen illusies over. Dat kan gewoon niet. Dat hoef ik ook niet, ik gebruik wel sms.
Dan nog: De NU app werkt niet meer.. vroeger wel. al een tijdje niet meer..
En: Ik kan niks meer in de market downloaden. Al een tijdje niet meer.. Maar gelukkig heb ik alle belangrijkste apps al, van de tijd dat het nog wel kon gedownload.
Internet algemeen wordt ook minder.. steeds meer sites doen het slechter of helemaal niet meer.. De site van Optimel bijvoorbeeld doet het helemaal niet. :S
Soms helpt het om iets in de Ixquick proxy te openen. dan doet wikipedia het bijvoorbeeld wel!

Heeft er iemand tips hoe ik mijn telefoon beter kan laten werken? Dan heb ik het met name over het internet.
Ik heb t mobile 3G. (ook vaak H ! dat is 3,5 G)

Ik heb zo mijn redenen om deze telefoon te behouden, en ik red mij er nog wel mee.
Redenen: Hobbymatig, ik ken de telefoon dan steeds beter!
En ook : idealisme: waarom iets nieuws kopen als het oude het nog doet? (min of meer) dus tegengaan van uitputting grondstoffen en uitbuiting in arme landen tegengaan. Heb wel inmiddels 2de batterij. Dat ze die een jaar geleden nog konden leveren! Bij the phone house.

Het enige wat er veranderd is is dat ik het geheugen niet meer wis, omdat ik nu een veel drukker leven heb en het me te veel tijd kost om alles opnieuw in te voeren.
Soms wis ik de cookies en de cache (geschiedenis laat ik staan), maar dat helpt dan ook niet.
Navigatie geschiedenis kost toch nauwelijks geheugen.
En oh ja, Ik heb AVG virusscanner. Of zit er toch een virus ofzo op? lijkt mij niet..

Is er, misschien een hobbyist, die mij kan helpen?

Groeten

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 26 maart 2015
  • 08:42

allereerst welkom op het androidworld forum

Het is wel een oudje de HTC tattoo.

De enigste oplossing wat ik zo zie is een factory reset maar daar wil je niet aan beginnen wat ik zo lees.

Je zou een opschoon appje kunnen proberen zoals deze hier.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een custom rom met een hogere Android versie erop te zetten zodat je toestel sneller wordt en dat je meer apps kunt draaien en wellicht ook whatsapp maar dit moet je willen plus er kleven risico's aan vast bijv een toestel wat niet meer opstart (brick)en is niet weg gelegd voor de de gemiddelde gebruiker er kunnen veel dingen mis gaan met rooten,custom rommen enz…

Vergeet ook niet dat de tegenwoordige Android applicaties steeds meer ruimte in beslag nemen.

Of je schaft je een tweedehands aan met een hogere Android versie zo doe je ook wat aan het milieu en de verspilling op deze aarde.

hier een filmpjevan een HTC tattoo die op een custom rom draait.

Bewerkt (26 maart 2015 09:42)
idealist

idealist

• Lid sinds 26 maart 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2015
  • 18:47

Hoi.

Bedankt voor je reactie.
Ik zal even kijken of ik die opschoon app van google (gratis? legaal?) erop kan krijgen en of het werkt en helpt.
Dat ga ik dan proberen met een kabeltje van PC (laptop) naar telefoon. (usb naar mini usb) want de android market werkt niet meer..

Een nieuwe, wat betere 2de hands android smartphone kopen is op zich geen slecht idee, maar dan moet ik al mijn gegevens overzetten en dat zie ik niet zo zitten.. kost me een hoop tijd.. vraag is ook of het mogelijk is.. bv. smsjes overzetten met datum erbij? en woordenboek overzetten?

En zo'n (illegale) firmware update zie ik niet zitten. mij te veel risico. En gegevens kwijt waarschijnlijk..

Ik heb ook veel woorden toegevoegd aan het woordenboek (specifieke op mij van toepassing zijnde woorden) die ik niet kwijt wil..
Wel vervelend dat ik perongeluk verkeerd opgeslagen woorden niet kan wissen.. :s (toch?)
Ik heb trouwens die oude batterij altijd als reserve op zak. Soms gaat mijn batterij onderweg binnen 1 dag leeg. Vooral als ik aan het eind van de maand MB's over heb en de hele tijd op youtube ga.. (wel blikkerig geluid vaak, maarja)

Vrienden en familie snappen niet waarom ik geen nieuwe telefoon koop. hehe. Maar als ik een nieuwe heb dan is die waarschijnlijk sneller en dan jaag ik ook sneller door mijn databundel heen, wat weer geld kost..

Zou een wat grotere (meer mb's) SD kaartje erin doen helpen? Of kan dat niet? Ik las ergens in de telefoon dat sommige apps gebruik maken van de SD kaart.. weet ook niet waarom.. je zou denken het telefoongeheugen (is dat werkgeheugen? zoals RAM bij PC) volstaat…?

Nog een vraagje: Maakt het uit als je je telefoon heel lang aan de lader laat hangen? Als die dus al lang vol is? En je gebruikt hem ook als hij aan de lader hangt dan.. ? Iemand zei tegen mij dat je batterij dan sneller slijt.. dat je batterij dan lui wordt.. is dat zo?

OFF Topic: Heb voor de hobby nog een oude Samsung C3050 met een primitieve browser. (hema prepaid). alleen Google en buienradar krijg ik werkend. (buienradar.mobi volgens mij) Kost ongeveer 4 of 6 eurocent beltegoed ofzo om het weerbericht te zien. (hema prepaid wordt per kB berekend.
En ik ben nu bezig met een eigen website (NIET commercieel, verdien er niks aan) met nuttige en leuke info die ik in heel eenvoudige programmeertaal ga schrijven (HTML2 dacht ik). wil weinig tijd aan scripten kwijt zijn. nog andere dingen te doen.. Maar ook met het idee dat je mijn site nog met hele oude (WAP internet) telefoons kan laden.. (idealisme)

Groeten,

Idealist

PS: mijn notificatie verdween bij gmail in mijn spam map. Heb ik aangegeven, Geen spam, belandde hij bij reclame.. vaag.. :S

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 26 maart 2015
  • 20:20

er zijn wel programma's die sms,foto's,geschiedenis enz over kunnen zetten naar een andere phone, woordeboek zal moeilijk gaan.

en je kunt wel woorden die je opgeslagen hebt in het woordenboek verwijderen meestal zit dat bij de instellingen van het toetsenbord.

als je hier op klikt kun je daar een losse apk van cleanmaster downloaden en instaleren op je toestel.

en wat betreft het sd kaartje daar zou je eventueel een snellere met meer gb in kunnen zetten een class 10 sd kaart is snel genoeg, en als ik mij niet vergis kan de htc tattoo apps op de sd kaart laten draaien je kunt ze dus verplaatsen zodat je meer intern geheugen overhoud en doordat je een class 10 neemt kan hij sneller worden maar meestal niet.

ik weet trouwens niet hoeveel gb sd kaartje erin kan daar zou je even voor moeten googelen.

wat de accu betreft tegenwoordig maakt het niet uit of je hem aan de lader laat zitten bij oudere accu's weer wel, en accu wordt zeker niet sloom hij neemt alleen af in uren {gaat steeds sneller leeg} en doet er of langer of korter over met het laden tot aan 100% en in sommige gevallen haalt hij de 100% niet meer.

meestal als een accu bol begint te worden dan nadert het einde.

en met gmail dat heb ik ook wel eens dat het in de spam folder terecht komt, ik zou echt niet weten waar dat nou aan ligt.

wat de data bundel betreft tegenwoordig heb je al voor 13 euro 500 gb data 100 sms 150 belminuten en sommige providers geven ook korting als je bijv ook tv,internet en bellen van dezelfde provider hebt en je neemt ook een mobiel abbo krijg je meestal korting op je bundel, meer mb's,sms en belminuten.

en van websites heb ik geen kaas van gegeten.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren