Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

HTCONESV

HTCONESV

• Lid sinds 13 mei 2016
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2016
  • 20:12

Hallo, Ik per ongeluk de verkeerde root gebruikt voor mijn smartphone via deze link.
http://www.qbking77.com/development/how-to-root-the-htc-one-international-sprint-att/
Nu is mijn vraag hoe krijg ik deze root eraf en hoe zet ik de juiste root erop op mijn htc one sv. wie kan mijn helpen.

Mvg,
HTCONESV

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 17 mei 2016
  • 21:50

als je de bestanden gebruikt hebt in de video dan is je toestel niet geroot hooguit is de bootloader unlocked, het filmpje gaat over een htc one m7.

als je wel de juiste bestanden gebruikt hebt, zoals de juiste twrp recovery voor de one sv en op je toestel hebt staan en je de superuser.zip gebruikt hebt van chainefire dan is je toestel wel goed geroot, mits twrp recovery een foutmelding geeft na het flashen van de superuser.zip.

als je in twrp recovery bent geweest en je hebt niet de superuser.zip van chainfire geflashed en weer uit twrp recovery geboot bent en toch de automatissche root functie van twrp toegepast hebt is je toestel niet goed geroot, in dat geval kun je de superuser.zip alsnog flashen in twrp recovery om goed root acces te krijgen.

om te checken of je toestel goed geroot is installeer dan dit appje en voer het uit.

en verder is er maar een soort root, of je toestel is geroot of niet geroot daar tussen in zit hooguit een gebricked of niet opstartend toestel.

Bewerkt (17 mei 2016 22:08) | extra info toegevoegt
HTCONESV

HTCONESV

• Lid sinds 13 mei 2016
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2016
  • 18:46

Hallo gizmobinky,

Zoals je zegt, na instructie van de video van  qbking77 bleef het toestel hangen in
Entering recovery en deed verder niets, kon het toestel gelukkig weer aan de praat krijgen.

Ik heb je raad opgevolgd via root checker, root checker geeft aan root access is niet  juist geïnstalleerd op dit apparaat.

Verder geeft mijn smartphone aan **tampered** en  **relolocked** Twrp staat ook op mijn smartphone en ook superSU en superSU zegt (er is geen SU binary geinstalleerd en superSU kan deze niet installeren)

Wat kan ik nu het beste doen. 

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 18 mei 2016
  • 19:54

oke ik heb al in de gaten dat er van alles mis gaat.

nu heb je ergens een grote fout gemaakt door eerst de verkeerde recovery proberen te flashen en daarna heb je de bootloader weer gelocked (je geeft aan dat er relocked staat) nu is het geval dat de bootloader eerst weer unlocked moet worden om het root procces goed te doorlopen maar nu is het zo dat er een reset wordt getriggerd bij het unlocken van de bootloader en aangezien daarvoor de stock recovery nodig is maar die staat er nu niet op met als gevolg je toestel zal niet meer opstarten of in een bootloop terecht komen, op zich hoeft dit niet zo te zijn maar in de meeste gevallen wel.
mocht je toestel in een bootloop terecht komen is dit wel weer op te lossen door of de stock recovery of de juiste twrp recovery te flashen maar dit kan alleen door eerst de bootloader te unlocken.

oke laten we beginnen.

we moeten eerst weten of de bootloader ook echt gerelocked is met tampered er boven, als het bij jou hetzelfde eruit ziet als de screenshot's hieronder dan moet je eerst de bootloader unlocken, laten we dat eerst maar eens controleren voor we verder gaan anders gaan we van kwaad tot erger.
even voor de duidelijkheid het gaat om de twee bovenste tampered, relocked of locked dat kan allebij, de rest van de info hoef je niet op te letten.

in de tussentijd mag je de onderste bestanden al wel op je computer zetten.

installeer eerst even dit tooltje op de c-drive van je computer onhoudt waar je de map van de tool neerzet, zet ook een snelkoppeling van de tool naar je bureablad.

ik ga er even vanuit dat jou htc one sv de gsm versie is, download deze twrp recoverydie voor de gsm versie is kopieer die vervolgens in de map van de tool die je moest onthouden, als je een ander type one sv hebt geef dat even aan anders gaat het weer fout zo dadelijk.

download deze superuser.zip en bewaar deze voor later.

voor dat we verder gaan check even wat er nu precies bovenaan in de bootloader staat en welk type telefoon je hebt.

Bewerkt (18 mei 2016 20:12) | screenshot toegevoegt
HTCONESV

HTCONESV

• Lid sinds 13 mei 2016
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2016
  • 23:35

Tanks man! ik weet het was achteraf niet zo slimom mijn om smart Phone te relocked.

ik hoop dat mijn smart Phone nog contact wil maken met mijn pc in de
fastboot mode hij zegt no phone connected. terwijl als ik hem op de
normale manier aansluit geeft hij aan Phone connected. maar goed misschien doet
het probleem zich niet voor.

Smartphone gegevens:

***TAMPERED***
***RELOCKED***
K2_U PVT SHIP S-ON RL
HBOOT- 2.21.0000
RADIO-1.18.40a.00.05
Open DSP-v13.2.0268.0620
OS-3.11.401.106
eMMC- boot 1024mb

gedownloade gegevensminimal_adb_fastboot_v1.3.1_setup.exeRemember to check your MD5!The md5 for this file is d72d659d2b206c14b6fea6f1e7311a63 and a filesize of 749.5KB. (gedownload op c schijf en snelkoppeling op bureaublad)Downloadtwrp-2.8.5.0-k2_u.img (gedownload op c schijf)Download UPDATE-SuperSU-v2.65-20151226141550.zip ( gedownload op c schijf)

Nog een opmerking! Ik wil geen aanname doen, je geeft aan dat je wilt weten welke versie ik heb van de HTC one sv hoe kom ik hier achter heb in de boot gekeken achter de battery en in de software???
Nu maar eerst even mijn smartphone unlocken.

Alvast bedank dat je mij door het proces wilt leiden.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 18 mei 2016
  • 23:58

om achter de gegevens van je telefoon te komen kun je dit appje voor gebruiken of boot in de bootloader sluit je telefoon aan op je pc navigeer met de volume knop naar fastboot en druk op power fastboot zal nu rood worden met usb erachter, open nu het tooltje met de snelkoppeling en type in het zwarte cmd venster fastboot devices je zult nu een nummer krijgen van het aangesloten device als dat oke is type in het venster fastboot getvar all en zie daar alle gegevens van je htc.

met het unlocken bij htc.dev heb je een unlock code gekregen via de mail van htc kopieer of verplaats deze unlock token.bin in de map van de tool die je moest onthouden.

type in het cmd venster om de bootloader te unlocken   fastboot flash unlocktoken unlock_code.bin je krijgt nu weer de optie op je telefoon om te unlocken kies ja, je toestel zal rebooten en een reset doorvoeren, in jou geval vanwege het ontbreken van de juiste recovery kan het zijn dat je toestel niet meer opstart.

als dat het geval moet ik toch eerst weten welk type telefoon jij hebt, ik denk trouwens wel dat het de gsm versie is.

mocht hij na het unlocken toch gewoon opstarten dan is het een kwestie van de superuser.zip (niet uitpakken en niet in een map) op je toestel te zetten je telefoon weer in fastboot mode zetten en in het tooltje intypen fastboot devices (je krijgt weer een nummer terug) type dan het commando om twrp recovery te flashen fastboot flash recovery twrp-2.8.5.0-k2_u.img je krijgt dan zoiets als oke/sending/oke/writing/ok dit is een bevestiging dat de recovery op de juiste manier op je toestel is gezet/geflashed.

zodra de recovery geflashed is boot dan in recovery.
ga nu eerst naar backup in het twrp scherm door op backup te klikken en kies onderaan swipe to backup, mocht er iest verkeerd gaan kun je deze nandroid (is een een benaming voor een complete backup van het systeem) weer terug zetten.

als de backup klaar is ga dan naar install zoek de superuser.zip klik erop en het toestel wordt geroot, als het klaar is en er zijn geen fouten ga dan weer naar het beginscherm en kies reboot.

nu kan het een poosje duren eer je toestel weer is opgestart (heb geduld) soms kan het wel tot 15 minuten duren maar niet langer dan een half uur, duurt het langer dan is er iets mis en moeten we de oorzaak achterhalen.

zolang je maar een nandroid backup maakt ;-)

Bewerkt (19 mei 2016 00:20) | extra info toegevoegt
HTCONESV

HTCONESV

• Lid sinds 13 mei 2016
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2016
  • 00:12

Oke, dank je! klinkt gevaarlijk. Bedank voor je snelle reactie, ik hou je op hoogte. Zal dit morgen gaan proberen.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 19 mei 2016
  • 00:24

Oke, dank je! klinkt gevaarlijk. Bedank voor je snelle reactie, ik hou je op hoogte. Zal dit morgen gaan proberen.
klinkt gevaarlijker als het eruit ziet, ik hoor het morgen wel.

ps,  woon je niet in de buurt van doetinchem dan doe ik het wel voor je, of wat ik ook wel eens doe hier is via een skype verbinding als het niet wil lukken.

Bewerkt (19 mei 2016 00:25) | Text aangepast
HTCONESV

HTCONESV

• Lid sinds 13 mei 2016
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2016
  • 17:29

Nee, ik woon niet in de buurt. ik woon in 010. ik denk dat het wel verstandig om even te gaan skypen maar moet het wel even installeren. mocht mijn smartphone niet  opstarten dan heb ik een groot probleem.

Ik heb alvast de smartphone gegevens bij bestand bijgevoed geplaatst.

Bijlage:

attachmentDoc1.docx (264,0 KB)

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 19 mei 2016
  • 18:32

Oké ik geef je mijn Skype adres wel via de privé berichten van jou hier, en geef dan ook maar aan wanneer je wilt Skypen.

Verder kan ik niet de info van je telefoon zien, er zal wel iets fout gegaan zijn met het invoegen van jou bestand .

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren