Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wistfulness

Wistfulness

• Lid sinds 15 december 2013
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2015
  • 02:50

Hallo

Ik ben opzoek naar de stock rom voor m'n Desire, heb geen idee waar ik moet zoeken op de htcdev site kan ik alleen .tar.gz files downloaden en moet juist zip format hebben! de bootloader is re-locked

heb denk ik dus beetje hulp nodig bij het vinden van de juiste files

Alvast Bedankt, Marco

Bewerkt (11 juli 2015 02:54)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 11 juli 2015
  • 10:51

Dat is bij een desire 510 niet zo simpel als jij denkt je hebt namelijk twee type's 64 bit en 32 bit en omdat het een vrij nieuw toestel betreft zijn er nog maar weinig bestanden op internet te vinden.

Ik wil je wel een eindje op weg helpen maar heb dan wel iets meer info nodig,wat staat er nu voor een rom op en was hij hiervoor geroot en staat de standaard recovery er nog op en welke telefoon is het de 32 of 64 bit.

Wistfulness

Wistfulness

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2015
  • 11:17

Heb geprobeerd om een custom rom te installeren maar zonder succes hij zit nu in een loop, hij was geroot en er stond ook custom recovery op

Ik heb de 64 bit desire 510

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 11 juli 2015
  • 11:28

Je hebt hem dus weer gelocked zonder eerst de stock recovery terug te flashen dat gaat zowiezo niet lukken.

Ik zal Even zoeken hoe je hem het beste weer werkend te krijgen.

Je mag zelf ook alvast even hier kijken voor een mogelijke oplossing als er een is zal hij daar staan.

Wistfulness

Wistfulness

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2015
  • 11:32

Dus als ik het begrijp, hem eerst unlocken de stock recovery flashen weer locken en via die recovery de stock rom installeren?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 11 juli 2015
  • 11:56

ongeveer in die volgorde ja, eerst weer unlocken met de code.bin die je gekregen hebt tijdens het unlocken van htc.dev om daarna een werkende custom recovery erop zien te krijgen daarna de stock rom erop zetten in zip vorm {normaal kun je een RUU installer gebruiken ik hem helaas nergens kunnen vinden op internet} en die weer instaleren via die custom recovery als dat gebeurt is weer de stock recovery erop zetten om vervolgens de bootloader weer te locken en je toestel is weer stock.

ik zal nog even zoeken of ik die bestanden kan vinden.

Wistfulness

Wistfulness

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2015
  • 12:01

een stock recovery heb ik zojuist gevonden, zal hem zometeen unlocken de custom recovery staat er als het goed is nog op, het is alleen een .img file die recovery en daar moet ik zelf even moeilijk voor doen denk ik

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 11 juli 2015
  • 12:20

een stock recovery heb ik zojuist gevonden, zal hem zometeen unlocken de custom recovery staat er als het goed is nog op, het is alleen een .img file die recovery en daar moet ik zelf even moeilijk voor doen denk ik
een img file kun je flashen door de img file die je wilt flashen naar de map waar jou adb en fastboot files staan de img erna toe kopieren en in de map adb & fastboot op een lege plek je muis plaatsen vervolgens schift ingedrukt houden en rechts klik je met de muis en kies dan opdrachtvenster hier openen je krijg dan een cmd venster.

om de img te flashen moet je eerst je toestel in fastboot mode zetten en dan in het venster het comando fastboot flash recovery naamrecovery.img in te geven druk op enter en de recovery wordt geflashed, er moet altijd zoiets als oke/sennding/oke/writing/oke komen te staan.

je mag ook dit tooltje hier gebruiken als je dat makkelijker vind, download het tooltje en zet hem op je c-drive onhoudt waar je map neerzet en zet ook een snelkppeling van de tool naar je bureablad.

alles wat je wilt flashen kun je plaatsen in de map die je moest onthouden minmaal adb and fastboot en simpelweg openen met de snelkoppeling en je comando's ingeven.

Wistfulness

Wistfulness

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2015
  • 12:38

Wat betekend als ik de commando's invoer –> error: cannot load 'recovery.img'

Bewerkt (11 juli 2015 12:38)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 11 juli 2015
  • 13:00

Wat betekend als ik de commando's invoer –> error: cannot load 'recovery.img'
verkeerde naam of het pad naar de recovery is niet goed of het toestel kan niet gevonden worden om de recovery ernaar toe te flashen.

om te controleren of je toestel wel gezien wordt zet hem in fastboot mode en type in het cmd venster fastboot devices als je een nummer terug krijgt is het oke en kun je bestanden flashen zo niet dan zij de drivers niet goed geinstaleerd je moet dit eerst fixen daarvoor kun je dit hier proberen.

hieronder een voorbeeld van het flashen van een custom recovery en of het toestel gezien wordt door je computer let op! fastboot moet rood worden met usb erachter anders wordt je toestel nog niet gezien.

"/>

"/>

Bewerkt (11 juli 2015 13:07) | sreenshot toegevoegt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren