Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

meneertimmy

meneertimmy

• Lid sinds 07 mei 2015
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2015
  • 18:32

Hallo iedereen,
ik heb nu al een tijdje mijn htc desire 510 telefoon.
Ik wil hem graag rooten. Ik heb al van alles geprobeert: Kingo root, adb & fastboot, one click root. Maar niks werkt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit moet rooten? Mijn telefoon loopt op android 4.4.3. De bootloader is er al af.
Alvast bedankt!
- Tim Smits

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6200
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 17 mei 2015
  • 18:47

Verplaatst naar HTC Algemeen-forum

Bewerkt (17 mei 2015 18:48)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 17 mei 2015
  • 23:33

welke variant htc desire 510 heb je dan de 64 bit of een andere?

meneertimmy

meneertimmy

• Lid sinds 07 mei 2015
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2015
  • 12:24

Ik weet niet welke variant hoe kan ik dat vinden?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 18 mei 2015
  • 14:27

instaleer even dit appje hier zo krijg je alle info over je telefoon.

als er 1.2GHz quad-core x64 processor tussen staat dan is het de 64 bit versie en daar kun je niet zomaar een recovery op flashen om daarna een root.zip te flashen om de rom/telefoon te rooten.

voordat ik je verder help moet ik eerst zeker weten welke telefoon jij hebt dat is wel zo safe anders zit je dadelijk met een gebrickedtelefoon.

meneertimmy

meneertimmy

• Lid sinds 07 mei 2015
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2015
  • 16:30

Oke dan is het niet de 64 bit versie. Er staat qualcomm processor zonder 64x. Heel erg bedankt dat je me wilt helpen!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 18 mei 2015
  • 20:33

ik heb even rond gezocht voor jou toestel en ik wil je wel waarschuwen dat het heel moeilijk is om je toestel weer naar de orginele staat terug te brengen als hij eenmaal geroot is of er dat er onverhoopt iets mis gaat tijdens het rooten en zijn nog maar weinig bestanden op internet te vinden.

je doet dit wel op eigen risico! ik ben niet aansprakelijk voor als er wat mis gaat

een geroot op stock draaiende htc rom onvangt nog wel updates maar kunnen niet meer doorgevoerd worden je zult eerst het toestel moeten unrooten om daarna de stock recovery te flashen en de bootloader te locken, houdt dat in gaten.

de volgorde voor het rooten is dat er eerst een custom recovery op moet komen daarna een root.zip bestand te flashen via die custom recovery als dat gebeurt is is je toestel geroot.

je toestel heeft al een unlocked bootloader die slaan we dus over.

ik neem aan dat je een windows computer hebt.

download dit tooltje hier run het bestand en installeer hem op je c-drive onthoudt waar je map neerzet zet ook een snelkoppeling van de tool naar je bureablad.

download hier het custom recovery bestand twrp-2.8.6.0-a11.img en plaats hem in de map van de tool op je c-drive die je moest onthouden.
check nog even voor dat je verder gaat met het appje of jou toestel het type nummer a11 heeft dit hoort namelijk bij het 32 bit toestel.

download hier het superuser update zip bestand en zet hem op de root van je desire 510 niet uitpakken en niet in een map.

boot nu in de bootloader en zet je toestel in fastboot mode door op fastboot te gaan en op de powerknop te drukken en sluit hem aan op de computer fastboot moet rood worden met usb erachter navigeren door het menu doe je dmv de volumeknop selecteren met de power.

nu moet de custom recovery geflashed worden.

open de tool met de snelkoppeling en type in het venster fastboot devices je moet een nummer terug krijgen van het aangesloten device als dat oke is kun je verder gaan.

je kunt ook nog even voor de zekerheid het commando fastboot getvar all uitvoeren zo kun je nogmaals controleren dat het om een 32 bit telefoon gaat.

type vervolgens in het venster om de custom twrp recovery te flashen fastboot flash recovery twrp-2.8.6.0-a11.img er moet zoiets komen te staan als:

sending 'recovery' (4930 KB)…
OKAY [ 0.521s]
writing 'recovery'…
OKAY [ 0.489s]
finished. total time: 1.10s.

als dat oke is koppel de telefoon los en selecteer recovery in de bootloader en als het goed is kom je nu in de custom twrp recovery.

het volgende is heel belangrijk maak! eerst een backup! van het systeem! zo heb je altijd wat achter de hand mocht het rooten mis gaan kun je die backup weer terug zetten

selecteer backup om een backup te maken {dit duurt een poosje}

als klaar is ga terug naar home scherm ga naar install zoek de superuserupdate.zip klik erop en de instalatie begint.

als het klaar is ga terug naar het homescherm ga naar reboot en dan system als je toestel opgestart is zoek dan in de appdrawer naar het appje superSU als dat oke is dan is het rooten waarschijnlijk gelukt.

om te controleren of het toestel goed geroot is installeer dan even dit appje hier en open hem dan zie je vanzelf of het gelukt is.

succes!

Bewerkt (18 mei 2015 20:46) | waarschuwing risico! toegevoegt
meneertimmy

meneertimmy

• Lid sinds 07 mei 2015
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2015
  • 20:55

Oke, ik snap bijna alles maar ik weet niet wat je bedoeld met het superuser bestand op je root zetten.
Nogmaals super fijn dat je me wilt helpen!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 18 mei 2015
  • 21:03

Oke, ik snap bijna alles maar ik weet niet wat je bedoeld met het superuser bestand op je root zetten. Nogmaals super fijn dat je me wilt helpen!
hetzelfde zoals je een bestand/foto naar je toestel stuurt/kopieerd zolang je de zip maar niet in een map zet of als je toestel een micro sd kaart heeft kun je hem daar ook op zetten, zie srceenshot van mijn htc one m8.

"/>

Bewerkt (18 mei 2015 21:11) | screenshot aangepast.
meneertimmy

meneertimmy

• Lid sinds 07 mei 2015
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2015
  • 16:04

als ik via de bootloader op recovery klik start mijn telefoon gewoon opnieuw op.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren