Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MarcusParcus

MarcusParcus

• Lid sinds 01 september 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 september 2014
  • 13:21

Hallo forumleden,

Allereerst, ik ben nieuw op dit forum dus vergeef me als ik misschien iets fout zeg of doe! Ik heb de forumregels al doorgelezen maar het blijft nog wel nieuw voor mij :p

Anyways, ik heb vandaag mijn foto's van mijn telefoongeheugen naar mijn sd kaart verplaatst nadat ik de melding kreeg dat het telefoongeheugen vol was. Nu is alles verplaatst, maar de foto's staan niet meer op datum maar gewoon willekeurig door elkaar gemixed. Hoe kan ik dit weer op datum sorteren? Foto's die ik gister heb gemaakt staan nu opeens bij 2 mei 2014 bijvoorbeeld… Ik zie het trouwens nergens bij opties staan. Ook lukt het niet meer mijn telefoon aan mijn computer te koppelen om een of andere reden, het apparaat wordt niet meer herkend.
Iemand enig idee?? Ik bezit een HTC Desire 601

Groeten,
Marco

Bewerkt (1 september 2014 13:26)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 1 september 2014
  • 15:49

heb je je telefoon al eens opnieuw opgestart? dan gaat ie meestal opnieuw de media scannen en misschien dat op de goede datum ordenen.

weet wel wat sd-kaartjes stuk gaan, dus zorg dat je een backup hebt van alles wat je belangrijk vindt wat op de sd kaart staat.

MarcusParcus

MarcusParcus

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 september 2014
  • 16:27

Ik heb nu mijn telefoon aan mijn PC kunnen koppelen dus dat is een opgelost probleem!

Nu zit ik met het probleem dat nog steeds de 2597 foto's door elkaar staan.
Ik probeer ze op te zoeken op mijn SD kaart, maar daar zie ik in de DCIM maar 632 items… een heleboel staat daar niet tussen.
En dus alles staat nog door elkaar op mijn telefoon, ik heb al de batterij eruit gehaald e.d.
Enig idee waar ik de resterende 1965 foto's kan vinden die ik niet op mijn pc ergens op de SD kaart zie? Ik kijk nu bij:
HTC Desire 601 -> SD-Kaart -> DCIM -> 100MEDIA

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 2 september 2014
  • 18:09

Omdat dit niet echt meer een algemene Androidvraag is heb ik je topic verplaatst naar het HTC Smartphones (Algemeen) forum

Zie je nog wel de 2597 foto's op je telefoon zelf? Met een gallery of file manager app?

MarcusParcus

MarcusParcus

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 september 2014
  • 19:51

Jazeker, als ik gewoon naar mijn galerij ga (gewoon via de standaard geïnstalleerde foto's app) dan staan alle 2597 foto's er gewoon. Alleen helemaal door elkaar gewisseld.

Ik had op mijn pc een zoekopdracht gedaan naar het trefwoord “.jpg” in de map van mijn telefoonopslag en toen kreeg ik wel alle ontbrekende foto's te zien, maar als ik dan keek bij de bestandslocatie stond er “Deze pc\HTC Desire 601\Interne opslag\WhatsApp\Media\WhatsApp Images\Sent”, en dus niet gewoon in de DCIM map, terwijl het wel foto's zijn die ik gewoon met de camera heb gemaakt. Het staat dus echt door elkaar en ik denk dat daar dan ook het conflict ontstaat dat de foto's niet meer op datum zijn gesorteerd. Een gedeelte staat dus nog gewoon op mijn telefoon blijkbaar terwijl ik dacht alles over gezet te hebben.

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 3 september 2014
  • 11:40

Dat kan kloppen. Als whatsapp een foto verstuurt dan maakt hij daar een gecomprimeerde kopie van en die slaat hij in die folder op. (whatsapp verstuurt dus niet in de volledige resolutie).

maar dat is nog geen antwoord op je oorspronkelijke vraag.

Bewerkt (3 september 2014 11:44)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren