Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2012
  • 11:42

Vooraf
Door deze procedure uit te voeren doe je de garantie op je toestel vervallen. Noch AndroidWorld, noch ikzelf, kunnen verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele schade toegebracht aan uw toestel, of een brick. Je doet dit volledig op eigen risico!

Op XDA Developers staan tools die deze procedure volledig automatisch doen, wat natuurlijk een pak simpeler is. Echter ben ik van mening dat deze procedure volgen een basis inzicht geeft, zodat je weet waarmee je bezig bent.
De tools kan je ->hier<- en ->hier<- vinden (threads zijn in het Engels!)

Inleiding
Eerst en vooral, voordat we beginnen, neem een backup en zorg dat je batterij minstens 50% opgeladen is!
Exporteer je contacten, of zet ze in je google account. Gebruik een tool zoals SMS backup & restore uit de Google Play Store om je smsjes te backuppen en later ook terug te zetten.
Kopieer dan de hele inhoudvan je SD kaart naar je computer, zo heb je zeker de juiste bestanden om later terug te zetten.

Benodigdheden/voorbereiding
- Deze procedure kan alleen uitgevoerd worden op een Windows of Linux computer!
- Gebruik altijd een originele HTC USB kabel om problemen te vermijden!

1. Installeer ADB op je computer.
  2. Start de telefoon normaal op, en verbind hem via USB aan je computer. Schakel USB Foutopsporing in (Instellingen -> Ontwikkelaars -> USB-foutopsporing aanvinken), en zet de telefoon op Alleen opladen, vink ook aan dat hij dat moet onthouden. Fast boot moet ook uitgevinkt zijn.
  3. Doe dit op een stabiele internetverbinding, niet via de internetverbinding van je telefoon
  4. Als je op Windows draait:
  5. Verwijder alle programma's die uw toestel syncen van de computer (HTC Sync, Doubletwist,…). Verwijder ook de HTC drivers, we zullen de juiste in de volgende stap opnieuw installeren.
  6. Installeer de HTC Drivers.
  7. Trek de USB kabel uit je telefoon, haal de batterij er uit en steek ze terug. Start nu de telefoon op door Volume - en de power-toets tegelijkertijd in te duwen.
  8. Steek de USB kabel terug in de telefoon. Indien je niet HBOOT USB PLUG ziet verschijnen, selecteer dan de HBOOT USB mode en bevestig dat je nu HBOOT USB PLUG op je scherm ziet staan.
    Je ziet hier nu ook je HBOOT versie staan, schrijf die op, we hebben die later nog nodig. Meestal heeft die het volgende formaat: 1.17.0008
  9. Je computer zal nu komen vragen om drivers te installeren, je kan deze drivers terugvinden in C:\Program Files\HTC (Program Files (x86) op 64bit versies van Windows). Vink aan dat hij onderliggende mappen moet zoeken!
  10. Indien je computer niet zelf om de drivers kwam vragen, rechts klik dan op Mijn Computer en kies Beheren. Ga nu naar Apparaatbeheer, rechts klik op je telefoon en selecteer Update driver.
  11. Herstart nu je telefoon terug naar Android, met USB Foutopsporing nog altijd aan, in de modus Alleen opladen en Fast bootuit

Voer het volgende commando uit vanuit een Opdracht Prompt (Start -> Programma's -> Accessoires -> Opdracht Prompt) om te controleren of je telefoon goed verbonden is: adb devices
    Als het goed is zie je nu het serienummer van je telefoon verschijnen. Schrijf dit serienummer op, want we hebben dat later nodig.
    Als je een foutboodschap krijgt is ofwel ADB niet correct geïnstalleerd, ofwel de HTC driver (start de procedure dan opnieuw).
    Download de correcte versie van Revolutionary (Windows of Linux) van Revolutionary web pagina.
    Je hebt een beta key nodig van de download pagina:
    Selecteer het operating system van uw computer, model van het toestel (Sensation), HBOOT versie, en voer het serienummer van uw toestel in in de gevraagde velden. Kopieer de sleutel die wordt weergegeven, en plak die in een Word bestand ofzo, want we hebben die later nog nodig

Revolutionary installeren (S-OFF, Recovery)
  • Pak het Revolutionary bestand uit dat je eerder gedownload hebt (bijvoorbeeld naar C:\temp\Rev of je bureaublad ofzo)
  • Voer Revolutionary uit:
    - Windows: dubbelklik revolutionary.exe.
    - Linux: open een command prompt, cd naar waar je Revolutionary hebt uitgepakt en dan ./revolutionary
  • Volg nu de instructies die je op het scherm krijgt. Wanneer je om de beta key gevraagd word, haal die dan uit je Word bestand waar je hem geplakt hebt. Als je hem wil overtypen, hou er dan rekening mee dat deze key hoofdlettergevoelig is. Installeer ook een custom recovery wanneer je de optie ziet verschijnen.
  • Sluit Revolutionary nooit zelf af, wanneer de procedure uitgevoerd is, zal dit automatisch gebeuren.

Uw toestel is nu S-OFF en ClockworkMod Recovery is geïnstalleerd!

Procedure rooten (Superuser)
  • Download Superuser 3.0.7 (alternatieve link) en kopieer het naar de root van je SD kaart (dus niet in een mapje).
  • Schakel je telefoon uit, haal de batterij er uit en steek ze terug. Start nu de telefoon op door Volume - en de power-toets tegelijkertijd in te duwen. Kies nu voor Recovery en bevestig (volumeknoppen om selectie te veranderen, power toets om te bevestigen)
  • Selecteer backup and restore, dan Backup. Deze backup kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Selecteer install zip from sdcard, dan choose zip from sdcard.
  • Selecteer Superuser-3.0.7-efgh-signed.zip en bevestig je keuze.
  • Wanneer dit voltooid is, selecteer Go back tot je terug in het hoofdmenu zit.
  • Selecteer reboot device now.

Als alles goed verlopen is heb je nu root toegang tot je Sensation!

Dit artikel is een vertaling van wiki.rootzwiki.com, alle eer gaat naar rootzwiki voor deze procedure!

Bewerkt (24 april 2013 15:07)
  • terrortact

terrortact

• Lid sinds 15 oktober 2010
    • Berichten 102
    • Reputatie 0
    • 18 november 2012
    • 10:50

stap 2 lukt niet, als je op de link klikt krijg je de melding dat het bestand niet bestaat

Bewerkt (24 april 2013 15:52)
    barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
    • Berichten 2237
    • Reputatie 0
    • 18 november 2012
    • 10:52

Welke link bedoel je?

Bewerkt (24 april 2013 15:52)

Grtz Barre

Carlaxx

Carlaxx

• Lid sinds 05 november 2011
    • Berichten 40
    • Reputatie 0
    • 30 november 2012
    • 12:46

Als Hboot heb ik 1.27.000, deze staat niet in het rijtje bij het aanvragen voor de key voor revolutonary.

Is het dan niet mogelijk, zou jammer zijn want ik ben al even bezig.
    Of kan ik een andere nemen?

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
    Carlaxx

Carlaxx

• Lid sinds 05 november 2011
    • Berichten 40
    • Reputatie 0
    • 30 november 2012
    • 18:20

Ik heb een htc sensation met Hboot 1.27.000 en daar werkt bovenstaande methode niet voor.

Nu gebruik gemaakt van:

How To Root the HTC Sensation on HBoot Version 1.27.0000 - TheUnlockrTheUnlockr

en s-off via Unlimited.IO

Goed te volgen instructies zelfs voor mij.

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
    wes786

wes786

• Lid sinds 02 maart 2011
    • Berichten 1310
    • Reputatie 0
    • 4 februari 2013
    • 16:52

Ik heb daarnet deze site gevonden [url]http://kgs1992.com/kgs-utility/[/url] Weet iemand wat ik allemaal precies moet doen als ik een custom ROM erop wil?

Bewerkt (21 mei 2013 13:38)
    wes786

wes786

• Berichten 1310
    • Reputatie 0
    • 4 februari 2013
    • 21:32

[QUOTE=Carlaxx;362372]Ik heb een htc sensation met Hboot 1.27.000 en daar werkt bovenstaande methode niet voor. Nu gebruik gemaakt van: [URL="http://theunlockr.com/2012/09/20/how-to-root-the-htc-sensation-on-hboot-version-1-27-0000/"]How To Root the HTC Sensation on HBoot Version 1.27.0000 - TheUnlockrTheUnlockr[/URL] en s-off via [url=http://unlimited.io/juopunutbear.htm]Unlimited.IO[/url] Goed te volgen instructies zelfs voor mij.[/QUOTE] Heb je hier adb voor nodig of alleen de bestanden die op die site staan?

Bewerkt (21 mei 2013 13:38)
    wes786

wes786

• Berichten 1310
    • Reputatie 0
    • 5 februari 2013
    • 16:00

Intussen de bootloader al unlocked via htcdev.com en 4EXT recovery erop gezet, nu nog een ROM. :)

Bewerkt (21 mei 2013 13:39)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren