Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Patrick_Verkerke

Patrick_Verkerke

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 16:44

Sinds de officiele HTC-update naar Android 4 (ICS) in mei, verschijnen enkele contactpersonen van mijn HTC Sensation, niet meer in mijn carkit (95% verschijnt wel). Na lang zoeken ben ik er achter dat het gaat om de contacten die ik, voor de update naar ICS, geselecteerd had als Favorite Contact in de widget van HTC Sence. Ook wanneer ik deze contacten opnieuw aanmaak, worden ze nog steeds niet gesynchroniseerd met de carkit. Andere nieuwe contacten wel gewoon. Het ligt niet aan de carkit, want ik heb hetzelfde probleem bij 2 carkits. Daarbij heeft een collega van mij (met een gewone HTC Sensation) exact hetzelfde probleem. Ter info: onze beide HTC toestellen synchroniseren onze agenda en contactpersonen (zonder problemen) met een Exchange Server 2003.

Ken iemand dit probleem en/of weet iemand een oplossing?

Bewerkt (24 april 2013 15:00)
ngein58

ngein58

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 20:29

Patrick Verkerke;309778
Sinds de officiele HTC-update naar Android 4 (ICS) in mei, verschijnen enkele contactpersonen van mijn HTC Sensation, niet meer in mijn carkit (95% verschijnt wel). Na lang zoeken ben ik er achter dat het gaat om de contacten die ik, voor de update naar ICS, geselecteerd had als Favorite Contact in de widget van HTC Sence. Ook wanneer ik deze contacten opnieuw aanmaak, worden ze nog steeds niet gesynchroniseerd met de carkit. Andere nieuwe contacten wel gewoon. Het ligt niet aan de carkit, want ik heb hetzelfde probleem bij 2 carkits. Daarbij heeft een collega van mij (met een gewone HTC Sensation) exact hetzelfde probleem. Ter info: onze beide HTC toestellen synchroniseren onze agenda en contactpersonen (zonder problemen) met een Exchange Server 2003.

Ik heb hetzelfde probleem ontdekt. Het ziet er naar uit dat je inderdaad gelijk hebt met het HTC Sense-Favorieten probleem. Ik heb geprobeerd deze namen helemaal te verwijderen en weer in te voeren, maar dat lost het probleem niet op. Kennelijk bewaart de HTC hiervan toch nog iets.
Lastig, want die “favorieten” zijn juist de mensen die je vaak belt.

Verder heb ik ook het probleem dat in het scherm niet meer de naam van de provider, de batterijstatus en de signaalsterkte te zien zijn. Er staat nu alleen nog maar “CK15W”.

Ik ben benieuwd te zien of iemand de echte oplossing heeft ontdekt.

Bewerkt (24 april 2013 15:00)
Patrick_Verkerke

Patrick_Verkerke

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2012
  • 13:52

Ik weet niet wat de oorzaak precies is, maar ik heb wel een oplossing: (1) Open Outlook, ga naar je lijst met contactpersonen en selecteer alle contactpersonen; (2) kopieer al deze contactpersonen (Ctrl+C) en plak ze in een back-updirectory (Ctrl+V) op je harddisk; (3) Verwijder alle contactpersonen uit Outlook en synchroniseer je GSM, zodat daar ook geen contactpersonen meer in staan; (4) Selecteer alle contactpersoonbestandjes in de back-updirectorry (Ctrl+A) en sleep deze naar het contactpersonenscherm van Outlook; (5) Nu staan alle contactpersonen terug in Outlook en kan je de GSM hiermee weer synchroniseren. Wanneer je hierna je GSM weer met bluetooth koppelt aan je carkit, dan staan nu wel alle contactpersonen weer in het adresboek van je carkit.

Bewerkt (24 april 2013 15:01)
ngein58

ngein58

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 20:29

Patrick, ik heb het uitgevoerd zoals je het beschrijft. Het resultaat is dat er nu nog maar 4 contacten in het geheugen van de carkit staan. De situatie is dus erger dan het was voor de reparatie, want toen ging het maar om een paar contacten (zij het essentiële).

Ik heb het nog een tweede keer geprobeerd. Dus nogmaals de hele riedel verwijderen en weer terugzetten. Maar nu had ik eerst de carkit op de fabrieksinstellingen teruggezet voordat ik de HTC aansloot. Het resultaat van deze actie is dat er nu 5 contacten in de carkit staan.

Het vreemde is dat de contacten willekeurig lijken te zijn. Deze 5 zijn weer andere dan de 4 van de eerste poging. Een enkele bel ik frequent, andere nooit. Het lijkt op willekeur, maar dat doet een “machine” toch niet, zou je zeggen. Of het resultaat van Android 4 zou moeten zijn dat er per ongeluk een “random” functie mee is ingebouwd.

Met deze carkit kan ik nog wel gebeld worden, maar helaas niet meer zelf bellen. Ik hoop op een echte oplossing.
Leuk, dat voor jou de poging wel geslaagd is.

Bewerkt (24 april 2013 15:02)
Patrick_Verkerke

Patrick_Verkerke

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 07:44

Beste ngein58, heel misschien staan er bij jouw contactpersonen nog HTC-codes die verwijzen naar de oude Favourite Contacts. Ik heb die codes bij mij zien staan wanneer ik de contactpersonen opende in Outlook, in het veld Notities. Deze (HTML-achtige) codes had ik al eens verwijderd, dus voordatik bovenstaande procedure uitvoerde. Wat verder heel belangrijk is in de procedure is dat, na stap 3, de lijst met contactpersonen in de GSM eerst helemaal leeg moet zijn. Pas daarna moet je ze weer terugzetten.

Bewerkt (24 april 2013 15:03)
ngein58

ngein58

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2012
  • 14:30

Nou, ik heb het weer geprobeerd. Ik heb eerst in elk contact de notities over HTC verwijderd. Vervolgens de gsm leeggemaakt, en pas daarna gesynchroniseerd.
De carkit had ik weer op de fabrieksinstellingen gezet en vervolgens mijn gsm aangesloten en de contacten gedownload.
Het resultaat is nu dat er nog maar 1 contact overgenomen werd. En wel mijn eigen profiel, die de carkit nu kennelijk als contact beschouwt.

Ik snap echt helemaal niks meer van de logica in de gsm. Mijn dochter heeft een Wildfire met een Android -ik meen- V2. Als zij aansluit dan verschijnen de naam van de provider, de batterijstatus en de signaalsterkte in beeld, en -niet in de laatste plaats- worden haar contacten allemaal netjes in het geheugen van de carkit gezet.
Het moet dus een bug zijn in Android 4.

Bedankt tot zover. Mocht je nog iets te binnen schieten dan hoor ik dat graag.

Bewerkt (24 april 2013 15:04)
Patrick_Verkerke

Patrick_Verkerke

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2012
  • 15:07

Heel vreemd inderdaad. Ik heb exact dezelfde procedure ook bij mijn collega moeten doen en daar werkte deze oplossing in één keer, net als bij mij. Hij heeft een gewone HTC Sensation en een bluetooth-carkit van Ford.

Bewerkt (24 april 2013 15:04)
Marc001

Marc001

• Lid sinds 25 juni 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 12:25

Patrick Verkerke;309778

Ik heb hetzelfde probleem met m'n HTC Sensation en een Ford Carkit. Ben er dit weekend door wat te spelen en testen achter gekomen hoe ik het kan laten werken.
Bij het ‘paren’ van de tel met de carkit was ik vergeten om automatisch toegang tot het telefoonboek te verschaffen voor de carkit. Ik moest een paar keren bevestigen en zag tot mijn verbazing dat al mijn contacten beschikbaar waren, op voornaam gestorteerd (anders op achternaam) en met vermelding van het label (/Home, /Mobile, etc…) Ik heb dan een aantal keer opnieuw gekoppeld tussen tel en carkit. Telkens als ik automatisch toegang geef werkt het niet, wanneer ik handmatig bevestig is alles iedere keer goed. Kwam hier dus stomtoevallig achter.
Niet echt werkbaar natuurlijk want iedere keer als je dan in de auto stapt moet je toegang bevstigen maar het blijkt daar dus wel in te zitten… althans bij mij toch.

Ben benieuwd of meer mensen dit fenomeen hebben.

Bewerkt (24 april 2013 15:06)
ngein58

ngein58

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 18:50

Ik heb vandaag een update van HTC gekregen. Op mijn Sensation is nu versie 3.33.401.6 geïnstalleerd.
Met deze versie werden alle contacten probleemloos -als vanouds- naar de carkit gekopieerd.

Het enige dat nu nog ontbreekt zijn de naam van de provider, de batterijstatus en de signaalsterkte op het schermpje van de carkit.

Maar het grootste probleem is hiermee opgelost: De contacten staan er in. De carkit kan weer gebruikt worden om zelf te bellen.

Bewerkt (24 april 2013 15:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren