Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jssollie

jssollie

• Lid sinds 20 januari 2011
  • Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2012
  • 13:39

Mensen,

Ik heb gisteren een Anker 1900 besteld via ebay omdat mijn batterij nu echt slecht is.
Maar, nu wil ik graag het beste halen uit die nieuwe accu…

Hoe kan ik dat het beste doen?

Bewerkt (24 april 2013 14:24)
mototje

mototje

• Lid sinds 13 maart 2012
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2012
  • 18:33

ik weet niet of het waar is, maar het schijnt slecht te zijn om je accu steeds kleine beetjes op te laden. wil je er zeker van zijn, laad je accu dan elke op tot 100%

en verder gewoon de standaart trucks; achtergrond verlichting zo laag mogelijk, wifi/bluetooth niet onnodig aan laten staan.
de grootste gebruiker is simpelweg je scherm, is je batterij bijna leeg ga dan geen spelletjes oid doen.

louis1947

louis1947

• Lid sinds 17 augustus 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2012
  • 19:00

Nou dat kan geen kwaad om de li-i0n accu vaker of bij kleine beetjes op te laden, deze li-ion accu's hebben geen last van het geheugeneffect. Maar ja wat bedoel met kleine beetjes? Slecht is het om de accu's te ver leeg te laten lopen. Veel meer over accu;s is te vinden op Wikipedia.

mototje

mototje

• Lid sinds 13 maart 2012
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2012
  • 14:50

@louis1947 met kleine beetjes bedoelde ik inderdaad wat jij al aangaf, het opladen met kleine beetjes. dus als je batterij bijna leeg is, voordag je weggaat hem nog even een uurtje aan de lader leggen. maar ik neem aan dat jouw informatie correcter is dan de mijne, gezien het van mij alleen van een vaag horen zeggen is.

en wat zijn de gevolgens als je de accu te ver leeg laat lopen? en wanneer is hij te ver leeg?? is hij te ver leeg als hij uitvalt, of pas als je hem meermalen probeert te herstarten?

louis1947

louis1947

• Lid sinds 17 augustus 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2012
  • 18:54

Accu te ver laten ontladen dan bestaat de kans dat hij niet meer opgeladen kan worden. Diepontlaadgevaar. (Te ver leeg? Ik zou het niet weten, 2% of 0% of meer hangt waarschijnlijk van de accu af.) Beste is om accu niet voor 100% op te laden maar voor 97%.
**Maar, omdat bij mij een smartphone niet ouder gaat worden dan 2 jaar, op z'n langst, let ik er niet zo op. Als je een accu wilt bewaren doe dan de accu voor 40% opladen (bij deze waarde de minste ontlading)en bewaren in de koelkast, niet vriezer!
**En omdat een accu niet zo kostbaar is koop ik wel een andere (nu heb ik een ankeraccu met 1900 mAh)voor 20 euro. Verder met Googlen vind je nog meer zin en onzin over accu's.
**Als ik ga slapen laad ik de accu op, altijd. Door de dag gebruikt hij gemiddeld 40 - 60 %. Als ik zie dat de accu toch (komt een enkele maal voor) onder 15%-20% dreigt te dalen gaat ie aan de lader een pc is altijd wel in de buurt.
Lees hier maar eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu

Waar ** voor staat dat is van mezelf de rest is ook maar opgezocht en beoordeeld door m'n ‘gezond’ verstand.

Daniel_B

Daniel_B

• Lid sinds 02 februari 2012
  • Berichten 128
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2012
  • 13:12

Wat er hier staat klopt grotendeels, een li ion accu heeft inderdaad geen “geheugen” en het is slecht om hem volledig leeg te makken. Daarmee word bedoeld tot je phone uitvalt en dan bv weer op te starten tot ie weer uitvalt, als je dit inderdaad vaak doet bestaat de kans dat je accu overlijdt.
Dat van de koelkast is een fabel, wel moet je je reserve accu op ongeveer 40% vol bewaren.
Ook maakt het idd niet uit of je hem volledig oplaadt of maar een half uurtje dit heeft geen nadelige gevolgen voor je accu, je kan bijvoorbeeld onderweg ook gerust zo'n duracel lader gebruiken als je geen stopcontact hebt, deze laat je phone ook maar voor max 60% op.
Maar het word wel aangeraden 1x om de zoveel tijd de accu tot 0% leeg te laten lopen, zodat je phone de nulwaarden van je accu reset. Dit moet je echter niet te vaak doen.
Ikzelf heb de ecell gold 2430 mah op amazon.uk bestelt voor nog geen 20 euro deze vind ik beter als de anker 1900. Ik haal nu met gemak 30 tot 35 uur met zwaar gebruik en heb geen nadelige effecten ontdekt hij word niet warmer als de origineel en gek genoeg nog sneller volledig opgeladen als de htc accu +-2.5 uur.

Bewerkt (24 april 2013 14:27)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren