Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Lid sinds 10 augustus 2011
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 6 december 2011
  • 08:23

Hoi mensen,

Ik heb van het weekend twee ROMS (MIUI en Cyanogen) op mijn Sensation gezet om te proberen en ben over de ROMS erg tevreden.

Ik heb alleen een probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb via Titaniumbackup een backup gemaakt van al mijn apps en systeemdata. Via de market heb ik Titaniumbackup en Busybox en Busyboxinstaller opnieuw gedownload om al mijn apps en systeemdata weer terug te kunnen zetten. Titaniumbackup geeft aan dat er geen rootacces is en Busybox geeft dit ook aan. Ik begrijp hier werkelijk niets van. Via deze tutorial http://www.androidworld.nl/forum/htc-sensation/21863-hulp-bij-rooten-van-sensation.html heb ik mijn Sensation geroot. Ik heb mijn ROM voordat ik Cyanogenmod en MIUI geinstalleerd heb gebackuped via Rommanager. Ik heb mijn oude ROM weer teruggezet en dan is er geen probleem met de root.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Heb nog ff gekeken en clockworkmod recovery en superuser staat ook geïnstalleerd. Toch heel vreemd dat er wordt aangegeven dat er geen root is nadat je een nieuwe ROM hebt geinstalleerd? Zeker wanneer deze twee (clockworkmod recovery en superuser)geinstalleerd zijn?

Nu heb ik wel een Custom Rom, maar ben ik al mijn gegevens kwijtDat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik had overigens ditzelfde probleem toen ik MIUI erop heb gezet; dus het heeft waarschijnlijk niet met de ROMS zelf te maken. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Bewerkt (24 april 2013 13:49)

Phone: Samsung Galaxy S4
Rom: Cyanogenmod 11

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 6 december 2011
  • 08:40

Beste sakasakaheyhey :-)

Je kan niet twee ROMs geinstalleerd hebben. Of je hebt cyanogenmod, of je hebt MIUI. Beide tegelijk gaat niet. Maar misschien bedoelde je dat niet..

Je telefoon is standaard bij deze roms al geroot. Misschien dat titanium backup de root niet kan vinden. Hiervoor zit in de titanium backup app zelf een knop ‘problems?’ En ‘upgrade superuser’. Als je hier op klikt wordt een nieuwe busybox/superuser geinstalleerd en kun je titanium backup gaan gebruiken om je apps terug te zetten.

Bedenk wel dat je geen system apps terug kan zetten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 6 december 2011
  • 11:21

Bedankt voor je snelle reactie nanders. Ik heb de Roms apart van elkaar geïnstalleerd en heb bij beide het probleem.

De problems knop heb ik gebruikt in titaniumbackup allleen wordt superuser geupdate busybox zelf niet geen update en geen installatie. Via de androidmarket downloaden gaat wel, maar wanneer ik busybox open, krijg ik de melding dat er geen root acces is. Blijkbaar wordt door zowel titaniumbackup als busybox de root niet gevonden.

Ik weet echt niet wat ik nu verkeerd heb gedaan.

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 6 december 2011
  • 11:42

ik heb met mijn cyanogenmod installatie geen extra busybox geinstalleerd omdat dit al in de rom verwerkt zit.
Misschien dat hier iets conflicteert.

Heb je alleen met titanium backup geen root rechten? of lukt het ook niet met andere apps die root rechten nodig hebben? zoals rom manager.

misschien overbodig maar toch wat terminologie (zie ook de begrippenlijst):
* busybox is een verzameling tools waarmee speciale handelingen uitgevoerd kunnen worden (waarvoor root rechten vaak noodzakelijk zijn)
* superuser is een app die beheert welke apps allemaal root rechten hebben.

Bewerkt (6 december 2011 11:42)
SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 6 december 2011
  • 13:12

Hoi nanders wederom bedankt voor je reactie. Ik wist trouwens niet dat busybox al in de ROM verwerkt is. Zou dit met MIUI hetzelfde zijn dat busybox hierin al is verwerkt? Misschien is dit wel het probleem. Ik ga dit vanavond ff proberen zonder busybox.

Met ROM manager heb ik overigens geen probleem die doet het gewoon zoals het hoort. Andere apps heb ik nog niet geïnstalleerd omdat ik via titaniumbackup al mijn apps wilde overzetten. Ik laat je nog even weten of het gelukt is nanders.

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 6 december 2011
  • 13:24

oke ik hou het in de gaten ;-)

Bij MIUI is het zeker ook geintegreerd, omdat MIUI is gebaseerd op cyanogenmod.

Het feit dat je met ROM manager gewoon kan werken (rebooten, flashen, etc.) is voor mij een aanwijzing dat je root rechten functioneren. Als je het probleem alleen bij titaniumbackup ervaart zou je:
1) je extra busybox deinstalleren
2) checken of root nog steeds werkt (bv. door met ROM manager naar recovery te booten)
3) de instellingen wissen bij Toepassingen –> Toepassingen beheren –> Downloaded –> Titanium Backup –> gegevens wissen/clear data.

Maar als je toch nog niet veel hebt ingesteld zou ik zelf even cyanogenmod of MIUI opnieuw flashen met wipe (dan weet je zeker dat je weer ‘schoon’ bent), dan gelijk titanium backup installeren en proberen.

SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 6 december 2011
  • 14:07

Thanx nanders. Het is voor mij ook de eerste keer dat ik een custom rom op mijn telefoon zet en was al heel blij dat dat mij gelukt is.

Ben nog echt een beginner namelijk. Ik ben heel blij met jouw uitleg zodat ik hier weer van kan leren. Vanavond ff rommelen.

Tot de volgende keer

SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 7 december 2011
  • 07:55

Hoi nanders…het is geluktReuze bedankt! ik ben blij dat Titaniumbackup meewerkt. Wanneer je een backup in Titaniumbackup maakt van alleen je apps worden de gegevens van de apps dan ook bewaard? Ik bedoel dan bijvoorbeeld een app waar je een boodschappenlijst in kan maken. Blijft de door mij ingevoerde boodschappenlijst dan ook bewaard? Ik kies altijd bij het backuppen om ook de systeemdata te behouden, maar dat is misschien overbodig?

Na het terugzetten van mijn backup heb ik alleen een vervelende melding gekregen waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet:

“Het proces com.android.phone is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.”

Vervolgens krijg ik het scherm in beeld om mijn simkaart te unlocken….dan lijkt het er heel even op dat alles het weer gaat doen, maar dan krijg ik dezelfde melding weer in beeld en dit proces blijft zich herhalen….zeer irritant want je kan op die manier niets doen. Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart, maar dat lost het probleem niet op. Weet jij wat dit zou kunnen zijn?

Bewerkt (24 april 2013 13:50)

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 december 2011
  • 09:09

hoi,

fijn dat het gelukt is. Als je met titanium backup apps terug zet dan kun je kiezen voor alleen ‘app only’, ‘app+data’ of data only'. De ‘data’ is in jouw geval het boodschappenlijstje en wordt dus inderdaad hersteld bij ‘app+data’

Waar het bij jou mis gaat:
je telefoon heeft ‘user apps’, dat zijn apps die jij zelf hebt geinstalleerd;
en ‘system apps’, dat zijn apps die standaard met android meekomen.

Als je de system apps van cyanogenmod gaat vervangen door een backup van een samsung system app gaat het inderdaad mis. Men raadt dan ook aan om alleen een backup te maken van je ‘user apps’

Om het voor jou nu op te lossen:
* cyanogenmod opnieuw flashen met wipe (in recovery mode, wipe data/factory reset)
* alleen user apps herstellen met titanium backup

edit: kijk ook eens naar http://www.androidworld.nl/forum/showwiki.php?title=Tutorial:Titanium+Back-up

SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 7 december 2011
  • 12:58

Hoi nanders,

Bedankt weer voor je feedback en de link. Ik begrijp het helemaal….is ook wel logisch dat dit mis gaat. Ik ga Cyanaogenmod weer opnieuw flashenLeuke ervaring….ik was altijd een beetje huiverig voor experimenteren met andere ROMS, maar nu weet ik wat je moet doen en ook hoe je het kan oplossen wanneer het niet goed gaat.

Ik ga nog wat ROMS uitproberenFijne dag nog nanders!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren