Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Fishmonkey74

Fishmonkey74

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 18:32

Hoi Allemaal.
Ik ben net nieuw hier en ben overgestapt van een Iphone 3gs naar een HTC Sensation.
Ik had mijn iphone altijd gejailbreakt simpel om het feit dat ik niet hou van restricties.
Dit geld dus ook voor de Sensation. Ik heb de bootloadser via de officiële weg ge unlocked.
Echter komt ik van hier geen steek meer verder. Er is ook bijna niks meer te vinden op internet hoe ik vanaf hier verder moet om mijn telefoon te rootten of een custom rom erop te zetten.
Zoals ik nu denk dat het zou moeten, moet ik de laatste versie van Clockworkmod instaleren.
Alleen dat werkt niet echt. Ik heb via de site van XDA Devellopers de laatste versie van recovery v5.0.0.8 van clockworkmod gedownload en deze op mijn sd kaart geplaatst volgens de instructies. Als ik dan de stappen uitvoer zoals beschreven en in het Bootloader menu kom, dan gaat deze niet updaten zoals beschreven. Als ik dan zelf naar recovery ga dan kom ik in een zwart scherm met een groen en rood driehoek teken. (niet goed volgens mij) Vervolgens hou ik de power knop en de volume knop omhoog en dan kom ik een een soortgelijk menu als clockworkmod echter met een error E: can't open cache …… . IK heb een optie om handmatig een update van SD kaart uit te voeren of om de telefoon te rebooten. Ik heb geen flauw idee wat ik nu precies moet doen.

Ik zou er graag verder willen en ben dan ook blij als iemand mij verder kan helpen .
Alvast bedankt Greets Jim

Bewerkt (16 november 2011 18:32)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 16 november 2011
  • 18:41

Wat zijn je beweegredenen om te rooten? Jailbreak is iets totaal anders als rooten. Bij Android heb je al zoveel keuze.

Bewerkt (16 november 2011 18:41)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

louis1947

louis1947

• Lid sinds 17 augustus 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 19:15

Hoi visaapje,
Je was goed op weg toen je bij XDA developers was :Guides - ROMs - Kernels - Radios & RILs - MODs - xda-developers daar staat vanalles beschreven hoe je 't moet doen. Het waarom heb je zelf al bedacht. Dus als je gaat rooten gewoon lezen, dan kom je er wel uit. En anders hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1460112

Bewerkt (16 november 2011 19:15)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 22:24

Sander M;238833
Wat zijn je beweegredenen om te rooten? Jailbreak is iets totaal anders als rooten. Bij Android heb je al zoveel keuze.

klopt idd android is al z'n open systeem je heb amper beperkingen, Ik had me telefoon ook een keer geroot maar weer helemaal normaal gemaakt na een tijdje had het helemaal niet nodig.

Bewerkt (16 november 2011 22:24)
Fishmonkey74

Fishmonkey74

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 23:58

Hoi en alvast bedankt.Ik kom op de site van xda develloper en tweakers niet verder met de manier zoals het via de officiële Htcdev beschreven staat. Op de site van Htcdev staat succes nu is je bootloader unlocked en nu kun je een custom ROM flashen? Volgens mij kan dit niet en dient clockworkmod toch op een of andere manier geinstalleerd te worden. Maar daar geven ze verder geen uitleg over. Is het dan misschien mogelijk om alsnog de telefoon via revolutionari op s-off te zetten en zo clockworkmod te instaleren of heb ik dat nu verpest door de Htcdev manier . Er is weinig info van het Htcdev team over wat je verder moet doen na de unlock. Alle hulp is welkom en bedankt voor het luisteren. Greetz Jim.

Bewerkt (16 november 2011 23:58)
louis1947

louis1947

• Lid sinds 17 augustus 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 17 november 2011
  • 01:32

Probeer het op de tweakers manier denk aan de drivers! Erg belangrijk. Volg het precies zo als het er staat. Lees het desnoods nog een keer . Het moet zo gaan ik, en veel anderen hebben het zo ook gedaan.

Bewerkt (17 november 2011 01:32)
Fishmonkey74

Fishmonkey74

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 23 november 2011
  • 21:15

Hoi allemaal.

Het is gelukt. Ik heb via de de site van tweakers mijn telefoon op S-off gezet en clockworkmod geinstaleerd. Ik vergat dat ik het zip bestand op mijn sd kaart moest zetten en niet de inhoud enfin. Ik heb vervolgens de rom Revolution HD geflashed op mijn sensation. Hij draait nu een stuk beter een stuk vloeiender moet ik zeggen. IK ben al met al tevreden. Ik zie nu ook dat ze 4 Ext recovery v2.2.7 Rc5 hebben geinstaleerd ipv van clockworkmod. Geen idee hoe dit werkt maar ik zal wel weer even op de site van XDA gaan kijken.
Bedankt in ieder geval voor de hulp.

Slotje kan erop wat mij betreft.

Bewerkt (24 april 2013 13:45)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 24 november 2011
  • 11:58

Fishmonkey74;241158
Hoi allemaal.

Het is gelukt. Ik heb via de de site van tweakers mijn telefoon op S-off gezet en clockworkmod geinstaleerd. Ik vergat dat ik het zip bestand op mijn sd kaart moest zetten en niet de inhoud enfin. Ik heb vervolgens de rom Revolution HD geflashed op mijn sensation. Hij draait nu een stuk beter een stuk vloeiender moet ik zeggen. IK ben al met al tevreden. Ik zie nu ook dat ze 4 Ext recovery v2.2.7 Rc5 hebben geinstaleerd ipv van clockworkmod. Geen idee hoe dit werkt maar ik zal wel weer even op de site van XDA gaan kijken.
Bedankt in ieder geval voor de hulp.

Slotje kan erop wat mij betreft.

Zet ook even in je profiel neer dat je geroot enzo heb dan nu staat er niet geroot, Maar je telefoon loopt vloeiender oke mijne loopt met orginele software ook vloeiend met 47 apps op me telefoon.

Bewerkt (24 april 2013 13:45)
mickgeelen

mickgeelen

• Lid sinds 17 december 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 17 december 2011
  • 13:38

Hallo, ik ben nieuw hierIk heb mijn sensation nog op s on, revolutionary ziet mijn foon niet.Ik heb alles gedaan zoals op de sites staat, USB foutopsporing aan, geen sync zooi op mijn pc, ik heb fast boot uit en heb mijn hboot en serial gevondenWanneer ik mijn foon aansluit blijft revolutionary naar mijn device zoeken in zowel sync als charge modus waardoor ik niet verder kom.Kan iemand mij helpen. Gr. Mick

Bewerkt (24 april 2013 13:53)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren