Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Patrckk

Patrckk

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 november 2011
  • 13:36

Ik ben al enkele maanden in het bezit van mijn Sensation, maar wil nu toch ook wel eens verder kijken wat Android precies allemaal kan, toelaat en hoe aanpasbaar dit is. Na talloze applicaties zoals launcher, lockscreen e.d. ( welke ik nooit leuk ontworpen krijg) wil ik nu toch ook eens kijken naar de custom roms.

Aangezien ik toch redelijk fris ben in deze manier van werken heb ik wat informatie gezocht van welke stappen en hoe het allemaal moet. Daarbij stuitte ik dus op de informatie in de volgorde van S-Off, Root and ClockWorkMod daar zal ik met de uitleg in de topic start wel uit komen.

Nu is mijn vraag welke custom rom de meeste geïnstalleerd hebben vele draaien InsertCoins of Android Revolution. Deze roms updaten zo snel dat ik eigenlijk niet zou weten welke versie of welke van de twee ik zou moeten kiezen. Daarnaast als ik bij xda kijk wordt ik eerlijk gezegd ook niet veel wijzer wat ik moet downloaden en wat ik op mijn SD kaart moet zetten, ik vindt het een beetje onoverzichtelijk. ( kan wellicht aan mij liggen )

Daarnaast zal na het installeren toestel natuurlijk helemaal kaal zijn en dan wil ik natuurlijk ook mijn toestel een beetje instellen zoals vele dat bij Post je Homescreen doen. Daar zal ik wellicht met een paar applicaties nog wel uit kunnen komen. Mijn vraag is alleen je zicht ook vele verschillende iconen en thema's zitten dit soort pakket al bij z'n rom, of moet je deze apart downloaden?

Hoop dat deze post mag en dat sommige antwoord kunnen geven, zodat ik morgen lekker kan knutselen en het maximale uit mijn toestel kan halen

Bewerkt (12 november 2011 13:36)
louis1947

louis1947

• Lid sinds 17 augustus 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 17 november 2011
  • 16:51

Ik heb nu die van Ctdroid Pyramid 3D 8.2.1 erg tevreden over. Ik denk dat er geen updates meer komen voorlopig. Veel ontwikkelaars werpen zich nu op ICS. Maar ik houd het nu wel ff uit met Pyramid, romhoppen even op laag pitje.

Bewerkt (17 november 2011 16:51)
immortaly007

immortaly007

• Lid sinds 04 november 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 01:02

Mijn LeeDroid ROM heeft af en toe Bootloops (nu al 2 keer gehad 's nachts, dat hij zonder reden in een bootloop terecht kwam en dan ging mijn wekker dus niet). Dus ik ben aant twijfelen om naar InsertCoin te gaan op basis van deze Poll, maar wat zijn jullie ervaringen met de kernel en snelheid daarvan? Of draaien jullie custom kernels erbij?

Bewerkt (18 november 2011 01:02)
cryptstyling

cryptstyling

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 november 2011
  • 23:16

Ik heb al zo veel roms gedraaid.
De een is weer beter dan de andere en de andere heeft weer iets leukers dan de andere.
Al met al is het je persoonlijke smaak dat je zal laten beslissen wat je zal nemen en behouden.
1 ding is wel dat als je een rom geinstalleerd hebt dat je hem een paar dagen draait omdat de rom zogenaamd moet “warmdraaien”.
Na een paar dagen ga je ook zien dat je battery gebruik bij de meeste beter zal zijn.

Mocht je hulp nodig hebben voor het rooten of roms schroom dan niet op me een prive bericht te sturen.
Door vragen heb ik ook veel geleerd en ben niet beroerd om anderen te helpen.

Bewerkt (24 april 2013 13:45)
louis1947

louis1947

• Lid sinds 17 augustus 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 25 november 2011
  • 12:10

Jammer dat je maar 1 keer kunt stemmen, als rechtgeaarde romhopper wissel ik nogal eens van Rom, zodat de poll er nu anders uit zou zien.

Bewerkt (24 april 2013 13:45)
lidelf

lidelf

• Lid sinds 07 november 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 2 december 2011
  • 13:31

Heb nu zelf sins enkele dagen CoreDroid erop staan.
bevalt mij enorm goed

Bewerkt (24 april 2013 13:47)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren