Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

janvdwerke

janvdwerke

• Lid sinds 25 januari 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2013
  • 15:56

Op een ander formum: HTC Sensation valt vanzelf uit
vond ik een oplossing voor dit probleem en ga dat uitproberen:

Je moet even gaan naar instellingen > mobiel netwerk > Netwerk modus en dan inschakelen: Alleen wcdma! Het probleem doet zich voor als de sensation schakelt tussen 2G en 3G. op deze manier mag alleen gebruik worden gemaakt van 3G en valt de telefoon niet meer uit. HTC zou dit eigenlijk naar iedereen moeten communiceren. Heb ze al getweet.

Als dit de oplossing is, is de service van HTC dit aan te rekenen. De shop waar de smartphone gekocht is adviseerde alle apps te verwijderen en een backup te maken en dan terug naar de fabrieksinstellingen en dan als het probleem zich nog steeds voor deed de telefoon op te sturen. Op de site van HTC vind je niets daarover en kun je in de zoekfunctie niet eens Sensation vinden. Gelukkig zijn er fora als deze die soms goed handreikingen doen.

Bewerkt (24 april 2013 16:12)
Paulusb22

Paulusb22

• Lid sinds 31 juli 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2013
  • 16:38

janvdwerke;377173
Op een ander formum: HTC Sensation valt vanzelf uit
vond ik een oplossing voor dit probleem en ga dat uitproberen:

Je moet even gaan naar instellingen > mobiel netwerk > Netwerk modus en dan inschakelen: Alleen wcdma! Het probleem doet zich voor als de sensation schakelt tussen 2G en 3G. op deze manier mag alleen gebruik worden gemaakt van 3G en valt de telefoon niet meer uit. HTC zou dit eigenlijk naar iedereen moeten communiceren. Heb ze al getweet.

Als dit de oplossing is, is de service van HTC dit aan te rekenen. De shop waar de smartphone gekocht is adviseerde alle apps te verwijderen en een backup te maken en dan terug naar de fabrieksinstellingen en dan als het probleem zich nog steeds voor deed de telefoon op te sturen. Op de site van HTC vind je niets daarover en kun je in de zoekfunctie niet eens Sensation vinden. Gelukkig zijn er fora als deze die soms goed handreikingen doen.

Ik heb zojuist de instelling gewijzigd en tot nu toe is de telefoon nog niet uitgevallen. Ik heb er goede hoop op dat dit de oplossing is. Alles valt ook een beetje op zijn plek, namelijk dat hij vaak uitviel op dezelfde plaatsen waar ik iets minder bereik had en dat hij vaak uitviel als ik aan het synchroniseren was.

Heeft iemand anders bovenstaande al geprobeerd en zo ja, is het gelukt?

Bewerkt (21 mei 2013 14:15)
Paulusb22

Paulusb22

• Lid sinds 31 juli 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 12:16

Nog steeds niet uitgevallen tot nu toe!

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)
erichendri

erichendri

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 april 2013
  • 12:38

Hallo, hier een gebruiker van de HTC sensation XL. Vanaf begin af en toe uitvallen / opnieuw opstarten. De laatste maand gebeurt dit vaker. Toestel ligt dan s'nachts aan de lader. Heb net HTC gebeld en die adviseren eerst een harde reset te doen. Zal dat van de week een keer doen maar heb hier weinig vertrouwen in. Ik houd jullie op de hoogte. Eric

Bewerkt (21 mei 2013 14:24)
dspierings92

dspierings92

• Lid sinds 03 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2013
  • 10:19

Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem.
wanneer ik mijn telefoon van de oplader haal verdwijnd na ongeveer 2 ur het eerste stukje accu en valt de telefoon uit
paar uur later volgende stukje en valt deze weer uit
ik heb factory settings al terug gezet en ook de accu ‘reset’ uitgevoerd.
ik heb via mijn winkel een verzekering afgesloten, zal dit hieronder vallen denk je?

Bewerkt (3 mei 2013 10:19)
Paulusb22

Paulusb22

• Lid sinds 31 juli 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 16:49

Hij is weer begonnen met uitvallen, nu nog vaker dan eerst. Meestal rond een uur of 2 's middags al en daarna blijft hij de hele dag uitvallen, meestal al na 10 seconden nadat de telefoon is opgestart. Ik krijg er echt een beetje een machteloos gevoel van. Niets helpt, en HI en HTC laten je ook behoorlijk in de steek. Je wilt ook niet graag je telefoon vaak ter reparatie opsturen, omdat je allerlei functies mist als WhatsApp op je oude toestel… Hierna zeker geen HTC en HI meer voor mij, helaas nog een half jaar contract

Bewerkt (10 mei 2013 16:49)
LuukV

LuukV

• Lid sinds 03 juni 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2013
  • 20:37

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Mijn Sensation val uit, en wil pas weer aan nadat ik de batterij eruit en erin doe.
Ondertussen is die al 3x opgestuurd ter reparatie maar tevergeefs.
Ik zit nu te wachten op een reactie of ik in aanmerking kom voor een vervangen toestel, maar het duurt allemaal wel erg lang.

Alle tips van HTC van het vervangen van de batterij, de simkaart, de sd-kaart en talloze factory resets doen niets, net als de reparaties. Je krijgt inderdaad een machteloos gevoel alsof je klacht niet serieus genomen wordt, terwijl ik gewoon met een waardeloze telefoon zit. Ook voor mij geen HTC meer.

ed_breuer

ed_breuer

• Lid sinds 19 juli 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2013
  • 18:54

LuukV
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Mijn Sensation val uit, en wil pas weer aan nadat ik de batterij eruit en erin doe.
Ondertussen is die al 3x opgestuurd ter reparatie maar tevergeefs.
Ik zit nu te wachten op een reactie of ik in aanmerking kom voor een vervangen toestel, maar het duurt allemaal wel erg lang.

Alle tips van HTC van het vervangen van de batterij, de simkaart, de sd-kaart en talloze factory resets doen niets, net als de reparaties. Je krijgt inderdaad een machteloos gevoel alsof je klacht niet serieus genomen wordt, terwijl ik gewoon met een waardeloze telefoon zit. Ook voor mij geen HTC meer.

Vorig jaar (aug en sept 2012) al eens een boardswap van mijn Sensation gehad, nu begon mijn Sensation in Maart alweer met het geven van het “White Screen of Death” (HTC scherm)na intensief gebruik van de browser. Met CPU-Z en OS Monitor kunnen vaststellen dat Core1 altijd op “stopped” staat en het toestel dus feitelijk op 1 core draait.
Ik heb 3 weken terug via HTC het toestel weer eens naar Dynafix laten sturen omdat mijn Sensation na een app-update ineens aangaf dat mijn microSD kaart was ontkoppelt. Na een reboot werd mijn SD kaart niet meer herkend ook niet op de computer, mijn microSD kaart is dus door het toestel vernield.
Ik heb dus weer contact opgenomen met HTC, men wil nu na het overleggen van screenshots en RMA rapporten een FRU swap doen, ik heb geëist dat ik een vervangend toestel krijg, desnoods een One S die kwa prijs en specs op dit moment met de Sensation overeenkomt.
Ik vind een FRU onacceptabel bij een toestel van nieuw meer dan €500, hij is al 2 keer gerepareerd met een (2e hands?)boardswap, een 3e keer oplappen met onderdelen van een ander semi defect toestel is voor mij de limit.
Voor mij nooit geen HTC meer, niet alleen om dit geintje maar ook vanwege het k*t update beleid en het onmogelijk maken om je toestel te kunnen customizen. Laten ze een voorbeeld nemen aan Sony.

Bijlage:

jaapvdv

jaapvdv

• Lid sinds 23 juli 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2013
  • 15:32

Ik heb het zelfde probleem met mijn sensation. Een aantal weken ben ik langs geweest bij de vodafone in t centrum van Groningen. Het was volgens hun een veel voorkomend probleem en na meerdere pogingen bij verschillende klanten en in samenwerking met HTC hebben ze, zeggen ze, het probleem verholpen. Ze hebben voor mij een nieuwe batt besteld, de oude was een 3.7 volt en de nieuwe een 3.8 volt, vervolgens hebben ze iets aangepast op de printplaat. Je hoeft je tel dus niet op te sturen, niet dat je er met dit euvel veel aan hebt maar toch. De “reparatie” is nu een aantal weken geleden en tot nu toe doet de telefoon zo als hij het zou moeten doen. Mocht die weer beginnen met uitvallen dan zal ik het hier melden.

Succes

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren