Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Silas

Silas

• Lid sinds 12 september 2011
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 09:14

Hallo allemaal,

Nou ja het is precies zoals het staat in de titel van de post, Ik heb mijn sensation nu net over een maand en tot vorige week had ik er nog nooit een probleem mee gehad, sinds vorige week heb ik echter het probleem dat hij spontaan uitvalt tussen 16:00 en 20:00 (vreemd genoeg tot nu toe nooit buiten dat tijdsbestek, maar misschien komt dat nog). gisteren was het drie keer, eergisteren ook, en de drie dagen daarvoor was het eens per dag, het probleem lijkt dus erger te worden. Het uitvallen lijkt net alsof hij volledig stroomloos is geweest. Dus niet gewoon het normale uitzetten (dan is ie namelijk veel sneller weer opgestart), maar hij doet er dan lang over weer op te starten. Ook valt hij soms uit terwijl ik ermee bezig ben, soms wanneer ik hem net unlock en soms wanneer hij gewoon in mijn broekzak zit en ik er eigenlijk niets mee doe.

Ik baal nu natuurlijk als een stekker, maar ik wil vooral het probleem oplossen, het liefst zonder de telefoon een maand kwijt te zijn bij HTC voor reparatie (mijn alternatief is een stokoude nokia en dan komt dat eindeloos online net wat minder goed uit de bus) al word dat wel het vooruitzicht als het een intern probleempje is met de hardware (wat ik op dit moment denk dat het geval is). Natuurlijk heb ik zelf al gekeken of het niet een recent geinstalleerde app is die het probleem veroorzaakt maar ik heb alles wat ik sinds die tijd geinstalleerd heb er weer af gehaald om te kijken of dat het probleem oploste. Dat deed het niet.

Ik zit dus wel enigzins omhoog voor hulp en elke hulp word gewaardeerd. Mijn hoop ligt op het moment bij jullie, alvast bedankt.

Groetjes Silas

Bewerkt (12 september 2011 09:14)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 11:58

Kijk daarom verzeker ik hem dan moet ik binnen 2 uur een gelijkwaardig leen toestel krijgen bij me thuis of op me werk en hoef ik geen 3310 is wel vet weer kan je snake spelen, Trouwens hi eindeloos online is niet eindeloos is een beperkte data bundel ze noemen net eindeloos maar is het niet.

Heb je je toestel een hard reset gegeven is wel heel toevallig dat die tussen die tijd uit valt lijkt me iets met de software.

Bewerkt (12 september 2011 11:58)
Silas

Silas

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 16:36

wat betreft de HI eindeloos –> i know, sinds ik mijn sensation heb is die FUP zo bereikt >.<* maar nog geen harde reset gegeven, de poging waard wat dat betreft. Kan mogelijk ook aan de batterij liggen (rond die tijd heeft een bepaald peil bereikt en daardoor valt ie uit??) ik heb nog geen idee.

Wat verzekeren betreft, is dat niet ontzettend duur bij mobieltjes van deze prijsklasse?? (m.a.w. heb je na de contractperiode niet gewoon datzelfde mobieltje twee keer afbetaald?)

Maar ik ga vanavond wel een harde reset proberen (na alle data gebackupped te hebben). Ik laat wel weten of ie dan de volgende dag weer uitvalt.

maar bedankt voor de input

ps: SNAKE FTW

Bewerkt (12 september 2011 16:36)
Silas

Silas

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 13 september 2011
  • 14:32

Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat ik het opgelost heb, doch ben ik nog voorzichtig met mijn statement hierover, maar ik denk dat ik weet wat het probleem was. Ik zal het hier even posten voor het geval iemand anders in de toekomst hetzelfde probleem krijgt.

Dit is geen probleem uniek aan de HTC sensation, maar gewoon aan alles met batterijen. Schijnbaar was de sync met de batterij op een of andere manier onklaar geworden en sloot hij dus af met ongeveer 40% batterijniveau (vandaar het iedere dag op ongeveer hetzelfde tijdstip afsluiten). Deze connectie moest weer hersteld worden en dat gebeurde door het “resetten” van de batterij. Dit gebeurt als volgt volgens handleidingen op het internet:

1. zet je telefoon aan en laad onafgebroken 8 uur lang op.
2. hierna haal je hem van de lader af, zet je hem uit en laad vervolgens nog 1 uur op
3. haal hem weer van de lader af, zet hem weer aan, wacht enkele minuten, zet hem weer uit, en laad nogmaals 1 uur op

Dit schijnt bij sommige telefoons ook een verlengend effect te hebben op de batterijduur, dus altijd een meenemertje. maar mijn mobiel is nu al 40 uur non-stop aan zonder uitvalsverschijnselen dus ik heb goede hoop dat dit het probleem oplost. Ook zijn er op internet voor andere mobieltjes verhalen dat dit problemen met dezelfde symptomen oplost.

Ik hoop dat dit antwoord ook andere mensen kan helpen. Ik laat het nog wel weten als ie weer uit begint te vallen maar tot dan verklaar ik dit probleem als verholpen met deze methode :-)

Groetjes Silas

Bewerkt (13 september 2011 14:32)
Silas

Silas

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 08:41

Hallo allemaal,

Ja helaas, het bleek uiteindelijk niet gelukt te zijn. Mijn mobieltje viel weer meermaals uit de laatste tijd. Ik heb nu ook een reset to factory defaults gedaan maar dat mocht niet baten, sterker nog, net een half uur na de reset viel hij alweer uit.

Het uitvallen blijkt nu ook niet meer gebonden aan een specifieke tijd, noch specifiek batterijniveau, het gebeurt nu zowel ‘s ochtends als ’s avonds en met een niveau van 80% tot 18% batterij. Het enige dat nog niet indiceert dat het probleem iets anders is dan de batterij is dat wanneer mijn mobieltje op de AC adapter zit hij schijnbaar niet uitvalt. dan kan hij de hele nacht aan blijven. Dus ik doe nog een laatste oproep op dit forum, heeft er iemand een idee of kan ik hem beter meegeven met de mannetjes van HTC zodat zij er naar kunnen kijken. (en als ik dat doe heeft er iemand dan een indicatie hoe lang het duurt voordat ik hem weer terug krijg en of ik dezelfde weer terugkrijg?)

Groetjes Silas

Bewerkt (19 september 2011 08:41)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 17:45

Inleveren van Hardware laptop of telefoon enzo ben je het sowieso 2 weken kwijt, ALs het langer duurt moeten ze je informeren dat je op de hoogte ben.

Vaak krijg je ook een nummer op de reparatie te volgen tenminste had ik paar jaar terug wel bij Vodafone dan.

Bewerkt (19 september 2011 17:45)
Grohl

Grohl

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 22:13

Carlos0_0;218765
Inleveren van Hardware laptop of telefoon enzo ben je het sowieso 2 weken kwijt, ALs het langer duurt moeten ze je informeren dat je op de hoogte ben.Vaak krijg je ook een nummer op de reparatie te volgen tenminste had ik paar jaar terug wel bij Vodafone dan.
Ik had vorig jaar mn X10 binnen 5 werkdagen terug…

Bewerkt (19 september 2011 22:13)
Salvation

Salvation

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 22:34

Hallo,

Als je enig verstand hebt van android enzovoort had ik hem geroot (op de manier waardoor je terug kan zodat als het niet werk je hem alsnog op kunt sturen, weet niet of die er is voor de Sensation).
Als je hem root en er een Custom rom opzet (gewoon een clean rom) misschien dit probleem is opgelost?
Is dit het niet weet je zeker dat het niet aan het software ligt, was het wel een softwarematig probleem heb je meerdere voordelen!

Salvation

Bewerkt (19 september 2011 22:34)
jurriantjuh

jurriantjuh

• Lid sinds 27 september 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 16:52

hallo allemaal,
het lijkt erop dat ik hier ook last van heb..
sinds een week heb ik dat hij zomaar uit valt..
het maakt niks uit waar ik mee bezig ben, maar alleen als ik er mee bezig ben, niet als hij op standby staat.
ik heb alle apps die ik sinds 2 weken geleden ofzo heb gedownload verwijdert om er maar zeker van te zijn dat het niet aan een app ligt..
ik heb de Sensation nu ongeveeer 3 weken in mijn bezit.

is hier al meer duidelijkheid over wat dit kan zijn???
groeten,
Jurrian

Bewerkt (27 september 2011 16:52)
Silas

Silas

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2011
  • 11:58

Heej Jurruantjuh,

Het probleem bleek bij mij niet zomaar te verhelpen te zijn. helaas… maar ik heb hem opgestuurd naar HTC (Dynafix dus) en die hebben hem gratis gerepareerd. geen enkel probleem meer en de batterij lijkt het zelfs langer uit te houden nu. Ik kan het aanraden want je hebt hem inderdaad met 5 werkdagen weer terug als je een beetje geluk hebt. Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet, het enige bericht dat ik kreeg was “onderdeel vervangen” en ik had de batterij meegestuurd maar verzuimd op te schrijven wat het serienummer was.

Hopelijk check je af en toe het forum nog zodat je dit bericht nog leest maar ik heb het niet zelf op kunnen lossen dus het beste is gebruik te maken van je garantie.

Groetjes Silas

PS: ik wil wel even iedereen nog bedanken die mee heeft gedacht voor een oplossing, jullie hulp was zeker welkom :-)!!

Bewerkt (4 oktober 2011 11:58)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren