Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2011
  • 08:18

Soundlab;206447
ik wilde een ‘'schone’' sensation hebben, de sensation die ik heb stond vol met t-mobile apps en wilde gaan experimenteren in een opensource systeem, daarom heb ik me verdiept in het rooten/custom ROM flashen.

Ik ben er wel van overtuigd dat een geroot-custom ROM apparaat sneller en efficienter werkt dat een stock ROM installatie.

EDIT: Als ik mijn AndroidAssistent niet boost, heb ik gemiddeld 150mb aan RAM vrij, na de boost heb ik soms wel 230 MB vrij!! bij mij heeft het wel echt zijn voordelen

Oke ik had sowieso al een stock rom van htc erop niet gebranded door Vodafone heb ik om gevraagd in de winkel en gewoon gekregen, Zelf ben ik niet zo van andere roms er op zetten op me huidige toestel zoals cyanogenmod 7 bijv.
Ik ga het wel eens uitproberen die cyanogenmod 7 of een andere op me sensation als ik volgend jaar weer een nieuw toestel heb dan kan ik er makkelijker mee spelen, Misschien dat ik nog eens een 2de hands toestel op de kop tik als ik het tegen kom maar me huidige telefoon blijft gewoon schoon met standaard rom van htc die doet het goed en is snel genoeg doet wat het moet doen.

Bewerkt (15 augustus 2011 08:18)
Soundlab

Soundlab

• Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2011
  • 13:42

Jammer dat niemand nog concrete antwoorden op mijn vragen heeft..? :cry:

Bewerkt (15 augustus 2011 13:42)
RunaR

RunaR

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2011
  • 14:35

Soundlab;206026
Hoi allen,

<knip>
Mijn vragen:

- Wat is nu precies SuperUser? Wat doet het en wat kan ik er mee? (Stond geinstalleerd na het flashen van een Custom ROM.)

- Wat is BusyBox en wat doet het? (Na het flashen stonden SuperUser en BusyBox al geinstalleerd, echter krijg ik in BusyBox de melding: Root acces denied ) Kan iemand me hier meer over vertellen?

- Hoe kan ik andere Boot Animations installeren? (ik heb meerdere how-to's gelezen maar elke geeft weer iets anders aan).

- Hoeveel RAM geheugen hebben jullie vrij bij een alle apps closed? ( Mijn Sensation geeft meestal aan dat er gemiddeld 150 MB vrij is van de 568 MB. Is dit veel/weinig/genoeg?

- Bij de Iphone kan je mappen maken, bv. Games-map, Social Network map. Kan dit ook met Android?

- Zijn er nog andere leuke gadgets voor mijn Sensation dankzij het rooten? ( Apps/Widgets etc.)

- Welke ROMS zijn nog meer aan te raden? (betrouwbaarheid, snelheid etc.)

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

SuperUser:
Let me google that for you
Kort: regelt welk programma root rechten heeft op je telefoon

Busybox:
Kort: Linux tool kit

Boot animation:
Kan zijn dat dit niet werkt bij iedere custom rom. Dit is afhankelijk waar de boot animatie is opgeslagen. Bij LeeDroid schijnt dit sinds de laatste update te werken.

RAM:
Is niet belangrijk onder android. Het is geen windows. Vol geheugen onder android is goed gebruikt geheugen, die programma hoeven niet geladen te worden. Als er extra geheugen nodig is, gooit android er zelf wat anders uit.

Mappen:
Op je home screen kan je mappen aanmaken en daar in kan je apps droppen.

Root en dan:
ClockSync, faster fix, Titanium Backup, zoek even in de market naar root

ROMs:
Er is pas een paar weken s-Off/root, de echte leuke geoptimaliseerde roms moeten nog komen.

Bewerkt (15 augustus 2011 14:35)
Soundlab

Soundlab

• Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2011
  • 22:49

Haha thanks voor je reactie! (leuk die link naar google toe :rolleyes
Voordat ik post zoek ik ook inderdaad op google, alleen ben ik van mening dat het op fora's toch duidelijker/makkelijker word uitgelegd.

Alsnog bedankt

Bewerkt (15 augustus 2011 22:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren