Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

poelmans

poelmans

• Lid sinds 30 augustus 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2011
  • 17:09

Beste vrienden,

Is er iemand die eens goed kan uiteggen hoe ik mijn sensation moet rooten en wat de beste custom roms zijn ?
Heb ervaring met Hero te rooten maar vind het wat moeilijker voor de Sensation en zeker met de uitleg op XDA forum. Htc houd de boot af met de OTA van een unlock dus …..

Alvast bedankt ,

Bart

Bewerkt (9 augustus 2011 17:09)
Soundlab

Soundlab

• Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2011
  • 18:08

Ik sluit me aan bij deze vragen.
Ik ben geheel nieuw in de Android wereld en word gebombardeerd met allerlei info over rooten, custom ROM etc.
Zou hier graag wat meer info en uitleg over willen
Begin volgende week maak ik gebruik van een Sensation.

Groetjes

Bewerkt (9 augustus 2011 18:08)
Grohl

Grohl

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2011
  • 20:51

Stap 1:

ga naar http://revolutionary.io/

a
pplicatie downloaden voor je besturingssysteem, dat installeren op je pc/laptop, wel even zorgen dat je antivirus uitstaat.
op de site staat een formulier dat je moet invullen, dan krijg je een code die je later nodig hebt.

telefoon in pc/laptop steken via usb, en htc sync selecteren, (htc sync mag niet geinstalleerd staan op pc/laptop)
programma dat je zojuist via de site gedownload hebt openen, deze gaat aangeven dat ie je sensation gevonden heeft
en hier moet je die code invoeren die je op de site verkregen hebt, let op: hoofdlettergevoelig!

nadat je deze code hebt ingevoerd moet je het programma even zn werk laten doen, en aanwijzigingen volgen op het scherm.
Als hij hiermee klaar is, vraagt ie of je clockwork recovery wilt installeren, dit moet je niet doen, dit programma word later handmatig geinstalleerd!
Nu heb je S-off op je Sensation

Stap 2:
nu gaan we clockwork recovery installeren,
http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=675255&stc=1&d=1312334573
dit bestand downloaden
deze map kopieren naar de root van je sd-kaart,
Telefoon uitzetten (niet rebooten), batterij uithalen weer insteken, en vervolgens de volumeknop naar beneden indrukken en op hetzelfde moment de Power-knop.
Telefoon vraagt of je een update wilt doen, volumeknop omhoog indrukken om dit te accepteren.
Daarna power off om te rebooten, telefoon start nu opnieuw op,
je mag het bestand nu van je sd-kaart verwijderen.

Stap 3:
Rooten!
http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=670828&d=1311991644
dit bestand downloaden, moet je wel geregistreerd zijn op het forum,
deze map weer op de root van je sd-kaart kopieren,
telefoon weer uitzetten, batterij eruithalen, batterij terugplaatsen, en clockwork recovery starten door volumeknop omlaag en powerknop samen in te drukken,
hier kan je een backup maken van je telefoon (wel verstandig om dit even te doen), volumeknop omlaag gebruiken tot je bij “backup & restore” komt, powerknop om te accepteren, dan backup selecteren, telefoon even zn werk laten doen,
dan kan je “select zip from sdcart” selecteren,
dan kies je de zip die je net naar je sdkaart gekopieerd hebt, nog een keer selecteren,
daarna terug tot je bij “reboot” komt.

Je HTC Sensation is nu geroot.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is,
ik ben er zondag een kwartiertje mee bezig geweest, alles verliep vlot, geen moeilijkheden gehad!

Bewerkt (9 augustus 2011 20:51)
Soundlab

Soundlab

• Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 00:51

Kijk is aan, duidelijker kan het volgens mij niet!

Nadat ik deze stappen heb gevolgd, is het tijd om een Custom ROM te flashen heb ik begrepen.

Mocht jij, of iemand anders de mogelijkheid hebben om dit weer in een stappenplan te vermelden, zijn er denk ik wel heel wat noobs zoals ik geholpen.

Tot zover bedankt!

Bewerkt (10 augustus 2011 00:51)
Grohl

Grohl

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 12:45

Hoi Soundlab, graag gedaan!Een custom rom heb ik zelf nog niet geinstalleerd op mn Sensation, bij de x10 heb ik dit wel gedaan. Ik zal eens rondkijken wat er allemaal te vinden is, indien je zelf iets ziet wat je interessant vind, laat je't maar weten, dan help ik je verder!

Bewerkt (10 augustus 2011 12:45)
poelmans

poelmans

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2011
  • 18:12

waar vind ik de hboot code
groetjes

Bewerkt (11 augustus 2011 18:12)
poelmans

poelmans

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2011
  • 20:27

Grohl;204167
Hoi Soundlab, graag gedaan!Een custom rom heb ik zelf nog niet geinstalleerd op mn Sensation, bij de x10 heb ik dit wel gedaan. Ik zal eens rondkijken wat er allemaal te vinden is, indien je zelf iets ziet wat je interessant vind, laat je't maar weten, dan help ik je verder!

Hey Grohl waar vind je je hboot code ??

groetjes

Bewerkt (12 augustus 2011 20:27)
ikkke

ikkke

• Lid sinds 13 augustus 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2011
  • 08:26

@ Grohl
Ik heb mijn Sensation nu geroot(zoals jij hier boven beschrijft),maar hoe kan ik nu apps verwijderen,als ik superuser open staan er “no apps in list”
Thx
@ Poelmans,je HBOOT kunnen je zien als je de Sensation uitzet en daarna tegelijk power en volume down in houdt

Bewerkt (13 augustus 2011 08:26)
Grohl

Grohl

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2011
  • 17:44

ikkke;205570
@ Grohl
Ik heb mijn Sensation nu geroot(zoals jij hier boven beschrijft),maar hoe kan ik nu apps verwijderen,als ik superuser open staan er “no apps in list”
Thx
@ Poelmans,je HBOOT kunnen je zien als je de Sensation uitzet en daarna tegelijk power en volume down in houdt
In de market even Titanium Backup downloaden, hier kan je programma's in verwijderen, en volledige backups maken!

Bewerkt (13 augustus 2011 17:44)
poelmans

poelmans

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2011
  • 10:00

Grohl;205864
In de market even Titanium Backup downloaden, hier kan je programma's in verwijderen, en volledige backups maken!
Hey Grohl,
Kan het zijn als een andere rom wilt instaleren dat je dan ook daarna de radio moet flashen via adb ??Wil graag de leedroid installeren . Moet je die CID ook instaleren ??
groetjes

Bewerkt (14 augustus 2011 10:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren