Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mihiel

mihiel

• Lid sinds 13 juni 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2011
  • 16:33

Hey,

Ook ik heb de htv sensation besteld via vodafone

Echter lees ik wel veel klachten over de batterij duur, nu weet ik dat veel mensen de telefoon al een tijdje hebben, dus mijn vraag is dan ook, in hoeverre klopt dit? als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met de htc desire hd et cetera.

Alvast bedankt.

Bewerkt (13 juni 2011 16:33)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2011
  • 17:49

Ik heb hem op de dag dat die uit kwam bij Vodafone sommige winkels hadden hem iets voor de release al een week ongeveer( Ik was toen in de Vodafone winkel en heb hem genomen zonder zelfs te bestellen hadden ze er nog 1 voor me liggen), Maar ik weet niet wat mensen over de batterij klagen zeker nooit een smartphone gehad ik doe er net zoals met me desire hd die ik hier voor had gewoon een dag mee sowieso en af en toe soms wel tot de volgende ochtend.

Kijk licht er aan wat je allemaal aan heb heb je gps,bluetooth,wifi aan enzo altijd ja dat gebruikt gewoon veel maar dit hoeft niet constant aan.

Ik heb auto sync aan voor dit

Facebook: ( Contacten/uitnodigingen voor nieuwe vrienden op facebook op push)
Google: Contacten,gmail,agenda ook op push (Je heb ook picasa album maar dat heb ik uit gezet ik heb die app toch niet ik dacht dat die ook wel wat batterij gebruikte)
htc sense: HTC Sense/ HTC Hub 1 keer per dag
Hyves: Contacten push ( De rest heb ik in de hyves app allemaal uit staan vind ik niet nodig)
Twitter: Contacten ook alleen op Push
Weer: 1 keer per uur
Whatsapp: push ook

Wifi: Staat altijd uit ik gebruik het nooit
GPS: Staat alleen aan als ik Google navigatie gebruik
Auto sync: Staat aan dan natuurlijk voor de boven genoemde dingen.

Dan heb ik nog een app die me call logs & smsjes backupt naat me gmail volgens mij is dat ook push, Ik kijk dan naar me werk onderweg effe nu.nl en tweakers.net af en toe ook androidworld + me scherm verlichting meestal in het midden dan zie je het wel en buiten gewoon voluit.

Al met dit kan ik sowieso 1 dag mee doen net zoals me DHD daar had ik de zelfde dingen aan, Dus ik weet niet wat mensen klagen maar dat is voor een smartphone heel normaal 1 dag als 3G aan staat en auto sync voor mail enzo.
En ik heb nog een bewegende achtergrond

Als je er nog vragen over heb stel ze gerust

Bewerkt (13 juni 2011 17:49)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 13 juni 2011
  • 19:20

Voor alle toestellen geldt dat ze de eerste 2-3 weken nog wakker moeten worden. Met andere woorden, de accu is nog niet helemaal los.
Als deze periode voorbij is moet je naar je instellingen kijken. Dingen als synchronisatie moet je even bij jezelf te rade gaan of het allemaal wel nodig is. Een nieuw toestel heeft standaard zoveel mogelijk aan staan om je te verbluffen met de mogelijkheden.
Maar dat kan best wat minder. Neem gewoon eens op je gemak alle instellingen door, en vraag jezelf bij elke setting eens af: “heb ik dit echt nodig?”.
Grote kans dat het antwoord nee is, uitschakelen die boel. Meestal mis je het niet eens. En al die kleine dingen bij elkaar schelen uren.

Bewerkt (13 juni 2011 19:20)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

EricNL

EricNL

• Lid sinds 15 januari 2010
  • Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2011
  • 22:51

De Sensation heeft zelfs in het begin een veel betere batterijduur dan bv de Desire HD! Ik gebruik (vaak!!!) Twitter, Facebook, weer apps, mail, de browser enz. en de batterij heeft na 1 volledige dag voor nog ruim 50% vol! En dat terwijl het een aantal dagen duurt voordat de batterij is “ingelopen”! Een absolute verademing t.o.v. mijn Desire HD, die toch erg vaak aan de lader ligt!

Bewerkt (24 juni 2011 22:51)

Huawei Nexus 6P 64GB Graphite
Huawei Watch

mihiel

mihiel

• Lid sinds 13 juni 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 01:47

Ik heb hem nu ongeveer 2 week, en de batterij gaat idd prima mee!

Als ik alles laat synchroniseren en veel gebruik gaat hij makelijk een 8 t/m 10 uur mee.
En als ik hem op spaar stand zet dan haalt hij makkelijk de anderhalf tot 2 dagen.

Bewerkt (25 juni 2011 01:47)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 12:55

EricNL;184144
De Sensation heeft zelfs in het begin een veel betere batterijduur dan bv de Desire HD! Ik gebruik (vaak!!!) Twitter, Facebook, weer apps, mail, de browser enz. en de batterij heeft na 1 volledige dag voor nog ruim 50% vol! En dat terwijl het een aantal dagen duurt voordat de batterij is “ingelopen”! Een absolute verademing t.o.v. mijn Desire HD, die toch erg vaak aan de lader ligt!

Na 1 dag 50% wow dat red ik echt niet aan einde van de dag is die toch wel leeg als ik ga slapen, Ik heb nu synchronisatie eens uit staan kijken hoe lang die dan vol houd om te testen.

Bewerkt (25 juni 2011 12:55)
gugli

gugli

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2011
  • 19:59

Iemand deze methode al geprobeerd? Batterijduur verbeteren van de HTC Sensation

Werkt in ieder geval wel voor mijn Samsung Galaxy S2

Bewerkt (25 juni 2011 19:59)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2011
  • 14:06

Nee maar zal het eens proberen al kan ik er een dag mee doen maar goed.

Bewerkt (26 juni 2011 14:06)
wier

wier

• Lid sinds 02 juli 2011
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2011
  • 21:20

Ook ik heb het “probleem”dat hij het eigenlijk geen dag volhoudt, hele nacht aan de lading, de volgende dag om 6 uur leeg, en echt niet uren gebruikt, ik zie gewoon als hij een aantal uren ligt je dan zie je de batterij gewoon minderen.
Energie besparing staat aan, heb de sync al uitgezet, (moet eigelijk wel kunnen bij zo'n toestel vindt ik) staat om 1 a 2 uur
Wat kan je nog meer uitzetten, het hele toestel denk ik. Wie heeft nog tips.

Bewerkt (6 juli 2011 21:20)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2011
  • 22:46

Sommige apps of widgets kunnen ook stroom vreten hoeft niet aan de telefoon te liggen, Collega had een keer een batterij widget gevonden boven in de systeembalk zag je dat en op ze oude wildfire deed die het goed maar op mijn sensation en zijn desire hd vreet die batterij weg.

Dus kan ook aan apps/widgets liggen

Bewerkt (6 juli 2011 22:46)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren