Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

tivan

tivan

• Lid sinds 29 september 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 29 september 2015
  • 21:21

Geroot met Kingo Root. Ging prima, telefoon een stuk sneller. Maar als ik de telefoon via usb koppel aan de pc zie ik wel de de sd-kaart in de verkenner, maar niet de telefoon zelf.
Gebruik ik op de telefoon Astro file manager, dan is de root wel zichtbaar, maar kan ik een bestand van de sd-kaart niet verplaatsen naar de root. Krijg dan de melding ERROR

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 september 2015
  • 22:29

zet usb foutopsporing aan bij developer opties misschien zie je hem dan wel in verkenner, of sleep de notificatie balk met twee vingers naar beneden misschien zit daar een optie.

en weet je ook zeker dat je toestel root acces heeft, kun je contoleren met dit appje hier

Bewerkt (29 september 2015 22:33) | Text aangepast
tivan

tivan

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 30 september 2015
  • 09:59

Hartelijk dank gizmobinky voor je snelle antwoord. De USB foutopsporing had ik al zonder resultaat uitgeprobeerd en de notificatiebalk levert niets op. Wel heb ik met root checker gecontroleerd of er root access is. Dat is dus NIET het geval. Melding: Root Access not properly installed on this device.
Kun je me adviseren wat nu te doen? Een van de 2 oplossingen zou zijn om een Superuser Management Application te installeren.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 september 2015
  • 10:42

ik wil je wel helpen maar dat wordt niet eerder dan vanavond.

superuser apk heeft geen nut om alleen te instaleren, de volgorde om een htc te rooten is eerst de bootloader unlocken om daarna een custom recovery te instaleren om daarna een zip te flashen via de custom recovery die root acces verzorgt.

ik meen mij te herinneren dat voor de sensation 4g en xe een programma bestaat genaamt Juopunutbear maar intussen kan dat ook al veranderd zijn, dit is geen makkelijke oplossing dit ging met koper draadjes die je op een bepaalt momment in het programma op de sd kaart slot en accu moet aanraken.

het beste is om even in de bootloader te kijken en de gegevens hier neer te zetten zodat ik je beter kan helpen, het belangrijks is de bootloader versie.

of je instaleert even dit tooltje hier op de c-drive van je pc zet ook een snelkoppeling van de tool naar je bureablad, zet vervolgens je htc in fastboot mode open het tooltje met de snelkoppeling en type in het venster fastboot devices en als het goed is krijg je een nummer terug van het aangesloten apparaat, type vervolgens fastboot getvar all en kopieer even alles wat in het venster staat hier neer, imei nummer niet.

bij ziet het eruit als zie screenshot! jij krijgt minder gegevens van je htc xe.

ik help je vanavond wel verder.

"/>

tivan

tivan

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 30 september 2015
  • 12:04

Heb het tooltje gebruikt maar mijn telefoon wordt niet herkend, dus na de opdracht Fastboot Devices krijg ik geen nummer.
Het grote probleem is toch dat mijn HTC sowieso niet herkend wordt op mijn laptop. Alleen als ik de SD-card erin heb zitten, wordt die gezien. Haal ik de SD-card eruit dan is er geen herkenning meer.Als ik de telefoon dan op de laptop aansluit gaat ie in de modus opladen en is de mogelijkheod om hem als diskdrive te gebruiken niet aanwezig.
Er is absoluut geen haast bij, dus kijk maar of je me een keertje verder kunt helpen. Weer hartelijk bedankt voor de moeite.

Bewerkt (30 september 2015 12:19)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 september 2015
  • 23:42

dat je toetel niet gezien wordt zonder sd kaart kan er mee te maken hebben dat niet de juiste drivers op je pc geinstalleerd zijn, wat je kunt doen is htc syncmanager of htc sync installeren zo krijg je de juiste drivers.

htc sync kun je hier downloaden en htc syncmanager hier ik denk dat jij de eerste moet hebben voor jou toestel, htc syncmanager is voor latere toestellen.

en dat je toestel niet gezien wordt in fastboot mode kan er mee te maken hebben dat je fastboot niet geactieveerd hebt, fastboot activeren doe je door op fastboot te gaan staan en met de power knop selecteren totdat fastboot rood wordt met usb erachter, zie screenshot!
let op! er kunnen drivers geinstaleerd worden zodra fastboot geactieveerd wordt, wacht dat eerst af voordat je verder gaat met fastboot devices in te geven.

wil het dan nog niet lukken doe dan even het eerste gedeelte wat in dit filmpje hier gedaan wordt tweede gedeelte gaat over adb heb jij niet nodig.

wil het nog niet lukken helpt een reboot van zowel de pc als je htc xe, of verwissel de usb poort of een andere usb kabel.

ik hoor wel of het gelukt is, zo ja en je hebt de gegevens dan pas kunnen we verder gaan met het rooten van je htc xe.

"/>

Bewerkt (30 september 2015 23:48) | screenchot toegevoegt
tivan

tivan

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2015
  • 20:26

Ik had dat fastboot niet goed begrepen. Nu lukte het wel om het tooltje Minimal ADB and Fastboot te gebruiken. Screenshot bijgevoegd. Ook lukte het om HTCSync te gebruiken.
Kijk maar of je er tijd voor hebt, geen haast. Ik ga er namelijk zelf een weekendje tussenuit.
Ontzettend bedankt voor al je inspanningen.

Bijlage:

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren