Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

KoenLaan

KoenLaan

• Lid sinds 09 april 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 april 2013
  • 17:15

Beste lezers, Ik heb probleem met mijn HTC Sensation XE. Ik heb hem laatst gekocht via marktplaats en ben er sinds kort achter gekomen dat de Beats Audio niet aan gaat. Ik heb hem meerdere keren gereset, maar hij wilt het niet meer doen. Het gaat echt om een XE en niet om de normale Sensation. Kan iemand van jullie me messchien helpen met een downgrade en dan upgraden of de software via de computer opnieuw erop zetten? Of een andere optie. Ik weet niet hoe dat gaat. Help me a.u.b. Koen

Bewerkt (21 mei 2013 14:28)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 10 april 2013
  • 08:57

De beats audio gaat alleen aan met oordopjes erin ik weet dus niet of je dit gedaan heb, en misschien dat je nog als die erin zit de notification balk naar beneden te slepen en het aan te zetten.

Waarschijnlijk heb je het via de speaker geprobeerd dan gaat die dus niet aan, en je kan de software erop nieuw opzetten via de ruu deze kunnen we zoeken als je wilt.

Bewerkt (21 mei 2013 14:29)
KoenLaan

KoenLaan

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 16 april 2013
  • 19:27

Dat zou geweldig zijn! Nee het gaat echt om de oordoppen als ik ze in de telefoon heb. Bij een vriend van mij komt hij wel in de statusbar, maar bij mij niet.Ook als ik hem bij ‘Geluidsverbeteringen’ doe, komt er geen Beats Audio. het gaat echt om een XE, want als ik bij KPN de imei intoets, komt hij wel op een XE uit, kijk. Dus ik weet niet wat er aan de hand is. Als u dat ene ruu voor me kan zoeken, kan u mij echt zeer blij er mee maken. Ik hoor graag snel van u. met vriendelijke groet, Koen.

Carlos0_0;398876
De beats audio gaat alleen aan met oordopjes erin ik weet dus niet of je dit gedaan heb, en misschien dat je nog als die erin zit de notification balk naar beneden te slepen en het aan te zetten.

Waarschijnlijk heb je het via de speaker geprobeerd dan gaat die dus niet aan, en je kan de software erop nieuw opzetten via de ruu deze kunnen we zoeken als je wilt.

———- Update van bericht ———-

Wat houd dat ‘ruu’ eigenlijk in? Is het een costum software, of gewoon officeel?
Carlos0_0;398876

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 16 april 2013
  • 22:32

Een Ruu is de herstel software om je htc te voorzien van originele software, aangezien htc geen programma heeft als sony of samsung.

Maar het is makkelijk om te weten of het een orginele sensation xe is of een branded versie, zie je tijdens het starten een provider logo of iets.
Anders kan met het CID nummer dit achterhaald worden

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.tritonsoft.cidgetter&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy50cml0b25zb2Z0LmNpZGdldHRlciJd

Heb je geen imei nummer nodig om te zien of het een xe is of een gewone, de sensation xe heeft rode knoppen onderaan en een rood beats audio logo op de achterkant en de gewone sensation niet.

Sensation xe

http://images.androidworld.nl/wp-content/uploads/htc-sensation-xe1.jpg

Sensation

http://www.htcsensation.nl/wp-content/gallery/htc/htc-sensation3view.jpg

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 16 april 2013
  • 23:06

Mocht je het willen weten, RUU staat voor: Rom Update Utility.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 april 2013
  • 09:07

De ruu voor de normale sensation xe die niet branded is zou dit moeten zijn

http://htc.vi8.info/Sensation-XE/RUU-Pyramid-LE-ICS-35-hTC-Europe-3.33.401.153-Radio-11.76A.3504.00U-11.24A.3504.31-M-release-281004-signed.exe

KoenLaan

KoenLaan

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 april 2013
  • 15:10

En hoe moet ik hem dan op me telefoon zetten? Welke map? En hoe moet het via de bootloader? Koen

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 april 2013
  • 18:37

Je moet hem gewoon downloaden en de telefoon in fastboot modus zetten, dus telefoon uit effe batterij er ook uit weet je zeker dat die uit is.

Dan alles weer in elkaar powerknop en volume naar beneden inhouden tot je op het witte scherm ben, hier selecteer je nog fastboot door 1 keer de powerknop in te drukken(navigeren kan je doen door de volume toetsen)
Sluit je toestel aan en open de setup van de ruu volg gewoond de stappen aantal keer volgende en akkoord kan met de regels, hierna zal die de telefoon gaan herstellen.

KoenLaan

KoenLaan

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 april 2013
  • 19:22

Ik ben bang dat als ik dat doe, de telefoon gebrickt zal worden, want in de boot logo staat Pyramid PVT Ship S-ON RT, zonder die LE. en hij is ***UNLOCKED***. Koen

Carlos0_0;400630
Je moet hem gewoon downloaden en de telefoon in fastboot modus zetten, dus telefoon uit effe batterij er ook uit weet je zeker dat die uit is.

Dan alles weer in elkaar powerknop en volume naar beneden inhouden tot je op het witte scherm ben, hier selecteer je nog fastboot door 1 keer de powerknop in te drukken(navigeren kan je doen door de volume toetsen)
Sluit je toestel aan en open de setup van de ruu volg gewoond de stappen aantal keer volgende en akkoord kan met de regels, hierna zal die de telefoon gaan herstellen.

KoenLaan

KoenLaan

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 april 2013
  • 22:07

Ik heb het meerdere keeren geprobleerd, maar ik krijg dit ''FOUT : USB-VERBINDING FOUT
Dezefoutmelding verschijnt als de Android telefoon niet correct met de pc is verbonden. Dit kan een probleem met de usb-verbinding of met het usb-stuurprogramma op de pc zijn. Zorg dat de Android telefoon correct op de pc is aangesloten en/of controleer of het pc-stuurprogramma overeenkomt met de Android telefoon. ''. Ik weet niet waarom, er staat FASTBOOT USB. Ik begrijp het effe niet meer… Koen

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren