Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Elles

Elles

• Lid sinds 31 oktober 2010
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 21:50

Is het mogelijk om met de HTC te streamen van af een Mediaplayer / mediaspeler?

Ik wil een mediaspeler aanschaffen ik wil daar muziek opslaan en ik wil met mijn HTC muziek afspelen van de mediaspeler.
Ik heb vele mooie cd die ik graag in bed luister, ik kan dit niet alles op mijn HTC zetten (te weinig geheugen)..dus dacht ik aan de oplossing van de mediaplayer, dat mijn gsm daar contact maakt.

is dit mogelijk?

Bewerkt (24 april 2013 14:14)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 14 februari 2012
  • 11:27

Een mediaplayer is een ding dat muziek of films afspeelt, niet opslaat. Dus wat wil je nu precies, een media speler die je kan bedienen via je telefoon of wil je je telefoon als mediaplayer gebruiken?

In het eerste geval: een squeezebox, sonos of een willekeurige DLNA enabled player kan je prima vanaf je telefoon besturen. In het tweede geval heb je een mediaspeler nodig die ook als server kan werken of een NAS (of PC) waar je al je muziek op zet.

Bewerkt (24 april 2013 14:15)
Elles

Elles

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2012
  • 15:02

Ik bedoelde meer dit dingMediaspelerhij heeft een geheugen waar je je muziek (en films op kan slaan) via een snoer kan hij aangesloten op je TV en draadloos met je pc.
Je kan dus op je PC muziek luister die ui de mediaspeler komt.
Ik vroeg me af of mijn HTC ook contact kan maken met de de Mediaspeler

Kortom ik zoek een apparaat waar ik mijn muziek op kan slaan en via telefoon (en TV met WIFI en pc WIFI) die muziek luisteren.
Als ik het goede begrijp moet dat met eenDLNA enabled player lukken?
(PS Ik wil géén muziek opslaan op GSM en PC)
Ik weet niet of de HTC die mogelijkheid heeft om muziek af te spelen vanaf een andere bron (dus die “Mediaplayer”/ DLNA enabled player)

Sorry voor mijn slechte uitleg.
ik hoop dat ditplaatjewat opheldering geeft

Bewerkt (24 april 2013 14:16)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 17 februari 2012
  • 16:49

Het apparaat dat je noemt heeft volgens de handleiding geen netwerkaansluitingen; er is geen ethernet en wifi aansluiting. Je kan hem alleen aan je PC koppelen via USB. Hij is dus niet geschikt voor wat jij er mee wil.

Wat je eigenlijk zoekt is een NAS met afspeelfunctionaliteit of een NAS en een losse netwerk-speler zoals de EM7285 (als je bij Eminent wil blijven). De enige die ik ken die alles in 1 apparaat doet is de WD TV Live Hub (WD TV Live Hub).

Als je kiest voor twee losse apparaten (dus een NAS voor de opslag en als streaming server plus een losse mediaspeler), dan zijn er legio mogelijkheden. Zelf heb ik een QNAP TS119P+ NAS staan waar TwonkeyMedia draait. Op deze NAS staan al mijn films en alle muziek. Het is eenvoudig mogelijk vanaf dit ding muziek en video te streamen naar tablet, telefoon of PC. Bij de televisie heb ik dan een Xbox360 staan, niet alleen om spelletjes te spelen maar ook als film-afspeler en met een beetje goede wil (je moet er nl. je TV voor aan hebben) kan ik er ook muziek mee op de stereo afspelen. In plaats van die Xbox zou je ook zo'n EM7285 kunnen nemen overigens of een WD TV bijvoorbeeld.

Elles

Elles

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2012
  • 19:36

@marvin heel erg bedankt voor de goede info dan weet ik waar ik naar moet zoeken!
Dat word dus op jacht naar een NAS met afspeelfunctionaliteit!
Alles in één lijkt me handiger dan 2 verschillende apparaten.
Mijn TV heeft WIFI en
DLNA dus die kan ook met dat ding in contact komen :-)

zou ik alleen met een NAS al komen??? (bijvoorbeeld deze)
Specificaties van mijn TV:
"
Entertainment delen in het hele huis met DLNA- Films, muziek en foto's streamen naar uw tv vanaf DLNA-compatibele apparaten, zoals een laptop, mobiele telefoon of muziekspeler" bron

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 18 februari 2012
  • 12:09

Dat je TV zelf als DLNA compliant mediaspeler kan functioneren is super-handig want dan heb je inderdaad geen losse mediaspeler meer nodig. Een NAS met streaming faciliteiten zou dan voldoende zijn en de LG die je noemt lijkt het te kunnen - de marketing documentatie zegt dat'ie het kan maar in de technische documenten wordt er met geen woord over gerept. Try at your own risk!

Elles

Elles

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2012
  • 15:09

@marvin heel erg bedankt voor je kennis!!
Ik ben er erg mee geholpen!
Nu weet ik waar ik moet zoeken en dat het werkt!
Nou die LG durf ik niet aan…als het zo wazig of de DLNA wel/niet werkt.
Ik ga goed zoeken welke NAS geschikt is :-)

Elles

Elles

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2012
  • 16:45

Deze lijkt mij interessant: Western Digital My Book Live er is ook android app voor deze NAS

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren