Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

janveltman

janveltman

• Lid sinds 08 april 2016
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 8 april 2016
  • 17:11

Hallo vrienden.

Ik heb 2 jaar in de usa gewerkt en daar een htc m7gekochtt met verizon abb. Voor vertrek naar nl heb ik de lokale verizon dealer
gevraagd om mijn toestel te unlocken om mijn kpn sim te kunnen gebruiken. Na
veel gesteggel hebben zij dat gedaan. Nu werkt het toestel wel met de kpn sim
maar bv apn instellingen lijken gelocked. Kan ook geen 4g verbinding krijgen.
In mobiele mode ontvang ik wel emails maar kan niet verzenden. In wifi mode
wel. Ik zie in htc sync op de pc verizon wireless keys staan. OTA update is
grayed out. Needs cdma connection? Kortom ik wil graag de handel eraf en een
schone nieuwe android versie erop. 

Kan 1 van goeroes op dit forum mij helpen.  Uiteraard wil ik dat best tegen betaling doen.
Android: 4.4.3
HTC sense 6.0
Software nr: 5.28.605.2
SDK API: 6.25
PRI: 4.79_002
ERI: 5
Kernel : 3.4.10-g6b945e7
Buildnr: 5.28.605.2 CL365669 release keys

Mijn zou onuitsprekelijk zijn

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 april 2016
  • 19:25

Je zou het toestel kunnen ombouwen naar Europees model met een Nederlands Cid.

Je moet daarvoor eerst de bootloader unlocken dan zorgen dat het toestel geroot is om daarna het toestel s-off (beveiliging eraf) te maken zodra dat gebeurt is kun je het Cid (carrier id) en mid nummer (model id) aanpassen naar Europees en nl om daarna een stock Europese ROM erop te zetten.

PS verleden week hier nog iemand geholpen via skype om zijn HTC one m9 om te bouwen naar Europees model, was USA model met tmobile carrier.

Hij had het toestel gekocht in China en zij hadden allerlei dingen aangepast dat officiële updates niet meer door te voeren waren door verkeerde aanpassingen, uiteindelijk naar een goed uurtje geskyped te hebben kon hij zijn toestel weer gewoon gebruiken.
Het voordeel was wel dat zijn toestel al s-off was.

Bewerkt (8 april 2016 19:33) | info toegevoegt
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 april 2016
  • 19:50

Even dit er nog achteraan.

Ik weet niet welke email applicatie jij gebruik maar als het de standaard applicatie is geeft KPN wel eens problemen die exact overeen komen met de jouwe.

Probeer eens de applicatie mymail die werkt over het algemeen goed voor zowel KPN als Telfort beide gebruiken dezelfde instellingen.

Door Hier te klikken kun je de mymail applicatie downloaden.

Kies tijdens de installatie voor overige, het enigste wat je in hoeft te vullen is je email en wachtwoord.

janveltman

janveltman

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 11 april 2016
  • 10:43

Dank je. Wil graag jouw assistentie hierbij. Wat kan ik alvast vooruit doen of controleren. Toestel is geroot. S off ? Weet ik niet. Wat moet ik downloaden. Wil uiteindelijk de laatste htc versie. 5.0 of zoiets.

My e-mail werkt perfect.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 11 april 2016
  • 11:26

ik wil je wel helpen maar let wel op! er bestaat altijd een kans dat je het toestel bricked, gebeurt niet snel maar het kan.

op het moment bezit ik zelf geen htc meer in de tussentijd kunnen dingen weer veranderd zijn maar ik zal je goed als ik kan ondersteunen.
en dit is niet een oneklik oplossing er gaan veel handelingen aan vooraf.

ga eerst maar eens kijken of je toestel s-off is en een unlocked bootloader heeft daarvoor moet je eerst in de bootloader booten, bekijk daarvoor het filmpje, in recovery hoef je niet te zijn

eenmaal in de bootloader moet bovenaan staan unlocked staat er locked dan moet deze eerst unlocked worden, in dat zelfde scherm kun je ook de status van de beveiliging zien, staat er s-on dan moet deze eerst s-off gemaakt worden.

check eerst dit maar eens voor dat we verder gaan.

ps,

je geeft aan dat je email perfect werkt en die snap ik niet helemaal je geeft aan dat je in mobiele modus wel email kunt ontvangen maar niet niet verzenden, in wifi mode weer wel, dat is in mijn ogen niet perfect, of bedoel je soms dat het met de app mymail nu wel werkt?

Bewerkt (11 april 2016 11:42)
janveltman

janveltman

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 11 april 2016
  • 22:02

Dank je. Ik ga kijken en dan hoor je dat wel.

ik bedoelde mymail werkt perfect.

m vr gr, Jan

janveltman

janveltman

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 11 april 2016
  • 22:32

Gedaan.  Toestel is locked en s off

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 april 2016
  • 00:00

oke dat is gunstig dat het toestel s-off is.

voor dat je begint maak eerst een backup van al je bestanden, alles wordt gewist van je toestel.

eerst gaan we de bootloader unlocken.

zet eerst alle pincode scherm/veegvergrendelingen enz op uit.

eerst moet developer opties (opties voor ontwikkelaars) ingeschakeld worden ga daarvoor naar instellingen/over de telefoon/software informatie/meer en tik herhaaldelijk op builnummer tot dat je ziet je bent developer.
ga nu terug naar instellingen en zoek opties voor ontwikkelaars klik erop en zoek usb foutopsporing en vink/zet hem aan.
sluit nu je htc aan op de pc, er kunnen ook drivers geinstalleerd worden.

installeer nu eerst htc sync mannager kun je hier downloaden, instructies staan op de site, je hoeft verder niets met het programma het gaat om de drivers.

als dat gebeurt is download nu deze tool en run hem als administator (rechts klik muis) kies overal voor y/yes, de tool zet ook een aantal bestanden in een map op je pc die je nodig hebt om bestanden naar je toestel te sturen en de bootloader te unlocken, de naam van de map is adb en staat ergens op de c-drive van je computer, zoek deze map alvast even op.

nu alles voorbereid is ga naar htc.dev door hier te klikken maak een account aan met een geldig email.

ga na het aanmelden naar unlock bootloader/get started kies in de dropdown jou toestel (htc one m7) en begin unlock bootloader en accepteer alle popups enz… je komt nu bij de bootloader instucties.

open nu de de map adb ga met de cursor op een leeg punt in de map adb staan en houdt shift ingedrukt en rechtsklik muis en kies opdrachtvenster hier openen, je krijgt nu een cmd venster.

type vervolgens in cmd adb devices je moet nu een nummer terug krijgen van het aangesloten device, krijg je geen nummer kijk dan even op je toestel je moet daar toegang geven voor altijd, type nog een keer adb devices nu moet je wel een nummer terug krijgen, lukt het niet dan moeten we daar eerst een oplossing voor zoeken het heeft dan geen nut om verder te gaan.

type vervolgens adb reboot bootloader je toestel zal in de bootloader booten, stap 1/2/3 en 4  bij htc dev kun je overslaan, ga veder naar stap 5, er kunnen nu ook weer drivers geinstaleerd worden.

type nu fastboot devices je moet weer een nummer krijgen.
bij stap 5 type fastboot oem get_identifier_token  

kopieer nu exact wat voorgedaan wordt in stap 6 vanuit je cmd scherm en plak het onderaan de site bij my device identifier token en submit.

open nu je mail van htc en daarin zit de unlockcode kopieer die in de map adbklik ook op de link in de mail om verder met het unlocken te gaan.

type fastboot flash unlocktoken unlock_code.bin je krijgt nu de mogelijkheid op je telefoon om de bootloader te unlocken doe dat, navigeren met de volumeknop selecteren met de power.

je toestel zal nu rebooten en een factory reset uitvoeren en weer opstarten als een nieuwe telefoon.

als alles weer opgestart is controleer of er nu unlocked staat in de bootloader, adb reboot bootloader

nu je nog in de bootloader bent en toestel aangesloten is type dan fastboot getvar all kopieer even alle info over jou htc hier neer zodat ik een beeld krijg over welk toestel jij hebt, laat het imei nummer maar weg.

voor nu stop ik er even mee en gaan we morgen verder met het ombouwen anders wordt het me te laat.

je kunt je toestel nu gewoon nog gebruiken als voorheen.

als iets niet duidelijk is dan hoor ik het wel.

je mag ondertussen ook even de firmware alvast downloaden naar je bureablad, klik hier om de firmware te downloaden, die hebben we morgen weer nodig.

ps, voor de volgende ronde zorg dat je toestel voldoende is opgeladen.

Bewerkt (12 april 2016 00:41) | link firmware
janveltman

janveltman

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 12 april 2016
  • 15:30

Voordat ik verder ga het volgende:

Ik ben bij unlock bootloader gedownload en heb map ADB geopend (er staan 4 files in deze map)

op cmd adb services krijg ik het volgende:

adb server out of date  killing
deamon started succesfully

FA3AES902562 device.

Is dit nog allemaal OK..  Moet ik overigens in stap 5 een selectie maken?

gr.  Jan

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 april 2016
  • 15:44

Dat is oké dat betekent dat je toestel wordt gezien door de pc en commando's ingegeven kunnen worden.

Stap 5 is het commando fastboot oem get_identifier_token ingeven daarna kun je alles precies kopieën uit cmd venster en onderaan de site plakken, zodra je submit krijg je een unlockcode via de mail, die unlockode stop je weer in de map adb waarna je het commando fastboot flash unlocktoken unlock_code.bin daarmee krijg je een optie op je telefoon om de bootloader te unlocken.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren