Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2016
  • 12:45

Gizmobinky,

Nog ff ''n paar vragen: stel je installeert het reset bestand van HTC, wanneer alle systeem en firmware updates geïnstalleerd zijn installeer je via fastboot TWRP en als dat klaar is zet je er officieel SuperSU op omdat dat al deels werd geïnstalleerd tijdens het installeren van het HTC bestand. Heb je dan officieel je HTC geroot en kunnen officiële updates van HTC dan niet meer geïnstalleerd worden?

Weet jij toevallig ook of HTC na het uitkomen van Android 5.0.2. nog een nieuwere versie komt voor de M7?
En stel dat dat niet zo is weet jij dan of er net zoiets bestaat als bijvoorbeeld bij CM die steeds weer updates verspreid? 

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 februari 2016
  • 15:00

Gizmobinky, Nog ff ''n paar vragen: stel je installeert het reset bestand van HTC, wanneer alle systeem en firmware updates geïnstalleerd zijn installeer je via fastboot TWRP en als dat klaar is zet je er officieel SuperSU op omdat dat al deels werd geïnstalleerd tijdens het installeren van het HTC bestand. Heb je dan officieel je HTC geroot en kunnen officiële updates van HTC dan niet meer geïnstalleerd worden? Weet jij toevallig ook of HTC na het uitkomen van Android 5.0.2. nog een nieuwere versie komt voor de M7? En stel dat dat niet zo is weet jij dan of er net zoiets bestaat als bijvoorbeeld bij CM die steeds weer updates verspreid?
ja via dat root zip bestand in een vorige post is je tablet geroot en daarna kun je geen officiele updates meer installeren , wil je dat wel dan moet eerst unrooten en de stock recovery flashen die bij die android versie hoort.

er zijn verschillende rommen die updates kunnen doorvoeren maar dat is altijd afhankelijk hoe de rommaker dat implementeert of via een ingebouwde app of in de romm zelf of een zip bestand die je dan (is ook afhankelijk) kunt dirty flashen.

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2016
  • 17:19

Maar dan hoor je toch een foutmelding te krijgen als je met SuperSu geflasht hebt?
Niets in de gegevens zegt dat ik iets veranderd heb. Ik heb de gegevens van voor en na de aanpassing bekeken en die wijken niet af. 

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 februari 2016
  • 17:40

nogmaals die rom die jij geflashed hebt is een oude rom met een oude root methode en twrp heeft een zelf ingebouwt root procces wat 99% van de 100% niet werkt daar gaat het bij de meeste mensen al mis.

als jij denkt dat er niets veranderd is met die root.zip ten opzichte van de oude methode dan heb je nu ook geen root toegang.

het beste kun je even naar de maker (chainfire) van de root.zip gaan, is ook nog eens een nederlander die dat ontwikkeld en daar je vraag nog eens stellen of er verschil zit in de verschillende root.zip bestanden.

er staat meestal ook een changelog van de verschillende bestanden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538053

of zelf even in de root van je toestel kijken of er iets veranderd is ten opzichte van elkaar. 

Bewerkt (12 februari 2016 17:45) | extra info toegevoegt
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2016
  • 13:40

Ik snap er totaal niets meer van!

Je kunt het me het beste een keer uitleggen via Skype of zo! 

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 13 februari 2016
  • 19:28

Ik snap er totaal niets meer van! Je kunt het me het beste een keer uitleggen via Skype of zo!
Om te rooten hoef je alleen maar de superuser. Zip op je toestel te zetten de laatste twrp recovery te flashen en de superuser.zip te flashen in recovery meer niet. 

Met het Appje root checker kun je controleren of je toestel goed geroot is.

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2016
  • 16:30

HTC is daar later mee begonnen om die text daar neer te zetten, dit krijg je wanneer je het toestel veranderd, custom rom/s-off/unlocked bootloader enz…….zij kunnen dan zien dat het toestel aangepast is.Zodra je de stock ROM erop hebt gezet hebt en s-off ongedaan maakt en de bootloader locken is die melding weg. en dat jij die melding niet zag met die play versie heeft er mee te maken dat er een modifide hboot opstond, en als het goed is had jij ook een donkere bootloader en nu niet. Als het je nu irriteert kun je ook een modifide hboot flashen zodat die melding weg is. als je een andere hboot wilt flashen lees dan eerst de hele tutorial op xda door want onderaan staan foutmeldingen die je kunt krijgen, als je bij bepaalde foutmeldingen het verkeerde doet kan je htc gebricked worden. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2485651

Update: net nogmaals deze procedure proberen te doorlopen maar faalde al in het begin want de opdracht  fastboot flash zip C:\adb\firmware.zip werd niet herkent (ook niet wanneer je ontwikkelaar bent en USB foutopsporing aan hebt staan. Daar in tegen werkt fastboot flash zip firmware.zip wel maar niet met het gewenste resultaat want ik bleef steeds de foutmelding

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash zip firmware.zip
target reported max download size of 1514139648 bytes
sending 'zip' (28294 KB)…
OKAY [  2.210s]
writing 'zip'…
(bootloader) zip header checking…
(bootloader) zip info parsing…
(bootloader) checking model ID…
(bootloader) checking custom ID…
FAILED (remote: 42 custom id check fail)
finished. total time: 2.700s

houden en zelfs nadat ik van zip bestand gewisseld was bleef die fout komen. Ik ga er vanuit dat deze versie die ik draai niet geschikt is voor deze procedure dus ik zie geen reden om hiermee nog verder te gaan want het stoort mij niet het was alleen maar bedoeld om te zien, mocht ik ooit een andere HTC kopen dat ik deze telefoon dan zonder meldingen kan verkopen aan iemand die wel een nieuwere versie dan Android 5.0.2 op zijn telefoon wil draaien aangezien er van de zijde van HTC geen nieuwere Android meer uitkomt voor de M7. Ik draai zelf nu de stabiele versie van CM12.1 (Android 5.1.1).

Bewerkt (15 februari 2016 00:19)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren