Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2016
  • 11:36

Gizmobinky,

Zou jij een uitleg willen geven hoe gebruikers van een htc one m7 terug kunnen naar stock rom na google play conversion?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 februari 2016
  • 12:28

Gizmobinky, Zou jij een uitleg willen geven hoe gebruikers van een htc one m7 terug kunnen naar stock rom na google play conversion?
Dat wil ik wel doen maar dat wordt niet eerder als vanavond.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 februari 2016
  • 18:32

Marc voorlopig (weekje) heb ik effe geen tijd om hier neer te zetten hoe weer terug naar stock rom maar het is eigenlijk heel simpel, eerst moet je de mid terug zetten naar Europees model en de Cid naar bijv HTC_E11 is nl en als dat gebeurt is de stock ROM erop zetten dmv een Ruu installer/nadroid backup/Ruu.zip of stock ROM.zip om daarna eventueel s-off ongedaan maken en de bootloader locken.

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2016
  • 18:35

Oh eh nou ik heb geen haast want wat je me nu verteld is voor mij complete apekool ?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 februari 2016
  • 18:57

Oh eh nou ik heb geen haast want wat je me nu verteld is voor mij complete apekool ?
Klik even hier wat mid en Cid nummer betekent dan snap je een beetje waarom dit bij jou telefoon veranderd is vanwege de Google play editon waar jou toestel op draaide, die waarden moesten veranderd worden om de play editie te kunnen draaien en officiële updates te kunnen ontvangen en doorvoeren.

Die waarden moeten weer terug om de stock ROM te kunnen draaien.

Bewerkt (2 februari 2016 18:59)
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2016
  • 19:06

Gizmobinky,

Nee dat gaat ''m zo niet worden….dat is te technische. Ik wacht wel tot je er tijd voor hebt

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 6 februari 2016
  • 22:10

oke, lets go,

ten eerste ik bezit zelf geen htc meer en kan het zelf niet meer proberen je doet dit op eigen risico ik ben niet verandwoordelijk als er iets mis gaat en je toestel onherstelbaar beschadigt en daardoor niet meer opstart.

voor diegene die zijn htc one m7 terug wil zetten naar stock rom met sense na een google play conversion hieronder een kleine tutorial hoe dat voor elkaar te krijgen.

let op! deze tutorial is voor een htc one m7 dus niet toepassen op een htc one m8 of one m9.

waarom deze tuturial je zou toch denken je hebt het toestel toch ook zelf omgebouwt naar een developer edition toestel dan kun je hem toch ook weer terug zetten maar er zijn ook mensen die zo'n telefoon van een ander gekocht hebben en niet weten hoe dat weer normaal te krijgen, vandaar :-)

zorg eerst dat je toestel voldoende is opgeladen voor je er aan begint, het liefst 100%

allereerst zorg dat je telefoon root acces (superuser) heeft een unlocked bootloader en uiteraard je toestel moet ook s-off zijn, dat ga ik hier niet uitleggen.

download eerst deze tool hier en installeer de tool op je pc, zet ook een snelkoppeling naar je bureablad.

activeer nu eerst usb foutopsporing op je htc bij instellingen/opties voor ontwikkelaars, heb je geen opties voor ontwikkelaars ga dan naar instellingen/info/software informatie/meer/build-nummer en tik net zo lang tot dat je ziet je bent developer nu heb je wel developer opties.

sluit je htc aan op de pc open het tooltje met de snelkoppeling en typ in het cmd venster adb devices je moet nu een nummer van het aangesloten device terug krijgen, krijg je een popup met wil je dit toestel vertouwen of andere popups accepteer die dan voor altijd.

nu is het mid nummer (model id) voor de europa PN0710000 en het cid nummer (carrier id) voor een unlocked nl is dan htc__E11.

om te bepalen welk mid en cid nummer je nu hebt moet je toestel eerst in fastboot mode staan open daarvoor het tooltje en type adb reboot bootloader je toestel zal in fastboot mode booten, je  kunt dit ook handmatig doen dat ga ik niet uitleggen google daarvoor even.

nu je toestel in fastboot mode staat type fastboot devices je moet weer een nummer terug krijgen type nu fastboot getvar mid om het mid nummer te krijgen en type fastboot oem readcid om het cid nummer te krijgen, en deze twee waarden gaan we aanpassen naar in deze tutorial naar een nederlands toestel (HTC__E11), je kunt ook zelf het toestel wijzigen naar bijv een tmobile of vodaphone of andere carrier welke jij maar wilt, een lijst van alle htc cid nummer staan onder aan deze tutorial.

start je toestel normaal weer op met fastboot reboot.

ga nu naar deze pagina hier en scoll door naar 2 change your mid en ga naar htc europa mid en click to show content.

type adb shell.
type su om superuser acces te krijgen kan zijn dat je een popup van superuser krijgt op je toestel accepteer dat, je krijgt nu ook een hekje.

je ziet nu een lange code op die pagina dit is de code die je mid veranderd naar het europees mid (model id), kopieer de hele code van het begin tot het eind en plak hem in het cmd venster en druk op enter.

let er op dat je hele code van voor naar achteren kopieerd.

je krijgt een aantal reccords in en out, die staan ook op de site.

type exit om de procedure af te sluiten.

nu moet je controleren of de mid ook daadwerkelijk is veranderd.

boot nu je toestel in fastboot door adb reboot bootloader in te typen.
type fastboot getvar mid om te checken of de mid veranderd is naar PN0710000, als dat oke is gaan we meteen het cid nummer aanpassen, in deze tutorial is dat naar HTC__E11 is nederlands.

type om het cid te wijzigen fastboot oem writecid HTC__E11.  
type fastboot reboot-bootloader om de bootloader te rebooten, dit moet gebeuren.
check nu of het cid is veranderd naar HTC__E11 met het comando fastboot oem readcid.

cid nummer staat ook bovenaan in de bootloader.

nu het mid en cid veranderd is kun je  een stock rom gaan flashen, ik heb hier twee manieren neergezet de eerste is met een RUU exe installer de tweede met een firmware.zip

er zijn nog meerdere manieren om dit te doen maar die laat ik hier achterwege.

ga naar deze site zoek en download de RUU exe installer naar je bureablad in dit geval moet je hebben voor model id PN0710000 en cid HTC__E11.

sluit je toestel aan op de pc en run de installer door dubel te klikken, krijg je een fout run hem dan als admin (rechtklik muis) wil het nog niet lukken zet dan je toestel in fastboot mode en probeer het opnieuw.

laat vervolgens de RUU installer zijn ding doen let op! kan soms wel 20 minuten tot een half uur duren voordat de rom geflashed is en trek onder geen beding de usb kabel eruit alleen als je een foutmelding krijgt.

als alles goed is gegaan draait je toestel nu weer de stock sense rom.

opmerking!  als de RUU exe niet wil runnen of hij werkt niet ga dan niet een andere hboot flashen je kunt daardoor problemen krijgen dat fastboot niet meer herkend wordt door windows, zie verderop in deze post hoe @vanhulstmarc dit  probleem opgelost heeft.

edit,
 @vanhulstmarc heeft de stock rom-guru reset gebruikt en dan de versie (HTC__E11) kun je hier downloaden, instucties staan ook op de site, ik raad wel aan om via die procedure niet de stock recovery te flashen, niet s-off ongedaan maken of de bootloader te locken, verifieer eerst na het flashen of je nu wel met fastboot contact kunt krijgen met je computer, daarna kun je gewoon het bovenste herhalen en wel de stock recovery flashen en/of locken en s-off ongegdaan maken, dit is alleen uit voorzorg. 

een tweede optie om de stock rom te flashen is via fastboot terwijl je telefoon in RUU mode staat.

download hier de firmware.zip voor jou type toestel (mid & cid) en plaats de firmware.zip (niet uitpakken) in de map van de tool en zet vervolgens je toestel in fastboot mode door het handmatig te doen of open de tool met de snelkoppeling en type adb reboot-bootloader

type fastboot oem rebootRUU om je toestel in RUU mode te zetten (grijze htc letters)
type fastboot flash zip naam.zipbij dit comando wordt de zip voorbereid op het flashen.
type nog maals hetzelfde comando fastboot flash zip naam.zipnu wordt de firmware geflashed dit kan een poosje duren, heb geduld.
meestal komt de groene proggresbar op de telefoon niet tot 100% maar als in het cmd venster de flash klaar is reboot dan het toestel met fastboot rebooten je toestel zal als alles goed is gegaan opstarten met de nieuwe rom.

in principe is het niet nodig om het toestel s-on te maken en de bootloader te locken, zodra je updates krijgt kunnen die gewoon gedownload en doorgevoerd worden.

alleen als het toestel ter reparatie aangeboden moet worden is het verstandig om s-off op s-on te zetten en de bootloader te locken..

heb je vragen opmerkingen of is iets niet duidelijk stel ze dan gerust ;-)

succes.

lijst van alle cid nummers

#list of cids

* SuperCID 11111111
* AirTel-India ????????
* Asia-HK-CHT HTC__622
* ATT CWS__001
* BM BM___001
* Bouygues-Telecom BOUYG201
* Brightstar-PTB BSTAR502
* Brightstar-SPA BSTAR301
* Chunghwa-Taiwan CHT__601
* CT HTCCN702
* CU HTCCN703
* DCM DOCOM801
* DOPOD DOPOD701
* Era T-MOB009
* Fastweb-IT FASTW401
* GOOGLE GOOGL001
* H3G-DAN H3G__F05
* H3G-Italy H3G__402
* H3G-ROI H3G__003
* H3G-SWE H3G__G04
* H3G-UK H3G__001
* HTC-Asia-SEA HTC__037
* HTC-Asia-SEA-WWE HTC__044
* HTC-Australia HTC__023
* HTC-BE HTC__E41
* HTC-Czech HTC__C24
* HTC-Denmark HTC__F08
* HTC-Dutch HTC__E11
* HTC-EastEurope HTC__032
* HTC-ELL HTC__N34
* HTC-FRA HTC__203
* HTC-FRA-Bouygues HTC__247
* HTC-GCC HTC__J15
* HTC-GER HTC__102
* HTC-India HTC__038
* HTC-ITA HTC__405
* HTC-Nor HTC__Y13
* HTC-Norway HTC__H10
* HTC-Poland HTC__B25
* HTC-PTG HTC__506
* HTC-Russia HTC__A07
* HTC-Singapore ????????
* HTC-SPA HTC__304
* HTC-Sweden HTC__G09
* HTC-Turkey HTC__M27
* HTC-WWE HTC__001
* Hutch-Australia HUTCH001
* O2-DE O2___102
* O2-UK O2___001
* Open-Channel HTCCN701
* Optus-Australia OPTUS001
* ORANGE-AT ORANG113
* ORANGE-BE ORANG012
* ORANGE-CH-FRA ORANG203
* ORANGE-CH-GER ORANG104
* ORANGE-ES ORANG309
* ORANGE-French ORANG202
* ORANGE-PL ORANGB10
* ORANGE-PO ORANG008
* ORANGE-SK ORANG006
* ORANGE-UK ORANG001
* Rogers ROGER001
* SMC-Voda-HK SMCVD001
* StarHub-Singapore ????????
* TELEF-Spain TELEF301
* Telstra TELST001
* TELUS TELUS001
* TIM-Italy TIM__401
* TMA T-MOB102
* TMCZ T-MOB004
* TMD T-MOB101
* TMH T-MOB007
* TMHR T-MOB006
* TMMK T-MOBL11
* TMNL T-MOB003
* TMSK T-MOB008
* TMUK T-MOB005
* TMUS T-MOB010
* TWM-TW HTC__621
* VIRGIN-UK VIRGI001
* VODA-Africa-South HTC__016
* VODA-Australia VODAP021
* VODA-Germany VODAP102
* VODA-Greece VODAP006
* VODA-Ireland VODAP019
* VODA-Italy VODAP405
* VODA-Mobilkom VODAP120
* VODA-Netherland VODAPE17
* VODA-New-Zealand VODAP022
* VODA-Portugal VODAPD18
* VODA-Proximus VODAP024
* VODA-SA VODAP026
* VODA-SFR VODAP203
* VODA-Spain VODAP304
* VODA-Swisscom-DE VODAP110
* VODA-Swisscom-FR VODAP212
* VODA-Swisscom-IT VODAP416
* VODA-Swisscom-WWE VODAP015
* VODA-TR VODAPM27
* VODA-UK VODAP001

Bewerkt (11 februari 2016 14:57) | extra info toegevoegt
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2016
  • 02:54

Hallo Gizmobinky,

Ik loop helaas tegen een probleem aan en dat is dat de installatie file van RUU weinig doet. Ik zou een stappen scherm moeten zien maar na het akkoord geven doet hij niets meer. Kan dit aan W10 liggen?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 7 februari 2016
  • 09:31

Na het dubbel klikken van de RUU exe  kan het tot 5 minuten duren voordat je een scherm te zien krijgt, het tweede scherm idem dito.Verder zou het makkelijk aan Windows 10 kunnen liggen, op Windows 8 lukte het toentertijd wel.

Bewerkt (7 februari 2016 09:38) | Text aangepast
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2016
  • 09:48

Hij deed na het accepteren van de voorwaarden helemaal niets meer. Je zag het lampje van de laptop wel werken maar waarvoor? 

Wanneer je overigens naar onderen scrolld dan ben ik niet de enige die problemen heeft met die versie volgens mij.

Heb je misschien een oudere versie die we dan kunnen upgraden naar de huidige versie van HTC?

Want ik denk anders dat we de procedure van omzetten met MID en CID weer terug moeten draaien :-(

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren