Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2016
  • 18:30

Goedenavond allen,

Sinds een week heb ik weer een HTC One M7 met daarop op de versie Google Play 5.1.1 geinstalleerd door de vorige eigenaar.

Nu wil ik heel erg graag een andere Android versie (Resurrection Remix) installeren maar dit lukt op de een of andere manier niet.
Ik heb in eerste instantie gebruik gemaakt van een eerdere topic maar helaas werkte deze niet (mogelijk ligt dit aan mijn laptop).

Wanneer ik mijn toestel opstart in bootloader dan zie ik boven in het scherm staan dat hij relocked en wanneer ik kies voor fastboot en ik sluit mijn toestel aan op mijn laptop dan geeft hij in het rood "fastboot usb" weer. Wanneer ik klik op recovery (vorige week per ongeluk gedaan) slaat het toestel geheel op hol en start het toestel de eerste 10 minuten niet meer op.

Ik ben erg benieuwd hoe ik in zo weinig mogelijk stappen en zo min mogelijk technische handelingen een andere Android versie kan installeren.

Greetz,
Marc

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 27 januari 2016
  • 11:03

hallo marc,

eerst maar eens zien of jou toestel wel een echte omgebouwde naar google play edition is, daarvoor moeten we het cid nummer en mid nummer weten.

download dit tooltje en run hem als administrator en kies system wide, instucties staan ook op de site.

installeer nu dit tooltje op je c-drive en onthoudt waar je de map neerzet zet ook een snelkoppeling van de tool naar je bureablad.

zet je htc one m7 in fastboot mode open vervolgens het tooltje (minimaal and adb) met de snelkoppling en type in het venster fastboot devices je moet nu een nummer terug krijgen van het aangesloten devices, als dat oke is type fastboot getvar all kopieer nu alles wat in het venster staat hier neer op de site, imei nummer niet.

doe eerst dit maar eens voor we verder gaan.

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2016
  • 16:53

Hallo Gizmobinky,

Bij deze….

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 27 januari 2016
  • 19:08

het is inderdaad een omgebouwde naar google play edition m7.

wat ik ook zie is dat je toestel de status s-off heeft en wees maar blij dat de vorige eigenaar dat niet weer op s-on heeft gezet anders was je veel verder van huis omdat weer goed te krijgen, ga dat zelf ook niet zomaar locken.

oke eerst moet de bootloader weer unlocked worden voordat je ook maar iets kunt wijzigen aan je toestel.

maak eerst een backup van al je bestanden alles wordt gewiped met het unlocken, je toestel wordt compleet gereset.

ga even door hier te klikken naar htc.dev en meld je aan op de site met een geldig email.

eemaal ingelogt ga naar unlock bootlader en selecteer de one m7 bij het dropdown menu (select your device) accepteer de terms en begin met het unlocken van de bootloader.

boot nu je one m7 in fastboot mode en ga meteen door naar stap 5 (je hoeft niets te downloaden).

open nu het tooltje met de snelkoppeling en type in het cmd venster fastboot oem get_identifier_token  en volg de rest van de instucties van de site om het unlocken van de bootloader te voltooien.

ik ga er nu alvast maar vanuit dat de bootloader van de m7 is unlocked, kun je zien aan de status unlocked met of zonder tampered bovenaan in de bootloader.

zet nu eerst de rom die je wilt flashen op de telefoon, de rom.zip niet uitpakken en niet in een map.

nu moet er eerst een custom recovery geflashed worden, kun je hier downloaden eenmaal gedownload kopieer de recovery.img in de map van de tool (minimaal and adb) zet je telefoon weer in fastboot mode open de tool weer en type fastboot flash recovery naamrecovery.img,er moet zoiets als oke/sending/oke/writing/oke komen te staan.

nu de custom recovery erop staat kun je erin booten vanuit de bootloader door recovery te selecteren.

nu je in recovery bent maak dan eerst een backup van de huidige rom door backup te selecteren, als dat klaar ga naar het homescherm in recovery en kies wipe en kies swipe to factory reset onderaan als dat klaar is ga weer naar home en kies install zoek de rom die je wilt gaan flashen klik erop en de installatie begint, eenmaal klaar kies reboot en als alles goed is gegaan start je toestel op met de nieuwe rom.

succes.

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2016
  • 22:59

Hallo Gizmobinky,

Wanneer ik stap 9 van HTCdev volg dan moet ik het bestandje uit de mail kopiëren naar de map van fastboot. Wanneer ik dat gedaan heb moet ik fastboot flash unlocktoken Unlock_code.bin schrijven in het cmd scherm. Tot zover geen probleem want als ik dat doe dan zie ik dit:

Je zou zeggen dit is goed en alles is in orde en gaat door naar stap 10. Daar zie je dat plaatje waar je definitief de telefoon kunt unlocken maar dat scherm laat hij niet zien. Ook niet na meerdere pogingen en boven in beeld staat nog steeds dat hij gerelocked is.

Doe ik iets verkeerd?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 27 januari 2016
  • 23:18

Nee je doet alles goed is wel een beetje vreemd.

dus zodra je unlock token code.bin flashed krijg je op je HTC one m7 aangesloten op je pc geen optie om te unlocken, als dat niet zo is dan weet ik ook zo snel even niet.

Wat je nog wel kunt proberen is om opnieuw een code aan te vragen bij HTC.dev, effe het hele proces van unlocken opnieuw doen misschien werkt het dan wel.

Bewerkt (27 januari 2016 23:54) | text aangepast
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2016
  • 23:53

Helaas na nogmaals 3 pogingen geen resultaat ;-(

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 27 januari 2016
  • 23:58

aan het toestel is natuurlijk wel het een aan geknutseld, mid en cid zijn gewijzigt en er staat een andere dan normale bootloader op, ik weet dan niet zo 1,2,3 hoe htc hier mee om gaat.

ik zal morgen eens zoeken of ik hier het een en ander over kan vinden, maar tot nu toe is het een raadsel voor mij.

ps, je zou die persoon waar je hem van gekocht hebt eens kunnen vragen of hij die unlock token.bin nog heeft dan zou je het met die token eens kunnen proberen.

Bewerkt (28 januari 2016 00:00) | extra info toegevoegt
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2016
  • 00:00

IK wacht wel op jouw antwoord

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 28 januari 2016
  • 00:02

IK wacht wel op jouw antwoord
je zou die persoon waar je hem van gekocht hebt eens kunnen vragen of hij de orginele unlock token.bin nog heeft waar hij hem mee heeft unlocked, dan zou je het met die token nog eens kunnen proberen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren