Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Theking3737

Theking3737

• Lid sinds 28 september 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2015
  • 15:54

Hallo,

Om te beginnen is ben ik nieuw op dit forum, nadat ik op Tweakers geen reacties kreeg dacht ik dat ik het wel eens op dit forum zou kunnen proberen. Ik ben trouwens niet een hele extreme Android freak, dus als ik ergens niet uitkom hoop ik dat jullie me wat meer uitleg zouden kunnen geven.

Het probleem waar ik mee zit is dat mijn HTC One m7 wat moeite heef met sommige games. Ik weet dat de HTC One m7 een toestel is van een paar jaar oud, maar als ik filmpje op YouTube zie dat mensen de spellen prima kunnen draaien op een lagere Android versie wil ik dat ook. Mijn toestel draait trouwens op Android 5.0.2 (ik heb het toestel nooit lager dan 5.0.2 gedraaid).
Games die ik heb getest;
- Call of Duty Strike Team (Niet speelbaar)
- Grand Theft Auto San Andreas (Kan beter)
- Lego Star Wars: The Complete Saga (Lag spikes)
- Smashy Road: Wanted (Lag spikes)

Vragen;
- Kan de Android update ervoor hebben gezorgd dat de spellen meer laggen?
- Hebben jullie nog wat tips voor mij?

Met vriendelijke groet,
Theking3737

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 7 oktober 2015
  • 09:45

Laat ik het zo zeggen: Android 5.0 kent best wat problemen op veel toestellen, ook met prestaties. De meeste van die problemen zijn opgelost in Android 5.1, maar die is er niet voor jouw toestel. Geen idee of het daar aan ligt hoor, maar als het anderen wel lukt met een oudere Android-versie dan lijkt me het wel de boosdoener. Hoe dan ook zou je een reset kunnen proberen, dan kun je andere softwareproblemen uitsluiten.

Als je niet te gehecht bent aan de interface en apps van HTC zelf, zou je het toestel ook softwarematig om kunnen bouwen naar een Google Play Edition-toestel. Je kunt dan wel een officiële versie van Android 5.1 draaien. Sowieso zijn er geen garanties voor topprestaties, maar mijn ervaringen met de Google Play Edition-software van de HTC One M8 zijn erg positief.

Theking3737

Theking3737

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2015
  • 21:16

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zat er ook al aan te denken dat Android de boosdoener kon zijn maar ik vind Sens wel lekker werken, dus zie ik het nu nog niet zitten om er een GPE rom in te flashen, Mischien wel als android 6.0 beschrikbaar is voor de GPE. Weet u misschien nog wat leuke tweaks die ik kan uitvoeren met sense?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 7 oktober 2015
  • 21:24

android 6.0 m zal er hoogstwaarschijnlijk niet komen voor de m7

zie ook hier een artikel op androdworld KRIJGT MIJN TOESTEL DE ANDROID 6.0 MARSHMALLOW-UPDATE? HET GROTE UPDATE-OVERZICHT.

Theking3737

Theking3737

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2015
  • 21:35

Misschien komt er nog wel een android 6.0 versie van cyanogenmod voor de m7

Bewerkt (7 oktober 2015 21:35)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 7 oktober 2015
  • 21:44

Misschien komt er nog wel een android 6.0 versie van cyanogenmod voor de m7
cyanogenmod zou inderdaad nog kunnen, daarvoor zou je deze site of de site van cyanogenmod zelf in de gaten kunnen houden.

Theking3737

Theking3737

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2015
  • 22:06

Heeft u zelf ook een HTC One m7/m8/m9? Zo Ja, welke rom draait u hierop?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 7 oktober 2015
  • 22:22

eingelijk heb ik alle htc's in de handen gehad behalve de m9 na m8 ben ik overgestapt naar de nexus 6.

maar wat sander al zij het beste is een gpe conversion, de m7 en m8 die ik voorheen had draaide ook op de oficiele gpe versie.

een veelgebruikte en populaire rom is bijv ViperOne of android revolution deze zijn allebij sense.

een rom die ik geregeld draaide op mijn m7 was SkyDragon veel tweaks en draaide naar mijn menig erg vlug en soepel.

houdt er wel rekening mee dat een completen gpe conversion niet een oneklik oplossing is hier gaan veel stappen aan vooraf maar is wel te doen als je je goed inleest van te voren, en zoals altijd niemand neemt de verandwoording voor als je toestel begind te gloeien of te vliegen na zulke acties

hier de link naar de gpe conversion voor de m7, je toestel moet eerst s-off genaakt worden en nog een paar dingen om daarna dit toe te passen.

Bewerkt (7 oktober 2015 22:34) | extra info toegevoegt.
Theking3737

Theking3737

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 20 november 2015
  • 22:57

Beste gizmobinky,
Ik denk dat ik een custom rom wil poberen. Mijn vraag is of u mij hierbij kunt helpen aangezien ik het nog nooit eerder heb gedaan. Mijn toestel (One m7) straait nog helemaal origineel, dus moet ik alles van het unlocken van de bootloader tot het maken van een backup (van de stock rom) nog doen. Een stap voor stap beschrijving lijkt me dus het beste. Ik heb trouwens ook een OTG kabel, zou dit wat toevoegen?

Vragen;
- Is het mogelijk om een backup te maken van de stock recovery?
- Welke custom rom zal ik flashen als ik betere prestaties wil, maar wel sense? (ik zat zelf te denken aan Android Revolution HD)

Ik hoop dat u hiermee kunt helpen

Met vriendelijk groet,

Theking3737

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 november 2015
  • 00:36

Voor het unlocken van de bootloader en het flashen van een custom recovery voor de htc one m7 heeft forum lid pietjep hier een mooie tutorial over geschreven.

En voor het eventueel terug naar de stock ROM en een gelockte bootloader heeft hij hier een tutorial geschreven.

Maar wat belangrijk is om te weten welk toestel jij hebt.

Bijvoorbeeld een HTC waar geen provider lock op zit en een nl toestel is heeft een Cid nummer HTC_E11 en Vodafone bijvoorbeeld vodap_203 dwz je kunt niet zomaar elke stock ROM flashen wat niet overeen komt met het Cid nummer mocht je ooit terug willen naar stock ROM is het handig om te weten of die bestanden wel op internet te verkrijgen zijn.

Installeerde eerst even dit appje hier om te achterhalen welk toestel jij hebt.

Lijkt me het beste dat je alles even doorleest wat pietjep geschreven heeft.

Voor het flashen van een ROM daar kan ik je wel mee verder helpen

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren