Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ton81

Ton81

• Lid sinds 02 september 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 2 september 2015
  • 14:15

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje in bezit van een HTC One M7. Prima toestel tot zover.

Het volgende is gebeurd. Onlangs heb ik een nieuwe toestel aangeschaft en had ik het besluit genomen de HTC een factory reset te geven.
Na het weer na lange tijd aanzetten heb ik nieuwe software opdate gedaan. Hierna heb ik in de menu de factory reset gedaan.
Na dit te hebben gedaan viel mij op dat hij na het resetten 252 apps aan het optimaliseren wasJe zou toch denken dat alle apps verwijderd zouden moeten zijn.

Bij het opstarten kon ik ineens de nederlandse taal niet meer selecteren.

Na diverse malen factory reset opnieuw uit te voeren blijft het maar hetzelfde aangeven (252 apps optimaliseren en en niet kunnen kiezen van de nederlandse taal).

Heb gisteren na twijfelen het toestel geroot in hoop dat dit wel zou helpen.

Doormiddel van optie recovery mode heb ik, Wipe Dalvik, Wipe Cache en Wipe data gedaan. Vervolgens nog een keer factory reset.
Maar dit allemaal tevergeefs. Het helpt niet.

Heeft iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. En hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 september 2015
  • 16:29

ben jij de eerste eigenaar of heb je hem tweedehands gekocht?

en welk cid nummer heeft jou htc, cid kun je met dit appje hier achterhalen.

Bewerkt (2 september 2015 16:30) | text aangepast
Ton81

Ton81

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 2 september 2015
  • 17:51

Ik ben de allereerste eigenaar.

HTC_001

Ton81

Ton81

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 2 september 2015
  • 19:49

Heb ondertussen een Custom Rom geïnstalleerd…en opgelost !!! Kan alle talen weer selecteren.

Dit zou mijn laatste optie zijn, maar wilde niet langer wachten. Tijdens het installeren van custom rom en tijdens reset zag ik wel dat de optimalisatie terug was naar 190 apps. Weet niet of het ondertussen kwaad kan.

Hoor wel graag of iemand hier een oplossing of uitleg over heeft.

@ toch bedankt voor je reactie Gizmobinky

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 september 2015
  • 20:12

mooi dat het gelukt is dmv een custom rom, optimalisatie maakt niet uit dat is sinds lollipop zo, zoek maar eens met google op android DALVIK vs ART runtime en dat laatste wordt gebruikt sinds lollipop, of bekijk dit artikel hier op androidworld.

wat dat cid HTC__001 betreft is een united kingdom toestel daar zal geen nl op kunnen draaien hooguit met een custom rom of dmv het cid nummer aanpassen naar bijv HTC__E11 is nederlands en dat kan als je toestel s-off is.

bekijk anders deze post hier daar is een soortgelijke vraag als van jou al een keer gesteld.

Bewerkt (2 september 2015 20:23) | Text aangepast
Ton81

Ton81

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 2 september 2015
  • 20:54

Engels toestel? Klinkt het dan vreemd dat ik het toestel al meer als 2 jaar heb en altijd de Nederlandse taal heb gehad?
Of is de winkel waar ik deze heb aangeschaft gewoon heel handigEn zouden ze idd het cid nummer hebben moeten aangepast.

Ben me wat meer gaan verdiepen in het stukje link die je mij eerder had vermeld.

s-off…..ben al een half uur aan het lezen maar het wordt me iets te ingewikkeld. Ben blij dat ik een custom rom heb op me toestel

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 september 2015
  • 21:01

Engels toestel? Klinkt het dan vreemd dat ik het toestel al meer als 2 jaar heb en altijd de Nederlandse taal heb gehad? Of is de winkel waar ik deze heb aangeschaft gewoon heel handigEn zouden ze idd het cid nummer hebben moeten aangepast. Ben me wat meer gaan verdiepen in het stukje link die je mij eerder had vermeld. s-off…..ben al een half uur aan het lezen maar het wordt me iets te ingewikkeld. Ben blij dat ik een custom rom heb op me toestel
het kan makkelijk zijn dat htc ergens een fout gemaakt heeft met het updaten dat bijv de nl taal niet is meegekomen met de update, gewoon even contact opnemen door hier naar htc.nl te gaan onder het koppje ondersteuning/onlinechat en leg het probleem even uit.

Bewerkt (2 september 2015 21:02)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren