Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

general

general

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2015
  • 00:06

Beste mede forumers,

Ik heb mijn HTC One M7 waarschijnlijk gesoft bricked.
Het start alleen nog maar op naar de recovery mode.
De recovery is van TWRP v2.6.3.3 en ik wou een nieuwe versie van Android Revolution flashen maar dat ging dus niet met deze versie van de recovery met als gevolg dat de gsm alleen nog maar start naar de recovery.
Het probleem zou opgelost zijn als ik de nieuwste Team Win recovery zou flashen of een oudere versie van de rom zou flashen. Simpel genoeg zou je zeggen maar zou werkt het helaas niet bij mij…
Mijn laptop accepteert de drivers niet voor de HTC, wat ik ook probeer, de installatieprocedure word telkens afgebroken met de melding dat de installatie niet gelukt is, zonder verdere uitleg, leve windows 8.1!

Dus nog even in het kort,
= Op mijn HTC staat het zip bestand wat een nieuwe versie van Andriod Revolution bevat.
= Mijn HTC heeft een recovery dat niet overweg kan met bovengenoemde rom
= Mijn HTC start alleen nog op naar Recovery
= Bootloader is beschikbaar.

Wat vraag ik:
Wie kan me helpen om een bestand naar mijn gesoftbrickde HTC te pushen, al dan niet via ADB?
Ik woon in de omgeving van Delft en als iemand in de buurt van Delft me hierbij helpen kan, staat daar natuurlijk iets voor tegenover.

Hier nog wat extra info, op diverse andere forums word er gesproken dat het toestel de zogenaamde USBDebug mode ingeschakeld moet hebben maar ik weet echt niet meer of ik dit toentertijd ingeschakeld had en ik kan het nu niet meer checken want de gsm start niet verder dan de recovery mode.
Een truukje dmv een OTG heeft ook niets uitgehaald wamt hoewel de TWRP wel een OTG-USB optie heeft, word de usbstick helaas niet herkend.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 juli 2015
  • 01:04

Is wel weer te fixen

Ik zal je morgen,hersteldeze ochtend wel de linken geven naar bestanden en uitleg waarmee het wel lukt.

Bewerkt (30 juli 2015 01:10)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 juli 2015
  • 10:40

oke hier was ik weer

allereerst wees er zeker van dat je toestel in fastbootmode staat en geactiveerd is anders zal hij niet gezien worden en kun je niets flashen, fastboot moet rood zijn met usb erachter, zie screenshot!

wil hij nog niet gezien worden in fastboot of adb installeer dan de usb drivers volgens dit filmpje hier link naar download staat erbij.

je kunt ook verschilende usb poorten of usb kabels proberen als hij niet gezien wordt of andere computer.

ik neem dan wel even aan dat je de fastboot files er wel correct op hebt staan en het pad erna toe ook,om te controleren of je toestel gezien wordt type dan in cmd terwijl hij in fastboot mode staat fastboot devices als je een nummer terug krijgt is het oke voor adb boot je toestel in twrp recovery en type in het cmd venster adb devices.

de laatste twrp recovery voor de htc one m7 kun je hier downloaden en flashen terwijl hij in fastbootmode staat met het comando fastboot flash recovery naamrecovery.img.

lukt het dan nog niet dan heb je de fastboot en adb files en het pad op je computer erna toe niet goed ingesteld.

als je vragen hebt hoor ik het wel.

"/>

Bewerkt (30 juli 2015 10:48)
general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2015
  • 14:17

Bedankt voor reactie. Ik ga er zsm mee aan de slag. Hoe het is verlopen laat ik uiteraard weten.

general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2015
  • 19:36

Helaas
Als ik de gsm in fastboot zet en het aansluit aan de laptop, dan komt de toevoeging USB er naast te staan, dus "fastboot usb" verschijnt.
Tik ik dan in het cmd venster: fastboot devices, dan krijg ik inderdaad een nummer te zien.
So far so good.

Ga ik dan de laatste TWRP flashen, dan lijkt het goed te gaan.
Ik ontkoppel de gsm van de laptop, schakel de HTC uit en daarna weer aan, dan word de recovery geupdate naar de versie die ik geflashed heb maar stopt dan met de melding: een onverwachte fout is op getreden" (of iets van die strekking) en na het wederom opnieuw opstarten van de HTC blijkt de ouder versie van de TRWP recorvery terug te zijn.

Het flashen van naar de laatste TRWP lukt dus niet, dan moet ik over op plan B, het pushen van een rom versie die wel geflashed kan worden met de huidige recovery maar dat lukt niet want als ik de HTC in recovery mode zet, dan word de HTC niet herkend door de laptop.
Zodra ik de HTC aansluit terwijl die in recovery staat dan wordt er getracht drivers te installeren maar dat lukt helaas niet. De laptop geeft aan dat het instaleren van de drivers niet gelukt is, zonder verder melding wat de oorzaak is.
Ik heb de google drivers en de HTC drivers op voorhand geinstalleerd, verwijderd, laptop opnieuw opgestart, wederom de HTC in recovery aangesloten maar nog steeds lukt het niet om de drivers te installeren. Dit op 2 verschillende laptops geprobeerd.

Het enige wat volgens mij nog rest het flashen van een rom via ADB met de HTC in fastboot maar hoe?

De moed zakt me in de schoenen…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 augustus 2015
  • 20:15

dan is hij gewoonweg niet geflashed er moet zoiets komen te staan als oke/sending/oke/writing/oke.

"/>

en nadat hij geflashed is niet rebooten maar direct van uit de bootloader in twrp recovery booten.

ik heb een beter plan, allereerst download en installeer even dit tooltje hier op de c-drive van je computer en onthoudt waar je de map neerzet zet ook een snelkoppeling van de tool naar je bureablad.

download deze laatste twrp recovery voor de htc one m7 en plaats hem in de map van de tool die je moest onthouden.

zet je htc one m7 in fastboot mode, open de tool met snelkoppeling en type in het venster fastboot devices als hij gezien wordt type dan vervolgens in het venster fastboot flash recovery twrp-2.8.7.0-m7.img—–kopieer maar gewoon wat ik in het vet gedrukt heb en plak het in het venster.

wil het nog niet lukken pak dan een eerdere versie van twrp en probeer het opnieuw.

wil het nog lukken dan kun je via adb een andere rom in zip vorm pushen naar je one m7 dat doe je als volgt kopieer eerst een rom in zip vorm niet! uitpakken in de map van de tool, sluit je m7 aan en boot in twrp dan naar advanced/adb sideload en swipe to start sideload open het tooltje en type adb devices er moet een nummer met sideload erachter komen te staan, als dat oke is staat je toestel in sideload modus en kun je bestanden pushen.

om een rom te pushen naar je m7 type de naam van de rom die je wilt pushen in het venster je krijgt dan zoiets al adb sideload naam-rom.zip dus eerst adb sideload en dan de naam van de rom.zip.

let op! het duurt soms een poosje voordat de procenten beginnen te lopen.

wil het dan nog niet lukken dan kun je een usb otg kabel gebruiken in combo met een usb stick, zet een rom op een usb stick sluit de otg kabel aan en boot in twrp recovery ga naar install zip zoek het geheugen van de usb stick en instaleer een rom zoals je normaal doet,klik hier voor zo'n otg kabel

als je weer vragen hebt stel ze

Bewerkt (1 augustus 2015 20:37) | sreenshot toegevoegt
general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2015
  • 10:09

Yesss!
Het is gelukt!
Niet helemaal volgens de hulpbegeleiding van Gizmobinky maar zonder hem/jou was het me niet gelukt.
Wat heb ik gedaan om de gsm weer werkend te krijgen?

Allereerst een 2e poging gedaan om de laatste TWRP 2.8.7.0 geflashed te krijgen. Dat is gelukt dmv adb.
Na het flashen de gsm uit gezet, even gewacht (waarom ik even heb gewacht weet ik niet, er was iets in mij dat dat zei).
De gsm weer aangezet, en zoals ik verwachtte, startte die weer op in recovery, dit maal wel in de geflashde recovery.
Mooi, nu kan ik verder want deze nieuwe recovery heeft ook de mogelijkheid aan boord om MTP in of uit te zetten.
Door middel van MTP (hiermee kan je de bestanden van de gsm zien op je pc als de gsm in recovery staat) heb ik een oude rom en de nieuwste rom
(ik ben enorme van de Android Revolution HD roms) op mijn gsm kunnen zetten.
In de recovery mode heb ik eerst maar eens de nieuwste rom geflashed, dit omdat nu toch al ook de nieuwste TWRP recovery er op zat.
De hele installatie procedure doorlopen en daarna de gsm maar eens opnieuw opgestart.
Helaas startte het wederom alleen maar op in recovery maar ik had ooit eens ergens gelezen dat bij een compleet vernield android systeem het verstandig was om nogmaals de rom te flashen, dus dit heb ik dan maar gedaan… 3x over dat dan weer wel.
En na de 3e keer startte mijn gsmmetje netjes op!

Kortom, gsm werkt weer!
Op naar het volgende project: de hoofdcamera laten vervangen want deze geeft een paarse gloed.

Dus Gizmobinky bedankt voor je geduld, raad en daad zonder jou was het me waarschijnlijk niet gelukt, je hebt me goed geholpen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren