Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Geertvh

Geertvh

• Lid sinds 30 juni 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2015
  • 12:10

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb niet zo bijster veel verstand van telefoons. Vanochtend bleef mijn telefoon plots hangen,nadat ik wat informatie had opgezocht kwam ik in de bootloader terecht. Heb inmiddels hier alles wel geprobeerd, maar nog steeds zonder resultaat (Fastboot,Recovery,Factory Reset). Hij blijft telkens weer hangen bij het witte scherm met de groene HTC letters.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen? Heb er nooit een speciale ROM? opgezet of er mee gesleuteld.

mvg,

Geert

PS: Als ik recovery optie uitvoer staat eronder:

E:missing bitmap oem_unlock_bg
(Code -1)
E:missing bitmal oem_unlock_bg_yes

E:Can't find device node for mount point /cache

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 juni 2015
  • 14:47

Dus jij bent de eerste eigenaar?

Om je beter te kunnen helpen Wat staat er precies bovenaan in de bootloader, bijvoorbeeld staat er unlocked/relocked s-on/s-off.

Geertvh

Geertvh

• Lid sinds 30 juni 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2015
  • 22:10

Ja, er staat

***Locked***
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT-1.61.0000
RADIO-4T.35.3218.16
OpenDSP-v35.120.274.0718
OS-7.19.401.22
eMMC-boot 2048mb
Apr 30 2015,14:41:49.0

HBOOT

Alvast bedankt!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 juli 2015
  • 10:41

hmm vreemd als je zeker weet dat een factory reset niets uithaalt download dan even dit bestand hier de benaming er voor heet RUU installer daarmee wordt de complete software opnieuw erop gezet.

het enigste wat je moet doen is je toestel in fastboot mode te zetten dat doe je dmv in de bootloader te starten en met de volume knop naar fastboot te gaan staan je toestel aansluiten op je computer en dmv de powerknop fastboot te activeren fastboot moet rood worden met usb erachter er kunnen ook drivers geinstaleerd worden wacht dat even af.

de volgende stap is het gedownloade bestand {RUU installer}te runnen als admin rechtklik muis doorloop alles en laat hem zijn ding doen en trek onder geen beding de usb kabel eruit mits hij een foutmelding geeft of als het langer als 20 minuten duurt, de voordgang is ook te zien op je htc one m7.

ik ga er maar vanuit dat een nederlands toestel hebt heb je tmobile, vodavone enz dan moet je een andere RUU installer moeten hebben die kun je hier vandaan halen

mocht dit alles niet lukken als je nog garantie hebt maak daar dan gebruik van dit is dan nog de enigste manier om je toestel weer aan de praat te krijgen.

hier een filmpje om alles nog eens te bekijken hoe een RUU te gebruiken.

succes!

ps als je de htc one m7 direct uit china of een ander land geïmporteerd hebt bestaat de kans dat er aan gerommeld is maar dat kun je helaas zo niet direct zien als dat zo is dan is hij wel weer te herstellen maar dit is niet een twee drie geregeld hier heb je kennis voor nodig als je in de buurt van doetinchem woont dan kan ik het wel voor je doen.

Bewerkt (1 juli 2015 10:52)
Geertvh

Geertvh

• Lid sinds 30 juni 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2015
  • 13:08

Er staat dat hij geen verbinding met de telefoon kan maken..

Als de update wordt gestart heb ik hem al op de fastboot mode + usb staan, echter staat er dat hij dan opnieuw de bootloader opstart.
Hierna blijft hij weer hangen op hetzelfde witte scherm en vervolgens is het een USB-verbingingsfout. Enig idee wat verder te doen?

PS: heb hem bij studentmobiel.nl gehaald van tele2

Bewerkt (1 juli 2015 13:58)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 juli 2015
  • 16:39

Om controleren of je HTC goed verbinding maakt via fastboot om de RUU installer goed te laten werken instaleer dan even dit tooltje op je c-drive zet ook een snelkoppelingen van de tool naar je bureaublad zet je one m7 weer in fastboot mode open het tooltje met de snelkoppelingen en type in het venste fastboot devices als je een nummer terug krijgt is het oke.

probeer vervolgens de RUU opnieuw als hij dan nog niet goed werkt dan is de enigste oplossing hem laten repareren.

Of type even in het scherm van het tooltje fastboot getvar all en plaats alle info behalve het IMEI nummeren even hier neer misschien kan ik nog iets zien waar het mis gaat.

Geertvh

Geertvh

• Lid sinds 30 juni 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2015
  • 17:39

Er verschijnt wel een nummer dus hij is wel verbonden. Alleen als ik die RUU installer update start, staat er dat de bootloader opnieuw wordt opgestart en daar gaat het dus fout. Dan blijft hij weer op datzelfde scherm hangen. Zal zo even een foto sturen van fastboot getvar all command.

Bewerkt (1 juli 2015 17:56)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 juli 2015
  • 17:50

nee dat allemaal prima zodra je de RUU start gaat vervolgens je toestel herstarten in RUU mode dwz eerst gaat hij de bootloader controleren waarna hij weer in RUU mode gaat grijze htc letters.

het probleem kan zijn omdat jij al op lollipop zit en daarmee is de bootloader ook geupdate zal deze RUU niet meer werken je kunt namelijk niet downgraden.

het enigste wat je dan nog kunt doen is de bootloader unlocken en dan kun je wel een rom erop krijgen mits je toestel niet defect is maar als je nog garantie zou ik daar voor gaan.

opmerking! je kunt de info van adb tool gewoon kopieren bovenste balk rechtklik menu/bewerken makeren/kopieren

Bewerkt (1 juli 2015 17:58)
Geertvh

Geertvh

• Lid sinds 30 juni 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2015
  • 17:57

Aha ik snap het, dankjewel voor alles! Heb nu de foto bijgevoegd, hopelijk kan je daar wat mee.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 juli 2015
  • 18:02

Aha ik snap het, dankjewel voor alles! Heb nu de foto bijgevoegd, hopelijk kan je daar wat mee.
op de een of andere manier zie ik de foto niet.

je kunt ook alles kopieren uit cmd venster rechtklik bovenste balk cmd venster dan menu/bewerken/makeren kopieren en plak het even in je bericht.

Bewerkt (1 juli 2015 18:05) | text aangepast

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren