Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 18 april 2015
  • 15:01

Sinds een maand of twee heb ik een M7 en ondanks dat er geen sdkaart extra kan worden geïnstalleerd ben ik toch wel blij met dit toestel.

Maar nu mijn vraag; toen ik dit toestel kreeg moest ik eerst alles updaten en uiteindelijk kwam Android 5.0.2 als besturingssysteem op het toestel te staan.
Al direct merkte ik dat sommige apps (of ik ze nou gebruikte of niet) niet overweg konden met Android 5.0.2. Ze sloten af of starten niet eens op.

Maar wat mij voor al opviel was dat het opnieuw installeren van de telefoon maar deels gedaan wordt want bestanden bleven gewoon staan en dat was niet aangegeven bij het rebooten want als ik opnieuw ga installeren dan wil ik een clean install ipv eentje met horten en stoten.

Via de diverse kanalen zag ik al dat dit bekend was en dat dit zou worden verholpen met de update naar 5.1 maar helaas HTC heeft besloten dat de M7 geen update meer krijgt (lijkt Samsung wel ;-( die hadden ook dat soort grappen) dus vroeg ik mij af of er een andere oplossing te bedenken is naast het het rooten dat ik bovenstaande problemen niet meer krijg?

Bewerkt (18 april 2015 15:05)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 18 april 2015
  • 19:17

na een factory reset zet je dan ook automatissch de backup terug van htc backup & restore en google backup of ga je ze opnieuw handmatig via de playstore terug zetten.

ik denk dat de bootloader unlocken en rooten dan de enigste oplossing is of htc moet “na veel klagen gebruikers htc one m7” toch nog met een update fix op de proppen komen lijkt me dan, als je ergens aan begint moet je het ook afmaken denk ik dan zo:/

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 18 april 2015
  • 19:24

Dat zou je inderdaad zeggen dat HTC nu ook dit moet herstellen wanneer ze lezen dat diverse apps problemen hebben met 5.0.2 maar lezen zij ook de Nederlandse forums?

Maar wat ik dan raar vind dat als je factory reset gebruikt je toch nog bestanden hebt die er blijven opstaan waar door je vermoedens hebt dat er toch iets in het installeren van de firmware over het hoofd hebt gezien

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 18 april 2015
  • 19:47

dat is wel heel vreemt ik heb mijn htc m8 al taloze keren gereset en nog nooit zijn er bestanden achter gebleven veronderstel je vekoopt je telefoon en er staan nog belangrijke bestanden op {na een factory reset} waar een ander niets mee te maken heeft of nog erger misbruik van maken.

ik vind wel dat ze dit moeten oplossen je zou ook htc.nl op twitter kunnen benaderen en eens kijken wat zij hierop te zeggen hebben.

Bewerkt (18 april 2015 19:49)
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 18 april 2015
  • 19:57

Dat is het hem juist…..het was ook een tweedehands toestel (heb ook niets met nieuwe) maar er stonden privé foto's, films enz op en na 3 keer te hebben gereset stond er nog steeds alles op…..toen maar handmatig alles verwijderd.

Maar ik ga HTC op Twitter eens raadplegen in de hoop dat ze me kunnen adviseren.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 18 april 2015
  • 20:06

vanhulstmarc
Dat is het hem juist…..het was ook een tweedehands toestel (heb ook niets met nieuwe) maar er stonden privé foto's, films enz op en na 3 keer te hebben gereset stond er nog steeds alles op…..toen maar handmatig alles verwijderd. Maar ik ga HTC op Twitter eens raadplegen in de hoop dat ze me kunnen adviseren.
heb je ook al eens een factory reset geprobeerd van uit de bootloader, zie dit filmpje hier

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 18 april 2015
  • 20:14

Nee nog niet geprobeerd alleen vanuit het menu.

Maandag gaat mijn nieuwe simkaart online dus kan ik daarvoor mooi hem helemaal resetten op deze manier.

Thanx voor de tip!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren