Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gladger

gladger

• Lid sinds 28 februari 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2015
  • 15:56

Beste gizmobinky, ik zag aan de je correspondentie op de site dat je veel mensen met HTC problemen verder hebt geholpen.
Ik heb een probleem met mijn HTC one M7. Binnenhalen gemelde nieuwe updates lopen telkens vast. Ik heb de Andriod-versie 4.3 en gelockd. Toetsel is van aug 2014. Gekocht via Aliexpress. Contact gehad hierover met HTC Ned. Zij geven aan dat er illegale software op zit, valt dan niet meer in de garantie. Mogelijk dat deze software het probleem veroorzaakt.

Kun je mij verder helpen?

ps. Ik zend een afbeelding mee van mijn bootloader

Mvrgr Gerrit

Bijlage:

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 1 maart 2015
  • 18:53

ik wil je wel verder helpen maar de afbeelding kan ik niet goed zien en als mij niet vergis is dat de recovery een bootloader ziet er anders uit.

het is toch niet toevallig een clone? zo niet en hebt de legale software van htc erop is de stock recovery flashen voldoende om de update te laten slagen.

ik moet toch eerst weten wat voor een toestel je hebt.

het beste is om even dit tooltje te installeren op je c-drive zet meteen een snelkoppeling van de tool naar je bureablad.

ga eerst even op je toestel naar instellingen/energie en zet snelopstarten op uit, zet je toestel nu helemaal uit vervolgens houdt eerst de volume down en power tegelijk ingedrukt en vasthouden tot dat je in de bootloader bent {ziet er uit als zie foto} navigeren doe je dmv de volume knop selecteren met power.

sluit vervolgens je m7 aan op je computer en selcteer fastboot {fastboot moet rood worden met usb erachter} kan zijn dat er drivers geinstaleerd worden wacht dat eerst af open de tool met de snelkoppeling en type in het venster fastboot getvar all kopieer alles even hier neer wat in het venster van het tooltje staat dan ik je beter helpen/ imei nummer doe maar niet

Bewerkt (1 maart 2015 18:55) | text aangepast
gladger

gladger

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2015
  • 19:44

Mijn reactie heeft even op zicht laten wachten, sorry. Inmiddels is het me gelukt het tooltje Eliteunzip binnen te halen. Telefoon aan PC gekoppeld en op fastbootusb gezet.Maar hoe nu verder? Telefoon reageerd niet. Kan programma Eliteupzip oa. mee compressen op decompressen.

Bewerkt (4 maart 2015 19:47)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 4 maart 2015
  • 20:08

je hoeft alleen maar even het tooltje minimal_adb_fastboot_v1.1.3_setup te runnen dubel klikken en de instalatie begint tijdens de instalatie moet je een snelkoppeling naar je bureaublad zetten het tooltje kun je hier downloaden vervolgens zet je de telefoon in fastboot mode en je klikt 2 maal op de snelkoppeling van de tool en het programma opent zich, zie foto en type dan even in wat ik op de foto met rood omcirkeld heb druk op enter en kopieer dan even de gegevens wat in het programma staat en plaats ze op deze site zodat ik kan zien welke telefoon type enz… je hebt zodat ik je beter kan helpen je telefoon weer orgineel te krijgen.

kijk ook even en plaats hier neer wat er bovenaan in de bootloader staat/ er kan bijvoorbeeld s-on/s-off staan of locked/unlocked met of zonder tampered erboven zie foto 2

ik raad je aan het imei nummer niet hier neer te zetten ivm kwaadwillende.

Bewerkt (4 maart 2015 20:35) | meer info! foto 2 toegevoegd
gladger

gladger

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2015
  • 21:53

Pffff, het is gelukt! Zie hier onder. Hoopt dat je er wat aan hebt. Zoals je advies IMEI er uit gehaald. Hoor graag van je.

De HTC One heeft status LOCKED Ik zie geen Tampered staan en S-of

Microsoft Windows
Copyright © 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Program Files\Minimal ADB and Fastboot>Fastboot getvar all
(bootloader) version: 0.5
(bootloader) version-bootloader: 1.55.0000
(bootloader) version-baseband: 4A.20.3263.16
(bootloader) version-cpld: None
(bootloader) version-microp: None
(bootloader) version-main: 3.22.1540.1
(bootloader) version-misc: PVT SHIP S-OFF
(bootloader) serialno: HT34TW910181

(bootloader) meid: 00000000000000
(bootloader) product: m7_ul
(bootloader) platform: HBOOT-8064
(bootloader) modelid: PN071****
(bootloader) cidnum: 11111111
(bootloader) battery-status: good
(bootloader) battery-voltage: 3974mV
(bootloader) partition-layout: Generic
(bootloader) security: off
(bootloader) build-mode: SHIP
(bootloader) boot-mode: FASTBOOT
(bootloader) commitno-bootloader: dirty-fe1214a4f2
(bootloader) hbootpreupdate: 11
(bootloader) gencheckpt: 0
all: Done!
finished. total time: 0.067s

C:\Program Files\Minimal ADB and Fastboot>

Bewerkt (4 maart 2015 22:11)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 4 maart 2015
  • 23:27

oke ik zal het proberen uit te leggen.

aan je toestel is van alles aan gewijzigt en hij is totaal niet orgineel meer het cid nummer is gewijzigt in super cid dwz je kunt software van elke provider draaien maar dan ook alles cid behoort normaal voor een nederlandse telefoon HTC__E11 te zijn het mid nummer model identificatie nummer is zodanig gewijzigt dat het niet meer klopt altants niet voor europees toestel en zal op het moment alleen werken met super cid.

je toestel heeft wel de status s-off dat betekent dat de beveiliging er af is maar met een gelockte bootloader.

al met al om je toestel helemaal weer stock te krijgen moet eerst de bootloader weer unlocked worden om daarna het mid nummer aan te passen naar mid: PN0710000 om vervolgens het cid nummer naar HTC__E11 terug te brengen.

als dat allemaal klaar is kun je een RUU installer of RUU zip is de stock software van htc installeren om daarna de bootloader weer te locken en als het toestel dan weer normaal draait kun je status s-off weer op s-on zetten.

ik wil wel een tutorial schrijven maar dat wordt niet eerder als morgenavond als je toevallig in de omgeving van doetinchem woont kan ik het wel voor je doen voor mij is het een half uurtje werk en scheelt mij een hoop type werk:/

en het is wel een hele toer om de telefoon weer goed te krijgen trek er maar een avondje voor uit als je dit nooit gedaan hebt.

Bewerkt (5 maart 2015 00:09)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6176
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 5 maart 2015
  • 08:44

Verplaatst naar One m7-forum aangezien het "Stel jezelf voor-forum bedoeld is om…. jezelf voor te stellen.

gladger

gladger

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2015
  • 09:21

Dank je voor je uitgebreide antwoord en aanbod het toestel te herstellen. Ik maak daar graag gebruik van. Ik woon in Amstelveen maar Kom oorspronkelijk uit Doetinchem,waar onze familie nog woont. Wanneer komt het je uit dan maken we een afspraak en kombineer ik dit met familiebezoek.

Hoor graag van je.

Mvrgr. Gerrit

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 5 maart 2015
  • 12:37

is prima ik zal je wel een privé bericht sturen via androidworld ik plaats liever niet mijn info hier.

gladger

gladger

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2015
  • 19:43

Het probleem met vastlopen van mijn HTC one M7 is vakkundig opgelost dankzij Gizmobinky. Ik heb veel waardering voor je vrijblijvende hulp om dit komplexe probleem met mijn HTC One op te lossen. Hij werkt uitstekend na de backup, alle gewenste media staat er weer op. Wens je alle goeds voor nu en in de toekomst. Groet Gerrit

Bewerkt (9 maart 2015 19:45)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren