Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 10 juni 2015
  • 23:10

zet je telefoon in fastboot en type fastboot erase cache en flash meteen erna twrp recovery.img opnieuw in de tussentijd ga ik even op zoek naar clockwork mod recovery.
cwm heb ik al Ik hoop overigens dat andere wat kunnen leren van mijn "fouten"
ik denk het wel je hebt zo'n beetje alles tegen gehad en er is genoeg voorbij gekomen

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2015
  • 10:52

Goeie moggel gizmobinky,

De HTC leeft weer! Na veel gepruts en irritatie is het me eindelijk gelukt te kunnen beginnen met installeren.

Sommige apps schutteren of starten helaas niet op, is niet heel erg zijn niet de belangrijkste.

Simkaart meld zich gelukkig weer snel aan dus binnen 2o seconde ben ik weer online ipv ruim 2 minuten voorheen.

Ik vraag me wel twee dingen af:

- ondanks het feit dat ik jouw stappen heb doorlopen rond om de wissel van trpw naar cmd blijft in de file explorer een mapje staan met twrp en als afbeelding een "?" dit geld ook voor de clockworkmod. Deleten heeft geen zin hij staat er naderhand toch weer.
- waarom zit er in deze versie SuperSu terwijl het een officiele versie lijkt?
- hoe kan ik de beltoon en de meldtoon scheiden, staat geen optie voor (in andere versies kun je die twee loskoppelen) maar omdat de ringtone nu wat zachtjes is klinkt de meldtoon keihard

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 11 juni 2015
  • 12:56

instaleer even es file explorer zet root aan in de instellingen van de app en nu kun je wel de map twrp en cwm verwijderen met deze app maar cwm zal toch elke keer terug komen.

dat hij geroot is dan kun je het beste even op de site kijken waar je de rom vandaan hebt of daar bij staat geroot of niet geroot het kan ook zijn dat na het flashen van de rom cwm recovery hem automatisch root twrp doet dat namelijk wel.

wil je hem toch unrooten open dan even het appje supersu os superuser ga naar de instellingen en selecteer daar voledig unrooten.

ik draai op het momment zelf geen stock android maar als je in het homescherm zit druk dan even op de volumeknop dan het tandwieltje en dan kun je wel appart geluid instellen zie screenshot tevens zit in de instellingen wel een optie om geluiden aan te passen je moet alleen even goed zoeken.

"/>

"/>

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2015
  • 14:21

Ik was je voor! File Explorer gebruik ik altijd standaard als er geen explorer op zit. Maar zal hem ff rooten en kijken of ik twrp eruit krijg.

Wat jij op het derde plaatje hebt staan dat heb ik dus niet.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 11 juni 2015
  • 14:50

Ik was je voor! File Explorer gebruik ik altijd standaard als er geen explorer op zit. Maar zal hem ff rooten en kijken of ik twrp eruit krijg. Wat jij op het derde plaatje hebt staan dat heb ik dus niet.
als het goed is zit in de map van twrp ook jou backup van de stock rom die je als het goed is gemaakt hebt voor dat je de eerste rom ging flashen de backup map kun je eventueel naar je computer kopieren mocht je hem later nodig hebben kun je heb terug zetten je weet maar nooit waar het goed voor is.

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2015
  • 18:57

dan heb ik je fout begrepen……of niet…….ik heb via twrp (toen ik ook weer een bestand kon toevoegen op de interne kaart) heb ik dat bestand gekopieerd naar mijn computer.

maar dat bestand krijg ik met geen mogelijkheid weg……ik verwijder het, ga weg en bij terugkomst staat dat bestandje er weer ;-(

ff andere vraag….deze rom kent geen fm radio, nu heb ik spirit fm 2 geinstalleerd maar vind dat een slappe app ivm storingen. weet jij waar ik de originele htc fm radio kan vinden?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 11 juni 2015
  • 21:14

Er zal wel iets achtergebleven zijn van twrp en nu ergens op je systeem staat dat heb je wel eens en dat kan ik jammer genoeg niet zien van hieruit

Wat de HTC FM radio betreft kun je hier downloaden of zoek anders naar HTC FM radio APK met google

Bewerkt (11 juni 2015 21:17)
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2015
  • 19:33

Ha die gizmobinky,

De HTC draait nu een paar dagen zo goed als stabiel.
De HTC radio heb ik helaas niet werkend gekregen, sommige versies (allemaal geschikt voor Lollipop) sloten of direct af met een foutmelding of bleef er in beeld staan "even geduld" en liep het toestel vast. Inmiddels toch maar Spirit FM 2 geinstalleerd en met een beetje goede wil en geduld heb ik bereik.

Toch heb ik over een vraag. Het kan zijn dat jij hier niets mee kan en dit in de ROM zit.

Ik heb een prepaid van AH Mobiel. Deze lijkt problemen te hebben met de ROM omdat hij mijn telefoonnummer niet weergeeft (overigens ook niet wanneer ik een app download waarmee ik mijn simkaart kan uitlezen/kopieren) de app (hiermee kun je je btg en bundels opwaarderen) start hierdoor niet op. Ik heb dit ook gehad met de Samsung telefoons en toen ik hem weer terug had gezet naar een niet gerootte versie was het probleem opgelost. Zou dat ook nu weer het geval kunnen zijn? Het zelfde geldt overigens voor mijn voicemail instellen dat lukt op mijn telefoon niet omdat hij het nummer niet pakt bij de instellingen (klik op de hoorn, klik dan op instellingen, voicemail en daar kun je normaal je nummer invullen).
Mocht dit idd te maken hebben met het rooten kan ik dan zomaar de root van deze versie ongedaan maken of moet ik er een andere versie opzetten en zo ja welke?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 15 juni 2015
  • 13:59

zou makklelijk aan de rom kunnen liggen maar je kunt hem gewoon unrooten met het superuser of supersu appje in de instellingen/voledig unrooten en check het dan even opniew of je nu wel je telefoonnummer kunt gebruiken.

en ik weet niet welke rom er nu bij jou opstaat maar je zou deze hier ook nog kunnen proberen.

en waarom gebruik je een fm appje is een internet radio app niet beter zoiets als deze hier.

Bewerkt (15 juni 2015 14:01)
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2015
  • 15:05

Goedemiddag,

Het is mij altijd geleerd om alleen radio te luisteren via internet op je mobiel wanneer je thuis bent omdat het verbruik via bijvoorbeeld TuneIn best wel veel is en ik maar 500mb heb.

De huidige rom die ik heb geïnstalleerd is HTC-ONE-M7_GPE-5.1_LMY47O.H6-stock_v1.00 (is dezelfde als jouw link). Ik merk wel dat ondanks hij in het Nederlands is hij toch via bijvoorbeeld Twitter de Nederlandse woorden niet herkent. Instellingen veranderen heeft geen zin.

update 00:11: andere rom (Dirty Unicorns) geinstalleerd), lijkt stabieler te lopen maar heeft wel dat geintje met die simkaart weer terug.

Bewerkt (16 juni 2015 00:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren