Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rook

Rook

• Lid sinds 22 februari 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2015
  • 18:39

Goedeavond,

Mijn vriendin heeft een HTC One M7 met, er stond een standaard HTC sense ROM op.
Vanwege een trage telefoon, zijn we begonnen met het helemaal terug zetten van de telefoon naar de fabrieks ROM, maar op een of andere manier pakt hij deze niet.

Ik heb op dit forum de diverse topics bekeken over de mensen met een M7, en dat je de ROM met Europe moet pakken, maar ook deze pakt de M7 van ons niet.

De status van het toestel is nu:

*** Tampered ***
*** Relocked ***
*** Security Warning ***
M7_UL PUT SHOP S-ON RH
HBOOT-1.57.0000
RADIO-4T.29.3218.08
OPENDSP-V32.120.274.0909
OS-6.09.401.5
eMMC-boot 2048MB

Fastboot

met daaronder nog keuze uit bootloader, reboot, reboot bootloader en power down.

Op de PC ziet hij de telefoon wel, hij pakt hem ook netjes met het terug zetten van een andere ROM, maar komt al gauw met een ERROR dat de ROM er niet op mag.

Mis ik iets? zijn er nog mensen met tips?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 februari 2015
  • 20:33

ik zie al wel dat de m7 van jullie ooit een een unlocked bootloader heeft gehad maar dat even terzijde wat belangrijk is dat je eerst het cid nummer achterhaald het cid nummer is bepalend op welke software provider of niet provider gebonden stock op de htc one m7 stond.

een voorbeeld hier van is als het cid nummer HTC__E11 is dan betreft het een nederlands toestel en zal een provider gebonden rom/RUU installer niet werken heeft je toestel bijv cid VODAPE17 dan bereft het een provider gebonden toestel van vodaphone en zal een europese rom/RUU installer van europa nooit werken en geeft dan een fout.

als je toestel nog werkt kun je het cid nummer met het appje Simple CID Getter controleren.

je kunt nog proberen je toestel in fastboot mode te zetten en de RUU installer als admin {rechtsklik muis} te runnen.

en een RUU installer waarvan het versie nummer lager is dan waar het toestel op loopt zal een rom/RUU installer ook niet werken.

en normaal gesproken is een factory reset van het toestel genoeg om hem sneller te laten worden.

lukt dit ook niet dan wil jullie wel verder helpen maar heb dan wel iets meer gegevens nodig.

start het toestel nu nog gewoon op?
hebben jullie zelf ooit een keer de bootloader unlocked en er toen een custom rom op gezet of alleen geroot met eventueel een custom recovery?

is het toestel in het verleden ooit s-off geweest?

Bewerkt (22 februari 2015 20:46)
Rook

Rook

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2015
  • 21:09

Beste gizmobinky,

Hier heeft ooit iemand zonder mijn toestemming cyanogenmod 11 op gezet. Aangezien deze steeds blijft hangen tijdens het bellen wilde ik deze terug zetten.

Hiervoor heb ik het volgende doorlopen om hem terug proberen te zetten.
http://htc-one.wonderhowto.com/how-to/uninstall-cyanogenmod-revert-back-stock-sense-htc-one-0150157/

Alleen nu blijft hij dus hangen in de bootloader.

Verder is het E11 en is mijn provider KPN.

Met vriendelijke groet,
Melanie

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 februari 2015
  • 21:44

ah oke als je die tutorial gevolgt hebt is het oke behalve de RUU installer van die site {AT&T version} die is voor een amerikaans toestel.

ga even naar deze site hier en download degene wie ik hieronder omcirkeld heb.

zet eerst je telefoon in fastboot mode dat doe je door je toestel helemaal uit te zetten dan volume down en de powerknop allebij net zolang in te houden totdat je in de bootloader bent navigeren in de bootloader doe je met de volumeknop selecteren met de powerknop sluit vervolgens je m7 aan op je computer en selecteer fastboot fastboot moet! rood worden met usb erachter, er kunnen ook drivers geinstaleerd worden wacht dat eerst af run vervolgens de RUU installer als admin rechtsklik muis als je geluk hebt werkt het nu wel zo niet dan moet het op een heel andere manier maar probeer eerst dit maar eens.

Rook

Rook

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2015
  • 08:29

Beste gizmobinky,

Het lijkt erop alsof hij deze ROM ook niet pakt.

Hij komt dit weer wel langs checking signature, maar bij checking header hangt ie toch al ruim 30 min nu.

Nog even laten doorgaan of zijn er nog andere mogelijkheden?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 februari 2015
  • 08:51

Oke da's jammer dan moet het op een andere manier ik zal vanmiddag hier wel het een en ander neerzetten hoe je terug naar de stock rom kunt.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 februari 2015
  • 13:46

daar was ik weer

ik zal hieronder een kleine tutorial schrijven hoe weer terug naar stock het is niet simpel als je dit nooit gedaan hebt maar het is niet onmogelijk

allereerst download en instaleer dit tooltje op je c-drive onhoudt waar je map neerzet heb je later nodig plaats ook een snelkoppeling van de tool naar je bureablad.

om terug naar de stock rom te gaan moet eerst de bootloader weer unlocked worden ga daar voor hier naar toe meld je aan en ga naar unlock bootloader en get started bij suported devices selecteer je all other suported models en begin unlock bootloader en volg de instructies 1 tot en met 3 en sla 4 over, open nu het tooltje met de snelkoppeling en type in het venster fastboot devices als het goed is krijg je een nummer terug van het aangesloten apparaat wordt hij niet herkent volg en pas toe wat in dit filmpje gedaan wordt.

Rebooten van de computer wil ook nog wel eens helpen.

als alles oke is kun je verder gaan met stap 5 tot en met 7 als je de unlockcode bin eenmaal binnen hebt via de mail kopieer hem dan in de map van de tool {Minimal ADB and Fastboot} klik vervolgens op de link in de mail om verder te gaan met het unlock procces.

type in het venster fastboot flash unlocktoken Unlock_code.bin als je nu op je telefoon kijkt krijg je de optie om de bootloader te unlocken kies ja.

nu moet er eerst een custom recovery op komen kun je hier downloaden pak/download openrecovery-twrp-2.8.5.0-m7.img en kopieer hem in de map van de tool zet je telefoon in fastboot mode open de tool en type in het venster fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.8.5.0-m7.img er moet oke/sending/writing/oke komen te staan.

als de recovery erop staat koppel dan eerst de usb kabel los boot vervolgens vanuit de bootloader in recovery door hboot te selecteren dan zie je vanzelf recovery staan selecteer recovery waarna je toestel in twrp recovery boot.

nu wordt het ingewikkelder omdat de site waar ik je naartoe wilde sturen er al dagen zo niet weken eruit ligt anders was het een stuk simpeler geweest:/ dan maar op een andere manier.

download eerst de twee bestanden de rom en stock recovery hier vandaan pak het flash recovery bestand uit naar je bureablad vervolgens plaats/kopieer de rom {stock system dump} het stock system dump bestand niet! uitpakken in de map van de tool {Minimal ADB and Fastboot} en verander de naam in firmware sluit de map weer.

nu gaan we de rom sideloaden naar je telefoon.

sluit je telefoon aan op de computer open de tool Minimal ADB and Fastboot en op je telefoon selecteer in twrp recovery advanced/adb sideload en swipe to start sideload je telefoon zal in siteloademode gaan er kunnen ook drivers geinstaleerd worden wacht dat eerst af.

vervolgens type in venster adb devices je krijgt een nummer terug vervolgens type adb sideload firmware.zip en de rom wordt naar je toestel gepushed dit kan even duren en de procenten worden weergegeven, als het klaar is volg de instructies verder op je phone om de rom te instaleren.

opmerking! zorg dat het scherm van je htc one m7 niet in slaap valt tijdens het sideloaden de bewerking kan onderbroken worden als het scherm uit is een beetje tikken op het scherm voorkomt dat.

hier een filmpje hoe adb sideload te gebruiken bij ongeveer 5 minuten in het filmpje wordt een zip bestand gepushed.

als de rom geinstaleerd is reboot je telefoon op en zorg zodra je een melding om te rooten krijgt van twrp dat je hem niet! root let daar op start vervolgens tot aan het beginscherm maar log nog nergens op in behalve je wifi en accepteer geen updates is heel belangrijk! als alles naar wens is boot dan weer in fastbootmode en activeer fastboot open de flash recovery map die je uitgepakt hebt en run de install-recovery-windows batch die zal de stock recovery gaan flashen als dat oke is boot dan je toestel weer op ga naar instellingen/info/softwareupdates en check of je updates hebt maar download of accepteer nog niets.

als alles oke is moet de bootloader weer gelocked worden dat doe je door je toestel in fastbootmode te zetten en het comando fastboot oem lock in te geven om te checken of de bootloader gelocked is haal de usb kabel eruit en reboot dan de bootloader even en bovenaan moet dan staan relocked met tamprered.

je toestel is nu helemaal weer stock als je updates hebt kun je die nu weer downloaden en doorvoeren.

als je vragen hebt hoor ik wel.

Bewerkt (23 februari 2015 19:59) | opmerking toegevoegt.
Rook

Rook

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2015
  • 19:56

Beste gizmobinky,

Ik zit inmiddels bij het punt dat ik Minimal ADB en fastbood aan heb staan en dat ik het toestel in twrp recovery moet zetten, maar als hij in sideloadmodus staat kan ik hem niet vinden met adb devices, zet ik sideloadmodus uit, dan kan ik hem wel vinden met adb devices, doe ik wat verkeerd?.

Ik heb het filmpje ook bekeken, maar ik doe inprinciepe het zelfde als dat in het filmpje wordt voorgedaan.

Bewerkt (23 februari 2015 20:09) | toevoeging.
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 februari 2015
  • 20:24

adb sideload geeft wel vaker problemen bij sommige computers probeer een andere usb poort of andere kabel of je pc rebooten met aangesloten telefoon.

het kan ook zijn dat je even moet wachten met het ingeven van adb devices nadat je sideload geactiveerd hebt je moet de computer wel de tijd geven om je telefoon te laten vinden, je moet wel een geluidje horen van je computer zodra je sideload activeert.

wat je ook kunt proberen is om te kijken of je het bestand direkt naar je m7 kunt kopieren ga daarvoor eerst naar het beginscherm van twrp recovery sluit je m7 aan en selecteer mount en dan mount usb storage en als je geluk hebt kun je hem vinden in verkenner als android E of een andere naam kopieer dan vervolgens de firmware.zip naar je m7 als dat lukt kun je hem instaleren vanuit het beginscherm de optie install zoek vervolgens de firmware.zip en klik erop hij zal dan instaleren.

mocht het lukken en zodra je reboot krijg je waarschijlijk een optie om te rooten doe dat niet.

mocht het niet lukken dan is er nog een optie en dat is met een USB MICRO OTG KABEL in combo met een usb stick.

Bewerkt (23 februari 2015 20:26)
Rook

Rook

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2015
  • 20:44

Ik ga het direct proberen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren