Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Gemie

Gemie

• Lid sinds 10 januari 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2015
  • 22:43

Hoi HTC one liefhebbers,

Ik heb mijn m7 in mei 2014 geunlocked, s-off gemaakt en acht romantische op gezet. Nu ben ik bang dat wanneer lollipop uitrolt niet goed zal werken omdat ik vanaf mei al geen firmware updaten meer heb gedaan. Nu ben ik al enige tijd aan het bekijken hoe ik dit moet doen. Op zich zijn er heldere tutu te lezen via xdaen andere sites. Het probleem is echter dat ik mijn laatste fw niet kan achterhalen. Wanneer ik via getvar de info opvraag staat er: main version (en dan geen waarde). Dit is omdat tarp versie 2.7 heb gebruikt (aldus xda)
Ik heb hem geroot omdat ik branded t-mobile toestel heb en de updaten erg traag verliepen. De laatste firmware was van t-mobile (android 4.3 desk ik) Ik de cd gewijzigd naar HTC_e11 en de hboot is 1.55.0000.

Hoe kan ik er achter komen met fw versie ik moet beginnen. Ik sta open voor ideeën.

Een andere optie is natuurlijk terug gaan naar stock jb, en dan de ota's installeren? Alleen is dan de vraag welke ruu ik dit moet hebben.

Alvast bedankt!

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 10 januari 2015
  • 23:22

dat ligt eraan wat je wilt, of je wilt weer helemaal terug naar tmobile dan zul je het cid nummer terug moeten zetten naar tmobile en of een RUU installer of nandroid backup terug zetten.

of je laat hem gewoon op nl = htc E_11 en zet hem helemaal terug naar stock en je krijgt eerder updates

iig je kunt niet een update doorvoeren als je toestel de stock rom draait met een custom recovery of geroot is.

en aangezien je toestel nog s-off is is alles nog mogelijk en je bent dan niet afhankelijk van de firmware.

voor nl moet je de europa versie hebben voor tmobile tmous.

voor alle downloads van nandroid RUU enz.. kun je hier terecht

er is voor de m7 ook nog zoiets als guru reset kun je hier voor terecht.

ps als je toestel nu nog op de stock htc E_11 rom draait zou ik hem eerst unrooten om daarna de stock recovery te flashen zo kun je ook updates doorvoeren. zorg wel dat je de juiste stock recovery flashed anders lukt het updaten niet

Bewerkt (10 januari 2015 23:31)
Gemie

Gemie

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2015
  • 19:41

Ik heb de guru reset gelezen en ik denk dat dit de oplossing is. Ik weet niet wanneer het zal doen, maar je hebt me verder geholpen. Ik had guru reset nog nooit te lezen.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 11 januari 2015
  • 20:02

Guru reset werkt prima ik heb het ooit één keer gebruikt op mijn toenmalige m7 .

Ik heb wel een tip omdat jouw toestel s-off is hoef je niet extra de bootloader te locken of hem weer s-on te maken de ota updates werken ook zonder een locked bootloader zolang er maar bij de stock rom een stock recovery opstaat, gewoon lekker de bootloader unlocked en s-off houden.

Succes verder met het stock maken van je m7.

Gemie

Gemie

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2015
  • 20:20

Ik heb de guru reset uitgevoerd en werkte super ben nu de updaten aan het binnenhalen. Nogmaals bedankt voor je advies.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren