Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Emway

Emway

• Lid sinds 07 december 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 7 december 2014
  • 10:49

Mijn HTC One M7 kreeg het bericht om naar versie 6.09.401.11 te updaten. De verliep niet goed (rood uitroepteken). Bij het opstarten van de One blijft deze nu hangen op het HTC One opstart scherm (geen automatisch herhaalde reboot).
Recovery zorgt voor rood uitroepteken, en Factory Reset laat in eerste instantie een groene pijltjes update scherm zien, en na automatisch reboot blijft deze ook weer hangen op het HTC One opstart scherm. De bootloader was locked en heb ik met de nodige moeite unlocked gekregen.

De RUU die ik eerder wel eens heb gebruikt (ook na een mislukte automatische update), RUU_M7_UL_K44_SENSE55_MR_HTC_Europe_4.19.401.9_R_Radio_4A.23.3263.28_10.38r.1157.04L_release_353069_signed_2-1, geeft aan dat deze de rom wil updaten van Image-versie 6.09.401.10 naar versie 4.19.401.9. Daarna verschijnt de melding "Fout Image update fout
Het ROM Updatehulpmiddel kan de Android telefoon niet updaten. Verkrijg het juiste ROM Updatehulpmiddel en probeer opnieuw."
Mijn instellingen: HBoot versie 1.57 en instelling S-on

Ik heb op vele sites gekeken, wat de oplossing is, o.a. S-off zetten, maar vele verwijzen naar oudere HBoot versies en naar links die niet meer werken (ook bij Androidworld handleiding).
Ik ben helemaal nieuw in deze materie. Graag ontvang ik een zo gedetailleerd mogelijke reactie met de door mij te volgen stappen om het toestel weer te unbricken. Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 7 december 2014
  • 12:59

om een RUU installer te laten slagen moet hij iig hoger zijn dan de versie waarop het toestel draait anders lukt het niet en zal de RUU stoppen.

dat hij niet doorloopt met het updaten in recovery heeft er mee te maken dat je een verkeerde stock recovery erop hebt staan de oplossing is de juiste stock recovery zoeken en flashen.

kijk anders hier even misschien staat daar een oplossing voor je probleem.

en anders even deze rom hier flashen wel zorgen dat je de odexed versie neemt als je upates van htc wilt laten slagen.

en zoals al aangegeven wordt op de site wil je helemaal stock With odexed version you can download and flash OTA from HTC (you need stock boot.img and recovery.img as well)

Bewerkt (7 december 2014 13:06)
Emway

Emway

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 7 december 2014
  • 17:07

Bedankt, ik ben nu een stukje verder:
- Ik heb de recovery.img gedownload, waarna ik de install-recovery-windows.bat succesvol heb uitgevoerd.
- Daarna heb ik de file One_6.09.401.5_odexed.zip gedownload, en geunziped.
- Tenslotte heb ik met “fastboot flash boot boot.img” de boot.img uit de geunziped One_6.09.401.5_odexed.zip file succesvol overgezet.

Maar wat moet ik daarna doen??? Is er geen RUU van deze android/sense versie voor de One M7?
Sorry voor de basic vragen, maar liefst zo gedetailleerd mogelijk de stappen toelichten.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 7 december 2014
  • 17:37

nee niet helemaal goed, de bedoeling van de zip is dat je die moet installeren als een custom rom.

de volgorde is dan eerst zorgen dat je er een custom recovery op krijgt vervolgens zet je de zip {niet uitpakken} op je toestel boot in de custom recovery en selecteer install zip from sd kaart zoek de zip en installeer hem, boot vervolgens in de bootloader en instaleer de boot.img en meteen daarna de stock recovery.img vervolgens lock je de bootloader weer en als alles goed gegaan is heb je weer een stock htc one draaiend op htc sense en nu kun je ook weer updates downloaden en doorvoeren.

de RUU heb je niet nodig de zip is namelijk de stock rom.

Bewerkt (7 december 2014 17:39)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 7 december 2014
  • 17:49

als je een RUU wilt hebben kun je hier downloaden neem degene wat ik met rood omcirkeld heb.

let er op dat je het toestel in fastboot mode zet als je hem op je computer aansluit—fastboot moet rood zijn met usb erachter.
plus de RUU installer moet je als administrator runnen rechtsklik muis

als je dezelfde fout krijgt als in het begin dan kun je het schudden dan werken alleen maar die andere oplossingen.

Bewerkt (7 december 2014 17:52)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 7 december 2014
  • 18:02

als het niet lukt dan zal hier de stappen precies neerzetten wat je moet doen.

Emway

Emway

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 7 december 2014
  • 19:03

Ik weet niet hoe ik de zip van mijn pc op de One M7 kan krijgen; de telefoon start in zijn geheel niet meer op (alle HTC One logo te zien), dus OTA, Dropbox of FTP zijn geen opties denk ik.

De genoemde RUU is precies dezelfde als ik al geprobeerd heb. Ik heb deze nogmaals, nu met expliciete admin rechten (ik ben al admin op mijn pc), met dezelfde foutmelding tot gevolg.

Graag maak ik van het aanbod gebruik om via de stappen de update succesvol te kunnen uitvoeren. Ik ben geheel onbekend met diverse tools, en de handleidingen die ik tot nu heb gelezen op het web gaan uit van een zekere mate van bekendheid met diverse tools. Mijn doel is de M7 weer in zijn oorspronkelijke staat te brengen met de meest recente en officieel door HTC ondersteunde Android en Sense.

Wederom alvast bedankt voor je stappen en toelichting.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 7 december 2014
  • 21:15

oke allereerst download en installeer deze tool hierop je c-drive en onhoudt waar je de map neerzet zet tevens een snelkoppeling van de tool naar je bureablad.

vervolgens download hier de laatste twrp recovery.img en plaats hem in de map {Minimal ADB and Fastboot} die je moest onthouden.

plaats de zip Odexed versie voor de m7 ook in de map van de tool, nogmaals niet! uitpakken

kopieer de boot.img en de stock recovery.img voor de m7 ook in dezelfde map.

als de bootloader nog gelocked is unlock hem dan eerst,is de bootloader nog unlocked sla deze stap dan over.

om de bootloader weer te unlocken ga ik er even van uit dat je de unlockcode.bin voor het unlocken van de bootloader die je gekregen hebt van htc dev via de mail nog hebt zo ja plaats hem dan in de map van de tool zet vervolgens je m7 in fastboot mode en selecteer fastboot/ fastboot moet rood worden met usb erachter hier een filmpje hoe in fastboot mode en twrp recovery te booten, let op er kunnen drivers geinstaleerd worden wacht dat eerst af.
open nu de tool met de snelkoppeling en type in het venster fastboot devices als het goed is krijg je een nummer te zien van het aangesloten apparaat als dat oke is gaan we de boolader unlocken door het comando fastboot flash unlocktoken unlock_code.bin nu krijg je de optie op je m7 om weer te unlocken.

heb je unlockcode.bin niet meer dan moet je hem opnieuw aanvragen bij htc dev instucties staan op de site, je hoeft daarvoor niets te downloaden wat op de site staat alles kun je doen met de tool.

als de bootloader unlocked is moet de custom twrp recovery geflashed worden, zet je m7 weer in fastboot mode en type in het venster fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.8.1.0-m7.img er moet in het venster sending/oke/writing/oke komen te staan.

sluit je m7 aan op je computer en boot nu in twrp recovery en selecteer mount en dan mount usb storage als het goed is verschijnt hij in verkenner en kun je de odexed zip erna toe kopieren als het kopieren klaar is selecteer unmounten trek de usb kabel er uit ga vervolgens helemaal terug naar het hoofdmenu en selcteer install zoek de odexed zip en flash/instaleer hem.

lukt het niet om bij je systeem te komen of de odexed zip te kopieren dan kun je sideload gebruiken.

om het odexed zip bestand te sideloaden sluit je m7 aan op je computer selecteer advanced/adb sideload en swipe to start sideload en type in het venster van de tool adb devices vervolgens adb sideload naam bestand.zip de zip wordt gepushed naar je m7 en de instalatie van de odexed.zip begint vanzelf.

hier een filmpje hoe adb sideloade te gebruiken, ergens bij 5 minuten in het filmpje wordt een zip gepushed.

krijg je adb sideload ook niet aan de praat probeer dan een micro otg usb kabel in combo met een usb stick, zet de rom.zip erop en flash hem vanuit recovery.

als de rom geflashed is boot dan vanuit twrp in fastboot door reboot te selecteren en dan bootloader let op! als je de optie rooten krijgt negeer dat, niet doen dus anders kun je weer overnieuw beginnen

zet je m7 weer in fastboot mode en en flash de boot.img door in het venster fastboot flash boot boot.img in te geven vervolgens kun je de stock recovery flashen met het comando fastboot flash recovery naam stock recovery.img.

nu kun je de bootloader locken met het comando fastboot oem lock

als alles goed is gegaan is je toestel nu helemaal stock sense

als je vragen hebtstel ze.

succes!

Bewerkt (7 december 2014 21:46)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 9 december 2014
  • 09:53

En is het gelukt om je one m7 terug te zetten volgens de bovenste tutorial.

Emway

Emway

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 december 2014
  • 20:29

Allereerst bedankt voor de uitgebreide handleiding.

Ik ben weer wat verder gekomen, alleen bij het mounten begonnen de problemen. Ik kreeg een foutmelding op de cache directory om te mounten. Eerst heb ik de cache leeggegooid, maar bleef de melding houden. Na vele probeersels heb ik het hele interne geheugen gewiped. Er is nu 26 Gb vrij geheugen.
Na vele pogingen wilde de Windows Explorer de HTC One tonen. Ik probeerde de odexed file geziped hier naar toe te kopieren, maar explorer gaf aan dat de file te groot was; 1,2 Gb moet toch passen in 26 Gb. Daarna met adb sideload geprobeerd, en na vele pogingen werd de zip file 100% gekopieerd. Na deze 100% gaf de HTC de error “set_metadata recursive: some changes failed. Error executing updater binary in zip ‘/data/media/sideload.zip’”.

Ik kom nog niet verder. Is er nog een weg?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren