Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Vincevanwalleghem

Vincevanwalleghem

• Lid sinds 30 september 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 30 september 2014
  • 13:51

Hallo iedereen,

Sinds enkele weken ondervind ik serieuze problemen met mijn HTC one M7 .. De batterij gaat veel sneller leeg als voordien en vanaf het moment dat ik 4G-verbinding gebruik, wordt mijn telefoon heel erg warm ( kan soms zelfs oplopen tot 50 graden ) en loopt de batterij nog sneller leeg! Heb gisteren een batterijtest gedaan , de internal diagnostics test van HTC zelf, die bepaalt of je batterij al dan niet defect is, en daaruit blijkt dat mijn batterij perfect in orde is.. Zou het probleem kunnen liggen aan de Android update 4.4.3 die een kleine maand geleden is uitgebracht of heeft er iemand een andere verklaring voor? Ben op het vlak van custom ROM's en het rooten van men telefoon een absolute newbie en zou dit dus liefst ook niet doen.. Het enige wat ik misschien nog zou willen doen is Cyanogenmod installeren om te kijken of dit het probleem oplost ( en dus om te weten of het wel degelijk een softwareprobleem is ). Cache partition heb ik al gecleard, heb ook al 2x een factory reset uitgevoerd en ook dit lost het probleem niet op. Wacht ik best tot de volgende Android update of hebben jullie enkele suggesties die het probleem zouden kunnen oplossen? Om een illustratie te geven : batterij volledig opgeladen, 4G aangezet, telefoon niet meer gebruikt, 30 minuten later nog 88% batterij over, terwijl ik voordien makkelijk 16 uur met mijn batterij kon doen.. Ik hoop op positieve reacties, aangezien ik op deze manier niet echt meer kan genieten van mijn HTC one, terwijl ik het wel een super telefoon vind!

Dank bij voorbaat !

Bewerkt (30 september 2014 13:52)
psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 1 oktober 2014
  • 15:17

Je kan beter wachten met rooten totdat je de oorzaak gevonden hebt.
HTC doet namelijk moeilijk met gerooten toestellen en je garantie die je standaard hebt.

Je kan denk ik beter terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht(of gekregen). Daar zou je wel moeten aangeven dat de factory reset niet heeft gewerkt en het meerdere malen hebt gedaan (ook even opletten of ze dat erbij vermelden).. Dit omdat ze vaak gewoon een factory reset doen en het dan wel goed vinden (meerdere malen mee gemaakt).

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2014
  • 11:49

Het zou ook nog eens door 1 van je apps kunnen komen, je kan je telefoons in safe mode draaien als dit ook op de M7 werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=qmZGlv8AzsU

Mocht je telefoon dan goed werken ligt het waarschijnlijk aan een app, ik neem dat je na die factory reset gelijk alles weer ingesteld heb enzo.

snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2014
  • 22:27

Zou inderdaad heel goed een app kunnen zijn, ik had het laatst met de burgernet app, mijn telefoon werd heet en liep snel leeg. Ik kwam er met cleanmaster achter.

Vincevanwalleghem

Vincevanwalleghem

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2014
  • 12:15

Safe mode heeft niet gewerkt, ga cleanmaster eens proberen en anders hem toch binnen brengen voor reparatie..Vind het wel best raar dat de batterij het al zou begeven terwijl ze nog maar net een half jaar oud is. Heb echter wel net bij batterijverbruik gekeken en Google Play Services hebben voor 58% mijn batterij gebruikt, terwijl ik heb bijna niet gebruikt heb

Bewerkt (6 oktober 2014 12:21)
copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2014
  • 13:09

Waarom probeer je geen Factory reset? Dat kom ik namelijk niet tegen in je posting. Zo heb ik ook een drain gehad op de Nexus 5 wat alleen op te lossen was door een Factory reset.

Bewerkt (6 oktober 2014 13:10) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
Vincevanwalleghem

Vincevanwalleghem

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2014
  • 14:24

Heb ik al 2x gedaan, staat wel in mijn post

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2014
  • 17:24

Blijkbaar overheen gelezen ����

glasblazer

glasblazer

• Lid sinds 02 november 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 29 december 2014
  • 15:29

Na een factory reset (hardware matig dmv toetsencombinaties) ben je van je probleem af. Fabrieksinstellingen via menu (software) hielp bij mij ook niet afdoende. Sindsdien (1,5 jaar oud nu) gaat de batterij gauw 24 uur mee.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren