Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

boppe

boppe

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2014
  • 21:32

Hi

Enige tijd geleden heb ik los een HTC-one aangeschaft. Ik had al een abonnement bij T-mobile lopen, dus dat kaartje ging erin. Na een tijdje kreeg ik na een Android softwareupdate (versie 4.4.2) een nieuwe app w'n'w (web n walk) van T-mobile. Een soort snelkoppeling naar linkje.

Nu heb ik inmiddels een abo bij Hi en wil alles van T-mobile verwijderen.
Maar dit kreng laat zich niet verwijderen. Ga ik naar instellingen - apps - alle applicaties, dan kan ik deze app niet vinden.

Wie kan me hiermee verder helpen zonder de tel. te moeten rooten. Voor de duidelijkheid, het is dus een unbranded toestel.

Grz Boppe

Bewerkt (7 juli 2014 21:12)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 6 juli 2014
  • 23:33

ook niet in je app drawer op de app gaan staan vasthouden en verwijderen.

als hij niet te verwijderen is dan is hij meegekomen met de update wat niet te rijmen is vanwege het fijt dat jou toestel unbranded is.

de oplossing is dan een factory reset.

Bewerkt (6 juli 2014 23:39)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 7 juli 2014
  • 14:11

gizmobinky
de oplossing is dan een factory reset.

orginele unbranded firmware flashen? (Ben zelf een samsung gebruiker)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 juli 2014
  • 14:22

heb je wel een icoon in je app drawer?

dan kun je evt langdrukken op dat icoon (alsof je hem op je homescreen wilt zetten), dan kun je hem daarna naar “App info” slepen om er achter te komen welke app het precies is, zodat je deze kunt uitschakelen of verwijderen.

boppe

boppe

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2014
  • 21:25

Ik zal een deze eens meesturen.(link Onedrive foto's)
Hier zie je het pictogram die ik in mijn App drawer zie staan.
Klik ik op het icoon >2 seconden (foto 2) dan kan ik deze niet naar verwijderen slepen.

nanders
dan kun je hem daarna naar “App info” slepen om er achter te komen welke app het precies is, zodat je deze kunt uitschakelen of verwijderen.
Ik kan hem alleen naar snelkoppeling en verwijderen slepen, waarbij verwijderen zeg maar ‘uit’ staat.

In alle applicaties kan ik hem ook niet 1-2-3 vinden zodat ik hem eventueel kan uitschakelen…

Even wat meer info, misschien is hier uit te halen dat van belang kan zijn:

Android-versie: 4.4.2
HTC Sense-versie: 5.5
Softwarenummer: 4.20.111.21
HTC SDK API-niveau: 5.69
Kernel-versie 3.4.10-gc35527f
root@abm010#1
SMP PREEMPT
Smalbandversie: 4A.26.3263.18_10.38za.1157.04L
Build-nummer: 4.20111.21 CL324876 release-keys

Bewerkt (7 juli 2014 21:36) | software gegevens toegevoegd
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 juli 2014
  • 21:46

welk cid nummer heeft jou htc one m7, kun je hier meecontroleren HTC_E11 is nl unbranded.

Bewerkt (8 juli 2014 21:49)
boppe

boppe

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2014
  • 08:00

Nou breekt mijn klomp, er staat
CID is: T-MOB101

Kan dit gekomen zijn nadat ze een software-update hebben gedaan met hun eigen versie van Android?

Het is een toestel die ik niet eens via T-mobile heb… het start ook niet op met hun logo ofzo.

Ik moet nu eigenlijk downgraden o.i.d.
Stomme vraag, maar kan ik dat doen met behoud van alle apps en instellingen die ik nu heb?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 9 juli 2014
  • 09:41

nee kan niet meegekomen zijn met een software update cid nummer is een vast gegeven kan alleen veranderd worden als het toestel een unlocked bootloader heeft en s-off is dan pas kun je het cid nummer veranderen.

downgraden kan ook met behoud van apps en instellingen als je maar een backup maakt naar een account staat bij instellingen/back-up maken en opnieuw instellen.

als je dus andere software erop wilt hebben eerst de bootloader unlocken, s-off maken cid nummer veranderen, software flashen die matcht met het cid nummer, toestel weer s-on maken, de bootloader locken is in principe niet nodig om weer updates te onvangen als er maar en stock recovery op staat.

ps ik zag wel in de info over het toestel dat je htc one m7 root heeft, er is dus al mee gerommeld:/

s-off en een unlocked bootloader kun je controleren door in de bootloader te booten, ga daar voor naar instellingen/energie en vink snel opstarten uit.

zet je toestel helemaal uit houd de volume down en powerknop ingedrukt en vasthouden totdat je in de booloader bent staat er bovenaan unlocked met s-off dan weet je genoeg.

als jij de eerste eigenaar bent van de m7 kan dit gewoonweg niet of ze hebben jou een t-mobile toestel gegeven.

Bewerkt (9 juli 2014 10:47)
boppe

boppe

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2014
  • 20:11

gizmobinky
ps ik zag wel in de info over het toestel dat je htc one m7 root heeft, er is dus al mee gerommeld
Ja, ik zie verder niets van T-mobile. Het start gewoon op met HTC logo. Het zijn enkel een of twee appjes die er niet thuishoren.
Fijn is dat, dat er al mee gerommeld is. Is dan wel via een webwinkel aangekocht, maar het zou een unbranded moeten zijn.

gizmobinky
zet je toestel helemaal uit houd de volume down en powerknop ingedrukt en vasthouden totdat je in de booloader bent staat er bovenaan unlocked met s-off dan weet je genoeg.
als jij de eerste eigenaar bent van de m7 kan dit gewoonweg niet of ze hebben jou een t-mobile toestel gegeven.
Hahaha, dan weet ik genoeg? Not…
Ik ben de eerste eigenaar van dit toestel. Zoals ik la aangaf dacht ik dat die appjes met een update mee zijn gekomen, maar dat is dus onzin begrijp ik.
Maar er staat LOCKED en S-ON. Niet dat ik weet wat dát nu precies inhoud.

Bij een reboot zag ik de volgende gegevens:

*** LOCKED ***
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT-1.57.0000
RADIO-4A.26.3263.18
Apr 21 2014

Wat zou jou advies zijn?
Heb er geen ervaring mee. Zie er wel tegenop om alle instellingen en appjes terug te zetten. Maar met een paar uurtjes is dat natuurlijk ook weer gedaan…

Bewerkt (9 juli 2014 20:25)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 9 juli 2014
  • 21:35

ja das een goede vraag, in de eerste instantie moet je je afvragen in hoe verre je last van dat appje hebt.

je vraag wat een unlocked bootloader betekent is dat je acces tot je syseem hebt om bijv een custom recovery erop te zetten en vandaar uit een custom rom, kernel of andere zaken aan te passen.

bij s-off heb je toegang tot je hele systeem en kun je alles veranderen wat je maar wilt, bijv het veranderen van het cid nummer enz…

denk niet dat het bij iedereen van een leien dakje gaat het unlocken, s-off maken en alles wat erbij komt kijken, er zijn genoeg mensen die hun telefoon vernielt hebben bij zulk soort acties en daardoor een dure onderzetter erbij hebben, laats heb ik nog twee mensen thuis gehad omdat ze kompleet hun systeem verwijderd hadden zoiets is wel weer recht te zetten maar het kan ook erger.

het belangrijkste is dat je je goed inleest en de goede voorbereidingen treft voor dat je aan zoiets begint, wat voor de een een peuleschil is voor de ander een drama.

zoek anders hier op het forum naar tutorials voor de m7 of anders op xda developers kun je hier voor terecht.

het terug zetten van appjes en instellingen is geen probleem als je maar een backup maakt met een account.

als je vragen hebt dan hoor ik wel.

Bewerkt (9 juli 2014 21:36)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren