Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rickstah

Rickstah

• Lid sinds 28 december 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2014
  • 09:35

Wellicht dat iemand mij kan helpen.

Het gaat om het volgende. Na de update van Sense 5.5 naar Sense 6 is het onmogelijk om de system-app “Facebook voor HTC Sense” uit te schakelen. De knop is grijs en niet te gebruiken (greyed-out). Dit kon in Sense 5.5 wel en stond toen ook uitgeschakeld. De systeem-app “Facebook” stond en staat ook na de update nog steeds uitgeschakeld.

Ik hoop dat iemand het weet. Ik gebruik nl geen facebook en ben het ook niet van plan.

Alvast bedankt!

Gr
Rick

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6593
  • Reputatie 250
  • 12 juni 2014
  • 10:36

je kunt hem niet uitzetten in BlinkFeed is het dat wat je bedoelt?
Bij mij kan ik hem wel uitzetten in BlinkFeed op een HTC one m8 met sense 6 bij sosial & apps daar kun je hem gewoon uitvinken.

Rickstah

Rickstah

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2014
  • 10:53

Bedankt voor je reactie, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.

In blinkfeed heb ik bij Social & Apps alleen twitter staan. Facebook staat daar al niet bij, omdat ik de “Facebook” app al wel heb uitgeschakeld. Wat ik bedoel is echt de “Facebook voor HTC Sense” app. Die kun je vinden via instellingen - apps - alle apps. In het lijstje staan alle apps, dus ook de systeem-apps. Daar moet je normaal gesproken alles uit kunnen schakelen.

Op deze manier heb ik bijna alle bloatware uitgschakeld zoals 7digital, facebook, google+, google+ voor HTC Sense (die kan dus wel worden uitgeschakeld), HTC Power to give (nieuwste bloatware), Instagram voor HCT Sense (lukt dus ook) en Picasa uploader.

De zoektocht op internet leverde niet zo veel op, zelfs niet bij XDA, dus vandaar dat ik me tot jullie richt.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6593
  • Reputatie 250
  • 12 juni 2014
  • 11:31

dus bij alleen geactiveerde applicaties actieve apps staat facebook voor htc sense aan en je kunt hem niet stoppen, dat is vreemt bij mij kun je hem wel stoppen/uitschakelen.

Bewerkt (12 juni 2014 11:41)
Rickstah

Rickstah

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2014
  • 11:39

Nee, het is net even anders, maar je bent warm….

Je zit goed, maar je moet nog 1 tabje naar rechts, naar “alle applicaties”. Daar staan alle geinstalleerde apps, inclusief bloatware.

Daar staat de “facebook” app, en direct daaronder (op de M7 althans) staat een andere app die heet “Facebook voor HTC Sense”. Ditzelfde staat er voor twitter (en dus twitter voor HTC Sense), google+ (en google+ voor HTC Sense) enz enz.

En om het nog irritanter te maken, de normale facebook app kan ik uitschakelen en staat ook uitgeschakeld, maar die “Facebook voor HTC Sense” app kan ik niet uitschakelen.

Nu heb ik ook een vraag gesteld op het forum van Tweakers, daar heeft nog iemand hetzelfde probleem, maar helaas nog geen oplossing.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6593
  • Reputatie 250
  • 12 juni 2014
  • 11:43

Rickstah
Nee, het is net even anders, maar je bent warm….

Je zit goed, maar je moet nog 1 tabje naar rechts, naar “alle applicaties”. Daar staan alle geinstalleerde apps, inclusief bloatware.

Daar staat de “facebook” app, en direct daaronder (op de M7 althans) staat een andere app die heet “Facebook voor HTC Sense”. Ditzelfde staat er voor twitter (en dus twitter voor HTC Sense), google+ (en google+ voor HTC Sense) enz enz.

En om het nog irritanter te maken, de normale facebook app kan ik uitschakelen en staat ook uitgeschakeld, maar die “Facebook voor HTC Sense” app kan ik niet uitschakelen.

Nu heb ik ook een vraag gesteld op het forum van Tweakers, daar heeft nog iemand hetzelfde probleem, maar helaas nog geen oplossing.
die welke je bedoeld heb ik net uigezet bij alle geinstalleerde apps bij werkt het dus wel, denk dat de m7 dan anders werkt of het is een bug.

Rickstah

Rickstah

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2014
  • 11:46

Ok, in ieder geval bedankt voor de moeite. Ben blij dat het bij jou wel goed werkt!

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6593
  • Reputatie 250
  • 12 juni 2014
  • 12:05

Rickstah
Ok, in ieder geval bedankt voor de moeite. Ben blij dat het bij jou wel goed werkt!
kijk anders of er misschien een update is voor facebook in de playstore welicht lost dat het probleem op je weet maar nooit.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren