Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

kelderloch

kelderloch

• Lid sinds 11 januari 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2014
  • 08:10

Goedemorgen,

De accuduur van mijn One is flink afgenomen na de 4.4 update.
Ook na het terugzetten van de fabrieksinstellingen geen resultaat.
Ik heb na het terugzetten van de fabrieksinstellingen de telefoon handmatig ingesteld en ook de apps handmatig geïnstalleerd. geen back-ups terug gezet.
Geen verbetering van de accuduur.

Heeft iemand soortgelijke klachten en eventueel tips of zelfs een oplossing.

Dankjewel!

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 26 februari 2014
  • 08:54

Bij mij is het juist andersom mijn accu duur van de one is verbeterd.
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn vorige htc one langer mee ging dan mijn huidige one.

Je zou kunnen proberen de locatie instellingen te veranderen.
Ga naar instellingen Locatie en pas de modus aan, of het helpt weet ik niet.
Of ga naar Wi-Fi instellingen geavanceerd daar zou je ook nog het een en ander aan kunnen passen tbv van de batterij duur.

Bewerkt (26 februari 2014 09:06)
TeeJay

TeeJay

• Lid sinds 28 april 2010
  • Berichten 138
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2014
  • 18:16

Bij mij is de accuduur ook verbeterd, en het toestel is ook sneller geworden na de update.
Ik lees ook op andere forums dat er meer mensen zijn met een slechtere accuduur. Ik denk dat het toestel even een paar dagen moet settelen om te wennen aan de nieuwe firmware.

Venter

Venter

• Lid sinds 07 maart 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2014
  • 08:41

Helaas heb ik het zelfde probleem, Google Play Service lijkt de boosdoener. Div. instellingen veranderd maar geen resultaat. Een oplossing lijkt niet voorhanden. Na een nacht opladen houd hij het nog geen dag uit terwijl voorheen ik zeker 30% overhield.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 7 maart 2014
  • 12:29

Ga even naar instellingen/apps/geactiveerde applicaties en klik op de Google playsevice en kijk welke processen het precies zijn dan weet je in ieder geval welke het zijn wie de batterij opvreten.

Bewerkt (7 maart 2014 12:34)
Venter

Venter

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2014
  • 12:54

Google Services staat er 2x in. De eerste sessie met: GcmService. de tweede sessie met: GoogleLocationService, NlpLocationReceiverService, DispatchingServive en Google Play-services.

Energieverbruik geeft aan dat Google Services de grote slurper is, maar wat kan ik hiermee? Handmatig kan ik de volgende services ook niet stoppen: NlpLocationReceiverService & GoogleLocationService.
Of dit nu de slurpers zijn weet ik niet.

Iemand een suggestie?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 8 maart 2014
  • 14:44

Venter
Google Services staat er 2x in. De eerste sessie met: GcmService. de tweede sessie met: GoogleLocationService, NlpLocationReceiverService, DispatchingServive en Google Play-services.

Energieverbruik geeft aan dat Google Services de grote slurper is, maar wat kan ik hiermee? Handmatig kan ik de volgende services ook niet stoppen: NlpLocationReceiverService & GoogleLocationService.
Of dit nu de slurpers zijn weet ik niet.

Iemand een suggestie?
om een verglijking te maken die verbruikers jij daar aangeeft zijn bij mij ook de grootste verbruikers alleen ik doe makkelijk een dag met een volle accu en ik laat alles gewoon op de achtergrond draaien ik kill dus niets.
ik kan me wel voorstellen als je bijv 5 of 6 uur achter elkaar de mobiel gebruikt dan is bij mij de accu aan het eind van de dag ook zón beetje leeg.
bijv ik heb sins kort een htc media link als ik die constant aan heb dan gaat mijn accu niet langer mee dan 2 uur.
wat de verbruikers betreft dat zijn de locatie gegevens sins de nieuwe update 4.4.2 werken die op een andere manier die kun je instellen bij instellingen/locatie en daar kun je weer een modus instellen van 3 verschillende opties/zeer nauwkeurig/batterij sparen/apparaatsensoren ik denk dat je daar moet zijn om te besparen op de accu, daaronder staan weer welke verbruikers de locatie opvragen.

ik heb de locatie altijd op modus batterij sparen staan michien zit hem daar in.

Bewerkt (8 maart 2014 14:51)
Venter

Venter

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2014
  • 08:18

Bedankt voor je tip, ik heb zoals aangegeven de locatie instelling op ‘batterij sparen’ gezet.
Ik weet nog niet of dit het probleem oplost, zal voor de duidelijkheid hierop terug komen.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 9 maart 2014
  • 10:35

ben je ook al bij instellingen/wifi/geavanceerd geweest daar kun je ook het een en ander instellen tbv de accu duur.

Bewerkt (9 maart 2014 10:43)
kelderloch

kelderloch

• Lid sinds 11 januari 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2014
  • 11:00

Opgelost!!!

Na wat speurwerk ben ik op een forum terecht gekomen waarin mijn ‘accu klachten’ omschreven werden.
Daar stond ook de oplossing.

Blijkbaar was er corrupte app data in mijn ‘cache partitie’.
Via onderstaande instructie heb ik de cache partitie gewist. Mijn accu houd het nu inderdaad langer uit dan 4.3.

Let op!! de instructie even goed lezen, want ben je te laat met (volume up + power) drukken tijdens de recovery heb je de fabrieksinstellingen te pakken.

Succes! groet, Bas

Wipe cache partition
If the phone is not working correctly, you may need to master reset it and also clear the cache partition. These two resets clear different parts of the phone storage. Unlike a master reset, wiping the cache partition does not delete your personal data.

To wipe the cache partition, follow these steps:

Save any open files.
If the phone is plugged into the charger or USB cable, unplug it.
Turn off Fast boot.
Note: You can turn it off via Settings, Power, clear the Fast boot bubble.
Turn off the device.
With the device turned off, press and hold the Volume Down key.
Press and release the Power key to turn the phone on. Continue holding the Volume Down key.
Release the Volume Down key when the three Android images appear on the bottom of the screen. The following options display:
FASTBOOT
RECOVERY
FACTORY RESET
SIMLOCK
IMAGE CRC
Note: If you are stuck on a screen that says ‘HBOOT’ and ‘FASTBOOT’ without any other options to choose from, it means you have pressed the Back button. To get to the regular options, press either the Power key on HBOOT or the Back button.
Press the Volume Down key once to select ‘RECOVERY.’
Press the Power key.
Wait as the device displays the boot up screen, then shows a picture of a phone with a red triangle.
On the red triangle screen, hold the Volume Up key and press the Power key at the same time. A blue menu displays:
Reboot system now
Apply sdcard:update.zip
Wipe data/factory reset
Wipe cache partition
Press the Volume Down key three times to scroll to ‘Wipe cache partition.’
Press the Power key to initiate the wipe.
Wait until the phone displays ‘Cache wipe complete.’
Press the Power key to select ‘Reboot system now.’

Bewerkt (10 maart 2014 11:43) | schrijffout.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren