Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Stu

Stu

• Lid sinds 26 februari 2014
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2014
  • 07:47

Goedemorgen,

Ik heb zo'n prachtige HTC One.
ooit heb ik getracht deze te rooten welke niet gelukt is. Nu komt dus de update naar KitKat binnen en wat blijkt, Clockwork houdt de update tegen.
Iemand een goede tip hoe dit op te lossen?

Dank je wel

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6547
  • Reputatie 250
  • 26 februari 2014
  • 09:29

Dan heb je waarschijnlijk de bootloader nog unlocked of voor het locken van de bootloader heb je niet de standaard recovery geflasht.
kun je controleren door naar intellingen/energie te gaan en zorg dat snel opstarten niet is aangevinkt.
zet je one helemaal uit houdt power en volume down tegelijk in en vasthouden tot dat je in de bootloader zit als het goed is zie je bovenaan relocked of unlocked staat er gewoon locked dan heb je een ander probleem.
staat er relocked dan heb je er nog een custom recovery op staan en kun je geen updates uitvoeren.
staat er unlocked dan kun je ook geen updates uitvoeren.
check dit eerst maar eens voordat ik je verder help.
om uit te bootloader te komen en je toestel normaal te starten highlite fastboot en druk op power{navigeren doe je met de de volume knop selecteren met de powerknop}de rest volgt zichzelf.

als je nooit zelf of iemand anders de bootloader via htc dev hebt geunlocked dan klopt er iets niet.

Bewerkt (26 februari 2014 10:10)
Stu

Stu

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2014
  • 10:13

Thanks. Heb het gevolgd en er staat Unlocked.

Wat kan ik verder doen?

Alvast bedankt

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6547
  • Reputatie 250
  • 27 februari 2014
  • 12:41

oke als er unlocked staat kun je geen updates uitvoeren.
voor dat je aan het onderste begint controleer eerst of je de code bin nog hebt die hebt verkregen op je mail via htc dev voor het unlocken van de bootloader dit is voor het geval er iets mis gaat en je de bootloader weer moet unlocken en ik ga er vanuit dat je ook daadwerkelijk de stock rom draait en niet een of andere custom stock rom.
vervolgens instaleer deze tool http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790 en zet hem op je c drive ondhoud waar je de map neerzet en zet ook een snelkoppeling op je bureaublad van de tool.
download de stock recovery.img hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2281365 en zet de recoverystock img in de map Minimal ADB and Fastboot die je op de c drive hebt gezet.
sluit je one aan op de computer ga naar instellingen/opties voor ontwikkelaars en vink usb foutopsporing aan let op er kunnen drivers geinstaleerd worden zie je geen opties voor ontwikkelaars ga dan naar info/software informatie/meer en tik herhaardelijk op build nummer tot je ziet je bent otwikkelaar nu zie je wel opties voor ontwikkelaars.
boot je htc one in bootloader en selecteer fastboot en sluit hem aan op de computer fastboot moet nu rood worden met usb erachter er kunnen nu weer drivers geinstaleerd worden wacht tot dat dit klaar is.
open nu de tool met de snelkoppeling en type in adb devices je moet nu een nummer krijgen van je phone zo niet reboot je computer en begin opnieuw.
als je phone gezien word type in fastboot flash recovery recoverystock.img druk op enter en de stock recovery word geflasht als er oke word weergegeven is dat prima zet je one weer aan als dat niet automaties gebeurt doe het dan handmatig heb je nooit een custom recovery geflashed dan kun je deze stap overslaan.
nu gaan we de bootloader locken zet je one weer in fastboot modus rood met usb er achter type weer in fastboot devices moet nummer terug geven, type nu fastboot oem lock waarna hij de bootloader locked controleer of dit ook is gebeurd er moet nu bovenaan staan relocked.
boot je one weer op en als het goed is kun je nu wel udates downloaden en uitvoeren maar hier ben ik niet zeker van omdat jij al updates hebt uigevoerd toen de booloader nog unlocked was en er bestanden opstaan die het proces kunnen belemmeren ik neem hier dus geen verandwoordelijkheid voor, je doet dit op eigen risico.

Bewerkt (27 februari 2014 13:25)
Stu

Stu

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2014
  • 20:30

Thanks
Groot gedeelt lukt inderdaad. geeft inderdaad aan “relocked”

Probleem is nu dat iedere keer als ik update wil installeren ik in dit menu kom. Dus zie iedere keer dat het relocked is met de diverse opties er onder.
Ideëen?

Dank je wel

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6547
  • Reputatie 250
  • 27 februari 2014
  • 21:02

heb je wel voordat je de bootloader gelocked hebt de stock recovery geflasht?
woon je niet toevalig in de buurt van doetinchem dan zet ik zo weer naar stock.

Bewerkt (27 februari 2014 21:07)
Stu

Stu

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2014
  • 21:04

Heb alles gedaan wat er stond. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat het flashen nooit gelukt is zoals het zou moeten.

Dacht er ooit een custom ROM op te zetten maar lukte niet omdat ik niet kon flashen.
Er heeft dan ook nooit een custom op gestaan

Bewerkt (27 februari 2014 21:09)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6547
  • Reputatie 250
  • 27 februari 2014
  • 21:09

Stu
Heb alles gedaan wat er stond. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat het flashen nooit gelukt is zoals het zou moeten.

Dacht er ooit een custom ROM op te zetten maar lukte niet omdat ik niet kon flashen.
aha je hebt dus wel het een en ander veranderd.
heb je niet toevallig een backup van je rom gemaakt voordat je dingen ging veranderen dan had je die terug kunnen zetten.

Bewerkt (27 februari 2014 21:10)
Stu

Stu

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2014
  • 21:10

Heb ooit een poging gedaan inderdaad

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6547
  • Reputatie 250
  • 27 februari 2014
  • 21:12

Stu
Heb ooit een poging gedaan inderdaad
heb je toen een factory reset gedaan in de custom recovery voordat je ging flashen?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren