Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jock51

Jock51

• Lid sinds 06 november 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 november 2013
  • 14:31

Ik heb al jarenlang voor mijn werk een Blackberry, en als er nieuwe email is geeft dat ding een in te stellen signaal -net zoals, overigens, mijn tablet en mijn pc.
Sinds kort heb ik een HTC One en, wat ik ook probeer, die doet dat niet. Wél bij een sms of een whatsapp-bericht of bij Facebook, maar niet bij email.
Uiteraard heb ik wel verbinding. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 6 november 2013
  • 16:32

ligt er aan welke mail app.
je opent je mail app klikt rechts boven menu/instellingen/meldingsinstellingen en selecteer je meldinggeluid, nu je kun je een geluid selecteren die je wilt horen voor je mail app.
je kunt in dat menu meerdere opties aanpassen.

Bewerkt (6 november 2013 16:34)
Jock51

Jock51

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 november 2013
  • 16:58

Dank voor je reactie - dit had ik inderdaad allemaal zo al ingesteld. Het is juist omdat ik desondanks geen melding krijg dat ik de vraag hier stel. Ik hoor geen geluid (wel ingesteld), ik zie geen symbooltje (wel ingesteld): helemaal niks. Ik moet nu steeds de app (is de standaard-app die al op de HTC staat) openen en het scherm naar beneden bewegen (en dat heb ik nou net NIET zo ingesteld) om mail binnen te krijgen….of niet, want weet niet of er mail voor me is…

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 6 november 2013
  • 18:15

wat ik wel weet is dat je wel een beltoon moet selecteren, ondanks dat er standaard beltoon staat dan geeft hij inderdaad geen geluid, ik denk dat het een bug is.
bij meldingsgeluid daar heb ik smoke ingesteld, zie bijlage, standaard staat er, standaard melding en dat is het hem nou juist dan geeft hij geen geluid.
je kunt ook naar instellingen/accounts en syncroniseren gaan je gaat naar de mail app, je kiest daar accountinstellingen en dan weer meldingsgeluid je klikt erop en je selecteer je geluid,je kunt daar ook aangeven of je een melding in de status balk wildt zien of niet.
heb je niet toevalig het geluid uitstaan, druk op de volume knop en druk op het instellings tandwieltje michien heb daar wat uitstaan.
in instellingen/geluid/medingsgeluid dan ,zet daar ook het standaard geluid op een ander geluid.
en wat bedoel je met ik zie geen symbooltje wel ingesteld.
als je op de mail app klikt{evelopje} wat zie je dan waar kom je op terecht?

Bijlage:

Bewerkt (6 november 2013 19:43)
Jock51

Jock51

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 november 2013
  • 21:49

Dat gaat allemaal goed: als ik Mail open, krijg ik een geluid en het envelopje. Wat ik wil is dat geluid en dat envelopje zónder dat ik Mail eerst moet openen. Want, in tegenstelling tot Outlook op je pc die open blijft staan en dus per sessie maar één keer geopend hoeft, moet je Mail elke keer openen om te kijken of er mail is omdat-ie niet open blijft staan.
Als-ie wel open zou blijven, zou ik ook geen probleem hebben….

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 6 november 2013
  • 22:28

de syncronisatie van de mail kun je instellen, bijv je stelt de syncronisatie in op 15 min dus elke 15 min gaat hij kijken op de server of er mail is, heb je mail dan krijg je een melding op de statusbar in de vorm van een evelopje en tevens kun je ook een melding laten verschijnen in het lockscreen dit kun je instellen in instellingen /beveiliging/meldingsinstellingen.
alle instellingen voor het syncroniseren kun je instellen in het menu van de mail app {zie bijlage} of in instellingen /syncronisatie.
als je mail hebt bekeken en je sluit de app af om hem vervolgens weer te openen opent hij daar waar hij gebleven was, maar als je 2 maal snel op de home knop tikt kom je in het mutietasken als je de app daar stopt door hem omhoog te swypen en zou je direkt weer naar de mail app gaan dan start de app weer in het beginscherm en moet je de berichten weer afzondelijk openen berichten die al gelezen zijn hebben een andere kleur.
je kunt ook door de berichten gaan door te swypen van links naar rechts in een bericht.

Bijlage:

Bewerkt (6 november 2013 22:38)
Jock51

Jock51

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 november 2013
  • 23:04

Wederom dank voor je reactie. Ik heb de synchronisatie-instellingen aangepast zoals op jouw bijlage, alleen die melding dat er mail is nadat-ie op de server gekeken heeft - of had moeten kijken - die komt niet. Tenminste: op de emailreader van Gmail komt mail aan mijn gmail-adres wél goed binnen, zoals het hoort met een signaal. Maar op de HTC-emailreader niet, noch met mijn gmail-, noch met mijn @home-account…. En ik krijg mijn @home-account niet toegevoegd aan de gmail-emailreader….

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6518
  • Reputatie 250
  • 6 november 2013
  • 23:48

gmail daar kun je geen ander mail account aan koppelen als je dat bedoeld.
als je syncronisatie maar aan hebt staan in instellingen/syncroniseren, dan denk ik toch dat je de pop of imap mail niet goed ingesteld hebt ,michien de poort toewijzing,beveiliging of iets anders wat niet goed staat
je kunt ook handmatig syncroniseren in de app zelf door te swypen naar beneden al je dan een melding binnen krijgt dan is er toch iets mis met de syncronisatie instellingen

Bewerkt (7 november 2013 00:00)
snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 7 november 2013
  • 20:55

De instellingen die je zoeky zitten allemaal in het gewone mail progje van je phone, je kan daar alle soorten mail instellen (ook gmail) en kan daar per account instellen wat je wiltt zien en horen. Ik heb voor verschillende accounts verschillende geluiden en signalen. Prive mail trilt en geeft een pong terwijl mijn werkmail alleen een ping geeft….
ff kijken bij de mail app.

Jock51

Jock51

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 8 november 2013
  • 01:48

Ik weet waar de instellingen zitten en heb ook al vaak geprobeerd die op allerlei manieren in te stellen, ook per account verschillende meldingen, en dat doet van alles, behalve wat ik wil: een pushbericht, een melding dat er mail is zónder dat op dat moment het mailprogramma geopend is. Gewoon, zoals je dat bij Gmail krijgt, en zoals ik dat op m'n pc en m'n tablet ook krijg. De enige conclusie die ik kan trekken is dat er kennelijk iets mis is of dat er heel diep weg een of andere instelling verkeerd staat. Maar waarom werkt Gmail dan wel als het om dit soort meldingen gaat? Ik heb overigens de instellingen van de mail (pop en smtp enzo) gecheckt: daar zit niets verkeerd….

Bewerkt (8 november 2013 01:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren