Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Marcellus69

Marcellus69

• Lid sinds 28 september 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 september 2013
  • 17:37

Hallo!

nóg een vraagje en maar een aparte post gemaakt.

De laatste tijd ondervind ik last van het feit dat mijn HTC soms niet wil opladen. Ik krijg dan een melding dat ik de originele HTC oplaadkabel moet gebruiken. Ik gebruik altijd de originele meegeleverde kabel en daar is nooit iets raars mee gebeurd, maar toch verschijnt deze melding regelmatig.
Tevens gebeurt het nog wel eens dat bij gebruik van de kabel de telefoon in de AUTO-stand gaat… Buitengewoon vreemd..

Zijn er mensen die deze ervaring ook hebben?

Ben benieuwd.

Groet,
Marcel

snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 29 september 2013
  • 00:07

Vreemde melding, herken ik niet, weet je zeker dat je niet ergens klem hebt gezeten met je kabel?
Succes!

Grt Hans

Rickstah

Rickstah

• Lid sinds 28 december 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2013
  • 09:18

Beste Marcel,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Wat voor mij steeds tijdelijk lijkt te werken is de usb kabel vervangen voor een andere (bijvoorbeeld van een samsung lader). De adapter zelf, die is wel van HTC. Ik ga even op onderzoek uit, mocht ik meer weten post ik dat hier even.

Gr.
Rick

Dr

Dr

• Lid sinds 10 november 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 november 2013
  • 13:27

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds 4 dagen. Het begon met dat de telefoon spontaan en constant naar auto-stand sprong zonder dat ik dit wilde. Hierna kreeg ik ook de melding dat ik de officiele acculader moest gebruiken (wat ik doe). Nu laadt hij ook niet meer op, en is de accu leeg. Ik kan pas morgen (maandag) bellen met de klantenservice. Hoe is het bij jullie verder gegaan?

royreenen

royreenen

• Lid sinds 06 mei 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2014
  • 22:12

Bij mij sinds 2 dagen ook het zelfde probleem steeds overschakelen naar auto modus en tijdens het opladen de melding dat dat de telefoon niet kan opladen in host modus

Marcellus69
Hallo!

nóg een vraagje en maar een aparte post gemaakt.

De laatste tijd ondervind ik last van het feit dat mijn HTC soms niet wil opladen. Ik krijg dan een melding dat ik de originele HTC oplaadkabel moet gebruiken. Ik gebruik altijd de originele meegeleverde kabel en daar is nooit iets raars mee gebeurd, maar toch verschijnt deze melding regelmatig.
Tevens gebeurt het nog wel eens dat bij gebruik van de kabel de telefoon in de AUTO-stand gaat… Buitengewoon vreemd..

Zijn er mensen die deze ervaring ook hebben?

Ben benieuwd.

Groet,
Marcel

stefanbroeders

stefanbroeders

• Lid sinds 21 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2014
  • 09:53

Mijn HTC M8 is enkele maanden oud en geeft ook plots deze melding.
Telefoon in de USB Hostmodus - kan telefoon niet opladen in hostmodus.

Dit is ontstaan nadat ik de telefoon een tijd gekoppeld had aan mijn PC voor de overdracht van foto's.
Ik heb ook de app TuneIn geïnstalleerd.

De telefoon laad een tijdje op en geeft dan deze foutmelding. Hij springt ook naar de ‘auto-schermmodus’ met grote knoppen.

Dit was het antwoord van HTC (ik ben nog bezig met de uitvoering van deze opdracht en weet dus niet of dit de oplossing gaat zijn) :

Bilal: Wilt u het volgende even uitvoeren
Bilal: 1. Schakel het toestel uit
2. Laad het toestel minimaal voor 10 minuten op terwijl het toestel uitstaat ( Ook al laat het toestel zien dat hij niet oplaadt)
3. Power knop + Volume Omhoog + Volume omlaag minimaal 2 minuten ingedrukt houden
4. Start het toestel na 2 minuten. Het toestel moet nu gewoon normaal opladen.
Stefan Broeders: OK, ik probeer dit. Wat is de oorzaak van dit probleem? Mijn HTC heeft 3 maanden perfect gewerkt en plots krijg ik dit probleem. Hij start ook automatische het auto-prgramma op met grote knoppen.
Bilal: Ik weet niet wat het probleem is, indien bovenstaande niet helpt moet ik u aanraden om het toestel terug te zetten op de fabrieksinstellingen
Bilal: Als dat ook niet helpt zal een reparatie moeten plaatsvinden

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 21 juli 2014
  • 10:53

Dit probleem had ik ook geregeld met mijn vorige m7 ik ben vaak gewisseld van custom rom en daar had ik ook geregeld hetzelfde probleem dus niet bij elke custom rom maar vaak bij sense rommen ik heb nooit kunnen achterhalen waar het nou precies aan lag.

stefanbroeders

stefanbroeders

• Lid sinds 21 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2014
  • 10:47

Het probleem ‘telefoon in USB Host Modus - kan niet opladen’ werd opgelost door bovenstaande reboot uit te voeren. Ik kon de telefoon terug normaal laden, terwijl dat eerst enkel ging als hij uit stond.
Nog geen dag later echter, had ik opnieuw hetzelfde probleem. Bij HTC raadden men aan om dan de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar dat hielp totaal niet.Het probleem was nu nog erger want de telefoon laadde totaal niet meer. Totdat hij helemaal plat was en uitviel.

Na contact op te nemen met HTC werd voorgesteld om de telefoon op te halen voor reparatie. Ik zou hem 10 dagen kwijt zijn.
Hopelijk slaagt de reparatie, want men weet blijkbaar niet waardoor dit probleem ontstaat. Nochtans staan de forums vol met dit probleem, zelfs bij andere HTC modellen.

Cooper2099

Cooper2099

• Lid sinds 26 juli 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2014
  • 09:41

Allen,
Ik heb nu even een vraagje tussendoor. Ik heb een probleem met mijn HTC M8. Ik heb gister het toestel aan de lader gehangen waarna deze niet wou opladen. Toen heb ik de lader van mijn vriendin gebruikt (samsung), deze lader deed het echter wel, heeft toen opgeladen tot +- 9%. Toen weer aan oorspronkelijke lader gehangen (tijdens nacht) en laadt niet op!. Nu ben ik vanochtend thuis en hang het toestel aan de lader van HTC, en doet nog steeds helemaal niks (geen lampje van opladen etc)

stefanbroeders

stefanbroeders

• Lid sinds 21 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2014
  • 14:52

Ik heb HTC gebeld. Eerste advies was om de telefoon uit te zetten en dan minstens 10min te laden, ook als hij niet lijkt op te laden.
Dan (zonder eerst op te starten) VOL + EN VOL - EN POWER minstens 2min inhouden (op de klok kijken!). Dit hielp bij mij eerst niet, maar een uur later wel.

Helaas een dag later laadde hij weer niet. Opnieuw HTC support gebeld / gechat. Uiteraard kennen ze dit probleem totaal niet, maar ze zagen geen andere oplossing meer dan het toestel te komen ophalen (zeer goede service, van Dynafix), wat inmiddels ook gebeurd is.

Ik heb ook geprobeerd om de fabriekssettings terug te zetten, maar dat hielp totaal niet. Steek daar je tijd dus maar niet in.

Ik vermoed dat het een fout is in de USB-poort. De telefoon springt ook op carmode. Hij doet dit normaal als je hem in de auto oplaadt met een HTC-lader waar een ‘brugje’ naar de massa in zit. Zo weet de telefoon dat hij in de auto zit.
Aangezien hij niet laadt en naar carmode springt, vermoed ik dat er een massafout op de USB-poort zit. Op forums vond ik ook een zelfde conclusie. Iemand had enkele minuten met de USB-kabel gepruld, waarna de telefoon begon te laden. Ik heb dit ook geprobeerd en hij begon effectief plots te laden. Helaas slecht voor enkele seconden.

Toen jij de kabel van de Samsunglader gebruikte, werkte het ook even. Kan dus duiden op hetzelfde probleem.
Blijf nog even proberen, wees zeker dat er geen probleem met je kabel of lader is en als het probleem zich blijft voordien, HTC support bellen (niet chatten). Niet via je verkoper gaan, want dat duurt allemaal veel langer. Ik heb ooit een telefoon via Coolblue opgestuurd en was hem 7 weken kwijt. HTC werkt met Dynafix (Coolblue volgens mij ook, maar soit), die je telefoon zelf komen halen en hem binnen 10 dagen terug brengen.

Laat maar via dit forum je acties weten. HTC One is een supertelefoon, met blijkbaar een klein probleempje. Hopelijk krijgen we dit opgelost door informatie te delen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren