Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jasper_wiss

jasper_wiss

• Lid sinds 04 juni 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2013
  • 03:56

Hallo allemaal,

Ik kom net terug van een festival en ook ik heb te maken gehad met het noodweer. Ik heb veel regen over me heen gehad en blijkbaar is dat mijn HTC One (gehuld in een officiele case van HTC) niet goed bevallen. De eerste uren functioneerde hij eigenlijk nog prima en leek er niets aan de hand. Tot een uur of 4/5 later de telefoon uitschakelde, zichzelf opnieuw leek op te starten, maar dit kunstje herhaalt ie nu al ruim een uur. Hij gaat dus aan, weer uit en weer aan, etc.

1 en 1 is ook voor mij 2: dit komt natuurlijk door die regenbuien van vanavond. Is er iets aan dit probleem te doen, of is mijn telefoon overleden? Het liefst voorkom ik een factory reset, want ik heb best veel foto's gemaakt vandaag die ik wil terugzien (had de HTC One maar een SD-slot). Maar goed… Graag jullie tips!

Thanks

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 28 juli 2013
  • 06:05

In een bak rijst leggen schijnt wonderen te kunnen doen, al ben je daar inmiddels een beetje laat mee.

jasper_wiss

jasper_wiss

• Lid sinds 04 juni 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2013
  • 10:09

Dat vrees ik ook inderdaad, al heb ik 'm er toch maar even ingedaan. Dat is nu een uur of 6 geleden en het gekke is dat hij toen direct doorstartte. Toen ik snel in wilde stellen dat mn fotos naar Dropbox gestuurd zouden worden ging ie alleen gelijk weer uit en sindsdien deed ie weer hetzelfde.. Nu is de telefoon gewoon uit (ik denk omdat de batterij leeg is)

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 28 juli 2013
  • 11:52

Minimaal 24 uur in de rijst leggen. En niet meer tussentijds proberen te starten.
En alle klepjes verwijderen die je kan vinden. Het vervelende van het chique ontwerp van de One is dat dat er erg weinig zijn.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

jasper_wiss

jasper_wiss

• Lid sinds 04 juni 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2013
  • 12:42

Ongeduldig als ik ben heb ik al geprobeerd m nog eens te starten. Maar zal m dan nu voorlopig laten liggen en hopen op het beste. Er zijn idd weinig klepjes etc.

Om alvast een beetje op de zaken vooruit te lopen, hoe is mijn positie in het garantie verhaal? Ik snap dat ik HTC nooit kan bewijzen dat de schade door een regenbui is ontstaan (wat interesseert hun dat ook), maar er is aan het oppervlak geen waterschade zichtbaar. Ik heb de telefoon gewoon voor uren kunnen gebruiken, zonder enig probleem. Er zit ook geen condens achter het scherm of camera dus om het even kort door de bocht te zeggen: hoe moet ik het weten dat er binnen in het toestel vocht zit, terwijl er verder geen sporen van vocht zijn?

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 28 juli 2013
  • 13:02

Als zij hem open schroeven zien ze het aan indicatoren. In elk toestel zitten kleine stripjes welke verkleuren als ze in contact zijn geweest met water. Dus helaas, zien zullen ze het sowieso. Het kan goed zijn dat hij het gewoon blijft doen maar de kans is groter dat het over enkele weken, maanden opeens alsnog begeeft ten gevolge van oxidatie binnenin.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

jasper_wiss

jasper_wiss

• Lid sinds 04 juni 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2013
  • 14:06

Ik heb ‘m net even aan de praat gekregen. Echter hield ie er even later weer mee op. Tenminste, hij reboot nu weer de hele tijd. Ik heb m nu wel via On/Off-button + Volume down ingedrukt in het Menu gekomen. Wat als ik nu een factory reset doe? Mijn telefoon lijkt overduidelijk de draad kwijt, maar wat helpt een reset? Of wat zijn andere opties die ik evt kan uithalen hier? En worden ook alle foto’s van het interne geheugen gewist? Ik heb dikwijls gehad namelijk dat als ik een factory reset uitvoerde ik lang niet alles kwijt was.

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2013
  • 14:43

Aangezien de telefoon reboot, lijkt het mij niet dat hij stuk is door vocht.
Daarom zou ik ook gaan voor een factory reset en dan denk ik dat alles weer werkt.

De kans is vrij groot dat je de foto's kwijt bent, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Verwijderd_Account_07112017

Verwijderd_Account_07112017

• Lid sinds 18 mei 2012
  • Berichten 213
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2013
  • 21:26

Als hij reboot moet alle hardware volgens mij nog intact zijn. Ik denk eerder aan een softwarematische fout. Draai is een RUU (of doen ze daar niet meer aan) op je pc, alles wordt alleen wel gewist… Mocht dat niet helpen, kun je bestand voor bestand volgens mij met ADB wel op je pc zetten, maar probeer eerst die RUU eens. Wel gek dat ie soms doorstart, dan kan het misschien toch de processor zijn…

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren