Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9

• OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Samsung Galaxy S10

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Janneman

Janneman

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 190
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2013
  • 21:20

Vandaag in Tweakers.net:

“HTC wil uitrol Android 4.2 voor HTC One volgende week hervatten

HTC is van plan de uitrol van Android 4.2 naar zijn HTC One ergens volgende week te hervatten. De verspreiding van de update was stopgezet toen bleek dat bij sommige gebruikers de mobiele internetverbinding na de update niet meer werkte.

Mark Moons, de directeur van HTC Benelux, laat dat weten aan Tweakers. Het bedrijf was halverwege juli begonnen met de verspreiding van de nieuwe Android-versie via een ota-update, maar legde dit al snel stil toen bleek dat sommige gebruikers na de update geen dataverbinding meer konden opzetten.

Het probleem zat hem in de zogenaamde apn-instellingen. Deze bevatten de gegevens die een smartphone nodig heeft om verbinding te maken met het mobiele datanetwerk van een provider. Na het installeren van de update waren deze instellingen bij sommige gebruikers verdwenen, waardoor mobiel internet niet meer werkte. HTC besloot toen om de uitrol te stoppen en de bug te fixen.

De update, die ongeveer 416MB groot is, brengt de One van Android 4.1 naar Android 4.2. Na de update is het onder meer mogelijk om widgets op het lockscreen te plaatsen en is de notificatiebalk voorzien van een tweede scherm met toggles, zoals ook standaard in Android 4.2 zit. Verder kan Google Now worden opgeroepen door vanaf de Home-knop omhoog te vegen, en kan de balk onderin met de Menu-knop worden verborgen. Daarmee is in veel apps meer schermruimte beschikbaar.

Daarnaast zijn er veel kleinere wijzigingen: zo worden de tientallen foto's die bij een Zoe worden gemaakt, niet meer standaard in de dcim-map opgeslagen, maar staan ze voortaan elders: alleen een van de plaatjes staat in de standaardmap voor camera-afbeeldingen.”

Nexus 5 | HTC One M7 | Samsung Tab Pro 10.1 | Galaxy Note 3

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2013
  • 17:34

Heb de update vanmiddag om 1600 uur ontvangen, eerst een kleintje van ongeveer 5mb, toen de volwaardige update naar 4.2.2!
Werkt prima :-)

vankol

vankol

• Lid sinds 16 juli 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2013
  • 20:10

pietjep
Heb de update vanmiddag om 1600 uur ontvangen, eerst een kleintje van ongeveer 5mb, toen de volwaardige update naar 4.2.2!
Werkt pa :-)

En voor diegene die al een update hadden is er een kleine update cq aanvulling

GSX-steR

GSX-steR

• Lid sinds 31 maart 2011
  • Berichten 139
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2013
  • 21:07

vankol
pietjep

Heb jij die al gekregen dan?

Bodie

Bodie

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • 7 augustus 2013
  • 11:16

Ik kreeg hem gisteren binnen, is een update van nog geen 2 MB als ik het goed herinner.

sejoerdo

sejoerdo

• Lid sinds 07 maart 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2013
  • 11:16

GSX-steR
vankol
pietjep

Ik heb de update gisteren ook binnen kunnen halen!

jan_koopman

jan_koopman

• Lid sinds 08 augustus 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2013
  • 23:32

Ik draai nu sinds maandag met de update. Bevalt prima. Ik verbaas me erover hoe laag het batterijverbruik opeens is als ik het toestel niet gebruik. Erg prettig!

Stompy01

Stompy01

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2013
  • 10:53

sejoerdo
GSX-steR
vankol
pietjep

Ik heb de update gisteren ook binnen kunnen halen!

Stompy01: ik krijg alleen de melding: “De telefoon is up to date Er zijn geen updates beschikbaar op de telefoon”.
Wel vreemd dat en dan volgens andere bronnen wel een kleine update cq aanvulling beschikbaar zou moeten zijn.
Maar weer afwachten dan.

SanderDrunen

SanderDrunen

• Lid sinds 14 augustus 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2013
  • 09:09

Afgelopen week ook de update binnengehaald. Ik zit nu alleen met het probleem dat ik geen verbinding kan maken met een wifi-netwerk. Zowel thuis als bij vrienden al geprobeerd. Hij blijft maar scannen en ip-adres aanvragen maar maakt geen verbinding.

Iemand tips? Of weet iemand hoe ik de update ongedaan kan maken zonder hard reset o.i.d.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren