Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 11:16

Noch de auteur van deze howto, noch AndroidWorld zijn aansprakelijk voor eventuele schades aan de telefoon. Onderstaand geschied op eigen risico.

Met onderstaande howto wordt je One teruggezet op fabrieksinstellingen. Maak een
backup!

Met deze howto verdwijnt de ‘Tampered’ melding in Fastboot (dit wil je ook, tampered wil zo veel zeggen als ‘opzettelijk aanpassen/wijzigen&’.

Mocht het nodig zijn om je One in originele staat te herstellen (bijvoorbeeld als gevolg van verkoop of opsturen voor garantiedoeleinden) is het wel zo handig om deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Zie hieronder de benodigde software en het stappenplan. Succes!

Benodigdheden

• HTC One
  • USB-kabel
  • PC met Windows 7 (Windows 8 heb ik niet getest)

Benodigde software

Stappenplan

• Download bovenstaande software. Zorg ervoor dat je de juiste RUU download, er moet in staan HTC Europe.
  • Pak het bestand ‘mini-SDK’ uit naar de volgende map: 'C:\mini-sdk'.
  • Als je dit nog niet gedaan hebt, installeer de drivers voor je One. Doe dit terwijl je telefoon niet aan de pc is gekoppeld. Als de installatie klaar is, koppel dan je telefoon aan je pc. Mocht de telefoon niet gelijk herkend worden doet een reboot van je pc vaak wonderen.
  • Verbind je One met je pc
  • Boot je One in ‘fastboot modus’. Dit doe je door je toestel uit te zetten, vervolgens weer aan door tegelijk de powerknop en de volume-down knop ingedrukt te houden. Kies vervolgens in het scherm dat verschijnt voor ‘FASTBOOT’.
  • Open een command-prompt: ‘START - Uitvoeren’ en typ 'CMD'.
  • Typ nu in het DOS-Venster: 'cd c:\mini-sdk'.
  • Typ nu: 'fastboot oem lock'.
  • Als dit klaar is voer je het eerder gedownloade RUU bestand uit. Volg de on-screen instructies.
  • Gefeliciteerd, je One is nu weer hersteld in de staat zoals deze uit de doos kwam.

Bovenstaand heb ik slechts vertaald, het ‘echte werk’ is gedaan door mike1986. (XDA-Developers forumlid).

Bewerkt (2 augustus 2013 00:18)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6008
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 10 mei 2013
  • 11:24

Goed bezig pietjep :thumbs:, ook deze als ‘belangrijk’ gemarkeerd

Bewerkt (10 mei 2013 11:24)
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 11:25

nanders;405321
Goed bezig pietjep :thumbs:, ook deze als ‘belangrijk’ gemarkeerd

Dank voor de credits :-)

Bewerkt (10 mei 2013 11:25)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 23:29

Kom die hier echt weer mee op de status lockt of relocked ?

Bewerkt (21 mei 2013 10:04)
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2013
  • 10:23

Carlos0_0;407072
Kom die hier echt weer mee op de status lockt of relocked ?

Status in bootloader is dan ‘Locked’.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2013
  • 12:48

pietjep;407107
Status in bootloader is dan ‘Locked’.

Zal deze stappen dan ook niet werken bij een andere htc ?, want normaal krijg je de status relocked namelijk en dan willen ze het niet meer maken.

Zoals bijv de one x ik heb dit dus htc wil het niet maken omdat me bootloader relocked is.

sxnny

sxnny

• Lid sinds 27 mei 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2013
  • 10:15

Na het uitvoeren bij bovenstaande stappen, heeft mijn bootloader de status “reclocked” gekregen. Ik heb geen RUU uitgevoerd omdat deze nog niet beschikbaar is voor mijn toestel (Duitsland 02).

Bewerkt (2 juni 2013 17:13)
fab300

fab300

• Lid sinds 08 juni 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2013
  • 13:42

Maakt het uit welke Europe ik kies? (Er staan er twee).
Als de bootloader inderdaad weer naar “locked” gaat en niet naar “relocked”, dan bedankt!

-mk-

-mk-

• Lid sinds 26 oktober 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2013
  • 13:51

kun je een .rar bestandje unzippen?

Ik wil mijn telefoon unrooten, maar dat mini-sdk.rar bestandje werkt gewoon niet mee…..

ik download mini-sdk.rar (volgens de link (ook via xda) ) plaats het onder c/mini-sdk, maar mensen hebben het steeds over mini-sdk unzippen of uitpakken in c/mini-sdk.. ik snap er echt niets meer van

zou iemand mij kunnen helpen?

Wil mijn telefoon namelijk verkopen, hij werkt eigenlijk prima op deze android 4.3 custom rom, maar voor de volgende eigenaar toch wel fijn als er een stockrom op zit, die gewoon ota's heeft.

groet

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 26 oktober 2013
  • 18:30

download en installer eerst winrar als je die nog niet hebt http://www.rarlabs.com/download.htm voor jou computer 32 bit of 64 bit dat is een uitpak programma.
pak het mini sdk betand uit naar c dat doe je door op het bestand rechts klikken muis /extract files naar de locatie in jou geval naar C.
maar volgens mij kun je hem niet zo maar stock maken omdat je op custom rom android 4.3 zit en je hboot niet zo maar is te downgraden met een ruu dat kan wel volgens deze tutorial http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358738
ik heb het ook al eens geprobeert volgens de tutorial hier op androdworld http://androidworld.nl/forum/htc-one/49494-howto-unroot-re-lock-amp-re-flash-stock-recovery-htc-one.html is mij toen niet gelukt vanwege de hogere versie hboot waar mijn htc one toen op draaide.
zie deze tutorial waarmee ik dat probleem toen mee heb opgelost http://androidworld.nl/forum/htc-one/54661-terug-zetten-stock-ruu-lukt-niet-bootloaderfout-hulp-nodig.html
als je de backup nog hebt van de orginele rom dan zou ik die eerst terug zetten voordat je de bootloader lockt en ruu voor jou toestel draait.

hier een filmpje hoe het unrooten in zijn werk gaat http://www.youtube.com/watch?v=sGdY2ehJMvk in het filmje wordt android sdk gebruikt jij gebruikt dan mini sdk
succes.

Bewerkt (26 oktober 2013 19:10)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren