Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 08:09

Noch de auteur van deze howto, noch AndroidWorld zijn aansprakelijk voor eventuele schades aan de telefoon. Onderstaand geschied op eigen risico.

Met onderstaande howto wordt je One teruggezet op fabrieksinstellingen. Maak een backup!

Benodigdheden

• HTC One
  • USB-kabel
  • Pc met Windows 7 (Windows 8 heb ik niet getest)

Benodigde software

Stappenplan

• Download bovenstaande software
  • Installeer de drivers voor je One, doe dit terwijl je telefoon niet aan de pc is gekoppeld. Als de installatie klaar is, koppel dan je telefoon aan je pc. Mocht de telefoon niet gelijk herkend worden doet een reboot van je pc vaak wonderen.
  • Maak een account aan op HTCDev.com
  • Maak een nieuwe folder aan op de C:\ schijf genaamd ‘OneToolkit’.
  • Pak de eerder gedownloade One M7 All-In-One Toolkit uit in de map ‘OneToolkit’ op de C:\ schijf.
  • Start de toolkit op met administrator rechten (rechtse muisknop, ‘Uitvoeren als Administrator’).

7861

• Stap 1 & 2 van de toolkit hebben we reeds gedaan, dus stap 3 beginnen we bij.
  • Zorg dat je One ‘USB-foutopsporing’ aan heeft staan (instellingen, opties voor ontwikkelaars, vinkje achter ‘USB-foutopsporing’. Verbind je One met je pc.
  • Vink stap 3 aan in de toolkit en klik eronder op ‘Go’. Volg de aanwijzingen in het scherm.
  • Je telefoon start nu opnieuw op in Fastboot modus.
  • Er word een DOS-venster geopend op je pc en je dient het volgende te kopiëren: vanaf <<<< Identifier Token Start >>>> t/m <<<<< Identifier Token End >>>>>.

7860

• Ga nu naar het bootloader unlock gedeelte van de HTCDev website (linkje)
  • Bij het dropdown menu ‘select your device’ scroll je helemaal naar beneden en klik je op: ‘All Other Supported Models
    ’. Vervolgens klik je op de groene button ‘begin Unlock Bootloader’.
  • Bevestig door op ‘yes’ te klikken en nogmaals na het aanvinken van de 2 voorwaarden.
  • Scroll nu naar beneden en klik op de groene button ‘Proceed to step 5’.
  • Scroll nu naar beneden en klik op de groene button ‘Proceed to step 8’.
  • Scroll nu naar beneden en plak de ‘Device Identifier Token’ in het lege vak onder de kop ‘My Device Identifier Token’. Dit staat onder step 10.
  • Klik nu op ‘submit’.
  • Je krijgt nu een email van HTCdev met een link naar deel 2 van de instructies en
  • Download de ‘Unlock_code.bin’ uit de email en sla het op, bij voorkeur in de map ‘OneToolkit’ welke je eerder al op de C:\ schijf hebt aangemaakt.
  • Vink nu stap 5 aan in de toolkit en klik eronder op ‘Go’. Vervolgens nogmaals op ‘Ok’ klikken en nu moet je navigeren naar het ‘Unlock_code.bin’ bestand.
  • Het scherm op je telefoon zal veranderen, druk op ‘Volume omhoog’ om te accepteren en gebruik de ‘aan-uit knop’ om te bevestigen.
  • Gefeliciteerd je heb nu je boorloader ontgrendeld.
  • Vervolgens kun je een ‘Custom Recovery’ flashen vanuit het rechtergedeelte van de toolkit. Laat de ‘Clockworkmod Touch Recovery’ even voor wat het is, er zijn diverse meldingen (waaronder mijn eigen ervaring) dat tijdens het flashen van custom Roms de recovery blijft hangen. Selecteer ‘ClockworkMod’ of ‘TWRP’ en klik eronder op ‘Flash Recovery’.
  • Gefeliciteerd, je hebt nu een Custom Recovery geïnstalleerd en kunt eventueel verder gaan met het flashen van een Custom Rom. Zelf draai ik naar volle tevredenheid op 'Android Revolution HD 7.4 (linkje naar XDA)

Bovenstaande is natuurlijk alleen mogelijk door het werk van Hasoon2000 (lid van XDA Developers), ik ben slechts degene wie het vertaald heeft.

Bewerkt (2 augustus 2013 00:12)
roan_050

roan_050

• Lid sinds 05 mei 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 08:16

wat kan je doen als je dit heb gedaan?

Bewerkt (9 mei 2013 08:16)
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 08:22

roan_050;405070
wat kan je doen als je dit heb gedaan?

Uiteindelijke bedoeling van het unlocken van je bootloader is een custom Rom eropzetten.
Hierin zitten verbeteringen en/of aanpassingen welke in de standaard Rom's van HTC niet zitten.

Bijvoorbeeld de lelijke 3 puntjes als menu-aanduiding. Door de terug-toets op je One zo in te stellen dat bij 2 keer drukken het menu tevoorschijn komt. Op eerdere HTC-toestellen kon je dit instellen via Instellingen - Weergave, gebaren en knoppen. Echter bij de One moet je je toestel geroot hebben alvorens je dit aan kan passen.

Als je engels een beetje redelijk is kijk maar eens rond op het forum van XDA-Developers. Linkje

Bewerkt (9 mei 2013 08:22)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6186
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 9 mei 2013
  • 10:38

:thumbs:

Topic als belangrijk gemarkeerd

Bewerkt (9 mei 2013 10:38)
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 11:34

pklijzing;405117
:thumbs:

Topic als belangrijk gemarkeerd

Dank voor de erkenning

Bewerkt (9 mei 2013 11:34)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 18:29

Handige tut, en je bedankt netjes voor de erkenning. Maar eerlijk gezegd vind ik wel dat je de bron erbij had mogen vermelden.
hasson2000 is toch maar weer degene die het proggie heeft gemaakt. Dus die hoort erkenning te krijgen, jij hebt alleen vertaald, had er dan op zijn minst Bron vermeld met links naar de topic van Hasson zelf. En dan gebruik je ook nog zijn link terwijl hij er toch duidelijk bij schrijft.
PLEASE DO NOT POST IT ELSEWHERE WITHOUT MY PERMISSION!

I have seen multiple sites who copy and paste my work to their site! If I do not approve of it, then do not do it! it will discourage me from adding updates since it is being used for their own benefits!

LInk naar orginele thread&#8203;HTC One (M7) All-In-One Toolkit V1.2 - xda-developers
En Hier iemand die een handige video guide heeft gemaakt &#8203;How To Unlock Bootloader & Root - USER FRIENDLY - xda-developers

Bewerkt (9 mei 2013 18:29)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6186
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 9 mei 2013
  • 18:45

niekie;405226
Handige tut, en je bedankt netjes voor de erkenning. Maar eerlijk gezegd vind ik wel dat je de bron erbij had mogen vermelden.
hasson2000 is toch maar weer degene die het proggie heeft gemaakt. Dus die hoort erkenning te krijgen, jij hebt alleen vertaald, had er dan op zijn minst Bron vermeld met links naar de topic van Hasson zelf. En dan gebruik je ook nog zijn link terwijl hij er toch duidelijk bij schrijft.
PLEASE DO NOT POST IT ELSEWHERE WITHOUT MY PERMISSION!

I have seen multiple sites who copy and paste my work to their site! If I do not approve of it, then do not do it! it will discourage me from adding updates since it is being used for their own benefits!

LInk naar orginele thread&#8203;HTC One (M7) All-In-One Toolkit V1.2 - xda-developers
En Hier iemand die een handige video guide heeft gemaakt &#8203;How To Unlock Bootloader & Root - USER FRIENDLY - xda-developers
Inderdaad is het netjes als de bron vermeldt wordt, bij deze dan ook aan TS om dit te doen.

Wat betreft het “Please do not post it elsewhere….”, dat heeft betrekking op de toolkit zelf. De toolkit mag niet ergens ter beschikking worden gesteld zonder toestemming van de maker. Aangezien de downloadlink in de startpost leidt naar de downloadlink van de maker zelf is dat geen probleem.

Bewerkt (9 mei 2013 18:45)
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 20:28

pklijzing;405228
Inderdaad is het netjes als de bron vermeldt wordt, bij deze dan ook aan TS om dit te doen.

Wat betreft het “Please do not post it elsewhere….”, dat heeft betrekking op de toolkit zelf. De toolkit mag niet ergens ter beschikking worden gesteld zonder toestemming van de maker. Aangezien de downloadlink in de startpost leidt naar de downloadlink van de maker zelf is dat geen probleem.

Bronvermelding ge-added.

Inderdaad stom van me, heb de tut eerst in Word gemaakt en gewoon niet ver genoeg gecopy-pasted bij het online zetten.
Overige tut's welke ik in het verleden heb geschreven voor AW-forum (oa voor de HTC Desire) heb ik ook altijd netjes voorzien van bronvermelding, ben me ook absoluut bewust dat dit wel zo netjes is.

Bewerkt (9 mei 2013 20:28)
reinierkramer

reinierkramer

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 1220
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 22:40

Handige turtial man! Ga denk ik zelf voorloppig mijn one nog niet rooten maar dat zij ik bij mijn s3 eerst ook :p

Bewerkt (9 mei 2013 22:40)
BreeZe

BreeZe

• Lid sinds 10 september 2009
  • Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 13:05

Netjes.
Denk alleen niet dat ik mn one ga rooten en flashen.

Destijds met mn hero wel gedaan, alleen werd er niet stabieler op helaas.

Bewerkt (10 mei 2013 13:05)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren