Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 5 augustus 2014
  • 09:15

om de drivers juist te instaleren bekijk dan even dit filmpje, link voor de drivers staat erbij.

mijn ervaring met toolboxen is dat als een toestel opstart bij comando's hij soms de verbinding verliest lijkt me dan het beste dat je het handmatig doet met bijv deze tool om cmd en adb en het pad er naar toe iig goed werkend te krijgen.

als je bootloader wilt unlocken boot dan eerst in fastboot en sluit dan pas de usb kabel aan op computer want daar gaat het soms fout als je de kabel er konstant aan laat zitten wil het wel eens voorkomen dat je toestel niet meer gezien wordt.

om te controleren of je htc gezien wordt in fastboot type even fastboot devices in of voor adb, adb devices.

Bewerkt (5 augustus 2014 09:26)
wees

wees

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2014
  • 16:21

YESSSSS

Je tip om de usb-stekker aan de laptop te hangen als de mobiel in Fastboot-mode zit deed het werk.
Dank je.

Inmiddels is de bootloader unlocked, staat de gewenste “TRWP 2.6.3.3 custom recovery” er op.
En in het menu van deze recovery op de mobiel (die je krijgt in recovery-mode) kon ik het toestel ook direct rooten.

Nu dus proberen de “Android Revolution HD 6.1 Google Edition” er op zien te krijgen.
Eerst maar eens goed gaan inlezen.

alvast bedankt voor alle hulp.

groet
wees

Galaxy S Plus : BroodROM
NEXUS 5 : rooted
HTC One (M7) : rooted
NEXUS 5X

wees

wees

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2014
  • 22:40

de vreugde van vanmiddag is lichtelijk omgeslagen.
mijn mobiel zit in een boot-loop.
dat komt zo;

de ROM die ik er op wilde hebben (de Android Revolution HD 6.1 Google Edition) heb
ik gedownload en in de map /Download van de interne sd-kaart van de mobiel gezet.
In het menu van de recovery (TRWP 2.6.3.3 custom recovery) is de optie “Install”.
Als je die aanklikt krijg je de optie om te bladeren naar de -zip die op de mobiel staat.
Er zijn diverse opties wat betreft het direct installeren van bijv. Google Maps, Facebook, Dropbox enz….

Nadat ik uiteindelijk de install in gang heb gezet duurde het slechts een paar minuten en het scherm gaf aan dat de installatie geslaagd was.
Wel kreeg ik de melding om eerst een volledige systeem reboot uit te voeren alvorens andere zaken te wijzigen.
Wat ik toen gedaan heb, dus nog voor die volledige systeem reboot, is de cache en de dalvik wipen. (dat was ook een optie, misschien niet slim van mij)

En daarna ging het mis;
De mobiel start kort met het “Witte scherm met groene letters HTC” om bijna direct naar een Google startscherm te gaan.
Als ik na een tijdje de code voor de SIM-kaart kan intikken springt het scherm weer terug naar het HTC-scherm en dit blijft zich herhalen.

De beste optie nu is een andere ROM downloaden en in de map /Download zetten om het opnieuw te proberen, lijkt me.
Of hebben jullie een ander/beter idee.??

Ik hoor het graag.

vriendelijke groet,
wees

NEXUS 5X

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 5 augustus 2014
  • 22:54

een wype moet je uitvoeren voor dat je rom gaat flashen en niet er na gewoon het hele flash proces opnieuw doen en rebooten vanuit recovery.

ps je hebt hopelijk wel een backup gemaakt van je orginele rom is altijd handig voor als er iets fout gaat.

als je door wat voor een reden je toestel niet meer kunt opstarten of je systeem er perongelijk afgegooit hebt en kun geen bestanden op je toestel krijgen {de m7 heeft geen sd kaart slot} kun je altijd een rom sideloaden vanuit recovery.

Bewerkt (5 augustus 2014 23:00)
wees

wees

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2014
  • 13:08

Wat ik nou allemaal gedaan heb weet ik niet maar mijn mobiel is inmiddels Relocked.

Even op een rijtje:
Eerst probeerde ik CWM/TWRP ADB Sideload. Na veel vijven en zessen (oa. installeren van JAVA JDK) kom ik bij stap 8 (Type: “adb kill-server”) niet verder. Het CMD-scherm zegt: abd is geen geldig commando.

Goed, vervolgens probeer ik het via de “HOWTO: Unroot, re-lock & re-flash stock recovery HTC One” methode maar mini-sdk krijg ik niet geïnstalleerd, het uitpakken door 7Zip geeft foutmeldingen.

De derde manier was proberen via de One M7 All-In-One Toolkit.
Ik had al een RUU gedownload en het leek erop dat deze manier ging werken.
Tot het CDM-scherm de melding gaf:
(bootloader) signature checking …
FAILED (remote: 12 signature verify fail)

De mobiel bleef hangen op een donker HTC scherm.
Na booten in fastboot zag ik dat de mobiel niet meer Unlocked is.

Nu zijn de opties op wat mij betreft.
Is er iemand die me weer op gang kan helpen.
Gelukkig kom ik nog wel in Fastboot en in Recovery.
Misschien eerst weer de bootloader unlocken.??

alvast bedankt
wees

EDIT:
In Recovery kom ik ook niet meer.
Bij reboot kom ik alleen in Fastboot,
en onder de regel *** RELOCKED*** staat
*** Security Warning ***

nog een EDIT:
het unlocken van de bootloader kan nog steeds dmv het opgestuurde bin-bestand.
vraagje: hoe lang is dit bestand geldig.??
oh, en de mobiel is nu weer Unlocked.

Bewerkt (6 augustus 2014 13:21)

NEXUS 5X

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 6 augustus 2014
  • 14:16

als ik goed begrijp kon je in de eerste instantie de custom rom zip niet meer instaleren of je had het hele os verwijderd en je toestel kon daardoor niet meer opstarten.

ik heb hier wel een oplossing voor maar voor dat ik hele verhalen hier ophang wil eerst weten wat je nog wel en niet kunt.

is je toestel nu unlocked of relocked?

kun je nog in de custom recovery komen?

dat de RUU exe installer een foutmelding geeft heeft er mee te maken dat je hboot te hoog is je kunt niet downgraden zonder s-off, op welke hboot nummer zit het toestel nu? {staat in fastboot}.

code bin is altijd geldig of als je de code niet meer hebt kun je het proces bij htc dev gewoon opnieuw doen.

Bewerkt (6 augustus 2014 14:17)
wees

wees

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2014
  • 09:56

gistermiddag heb ik diverse roms en een RUU geprobeerd.

Het resultaat is dat het me gistermiddag is gelukt om via de M7 All-In-One Toolkit een stock-ROM er op te zetten die ook werkt.(de One_5.11.401.10_odexed.zip)
Gisteravond heb ik diverse apps geïnstalleerd, waaronder Adblock. Diverse malen opnieuw opgestart, vanuit Recovery en met de Power-knop.

Vanmorgen kon ik geen Chrome gebruiken (de pagina werd niet geladen), kon ik geen NOS-app gebruiken en om te testen deed ook de Funda-app het niet.
Ik vermoedde dat Adblock er tussen zat en heb die uitgezet.
Vervolgens deden de apps het nog niet dus deed ik een reboot via de Power-knop.

En toen ging het mis.
Nadat de mobiel gestart is gaat hij uit zichzelf na 1 minuut uit om weer opnieuw te starten. steeds weer.

Het verschil met gisteravond is: gister was de accu 100%, vanmorgen slechts 30%.
Nu hangt het ding aan de lader om te zien of het iets uit maakt.
Als hij nog steeds opnieuw start dan zal ik die stock-ROM die gister via de M7 All-In-One Toolkit goed werkte nogmaals proberen.

Verder weet ik het ook niet.

groet
wees

NEXUS 5X

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6008
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 augustus 2014
  • 10:22

voordat je weer een nieuwe ROM gaat installeren zou ik even proberen of het telkens opnieuw opstarten met een factory reset verholpen wordt. Als dat niet werkt kun je alsnog een (nieuwe) ROM installeren.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 7 augustus 2014
  • 10:51

Ik vraag me toch af wat heb je toch de hele tijd te zoeken in recovery als een rom er eenmaal opstaat heb je recovery helemaal niet meer nodig alleen als je de boel constant wilt tweaken dan moet je in recovery zijn ga je toch veel bestanden flashen dan roep je wel onheil op je af.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren